Forfatter |
|
armadillos Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 08 September 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er lige blevet givet Cyrus2 af min arbejdsgiver da den bare stod og samlede støv på værkstedet, og er der noget en cyrus ikke har brug for er det da det, smil. Så effter en afstøvning og lidt kontaktrens i potmetrene , ja så kører den fint , ja jeg vil sige, den spiller simpelthen super, er vild imponeret over hva en så lille forstærker formår af musikalitet og overskud, den yder vel max. 50w.
Er der nogen der har noget erfaring med den, ka se at man ka koble ekstern strømforsyning til, gir det noget?
Ka forstå at Phone delen skulle være det mest bemærkelsesværdige ved den , men er det både for MC og MM der gælder
Og til sidst er det en HighEnd forstærker??
|
Til top |
|
|
Major Tom Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 08 September 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Cyrus 2 forstærkeren er en fin no-nonsense forstærker og den vinder i den grad ved at blive tilsluttet PSX strømforsyningen,
ikke blot øges effekten men også strømreserven øges markant. Min erfaring siger at du næppe finder noget bedre nyt for
under 10.000 Kr. Det er en forstærker som er meget fremme i skoene og meget spille glad måske ikke verdens mest
detaljerede men det glemmer man hurtigt.
Jeg brugte kun MM indgangen på min og den udklasserede nemt hvad du finder af stand-alone RIAA'er i økonomi afdelingen
(jeg har selv testet op imod Holfi Vitalus, Creek OBH 18). MC indgangen har jeg ingen erfaring med.
Nej, det er ikke en HighEnd forstærker men den gør et udmærket job.
Mvh
Flemming
|
Til top |
|
|
armadillos Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tom
Tak for svaret
Har du en ide om hvor jeg finder en psx
|
Til top |
|
|
Major Tom Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg hedder nu Flemming  . Anyway, så bliver det på brugtmarkedet du skal finde en PSX. Havde du spurgt for et par
måneder siden havde jeg en du kunne have fået men den gik desværre til under oversvømmelse af kælderen
Mvh
Flemming
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
Sendt: 09 September 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også rigtig gode minder med denne lille forstærker sammen med den pænt dimensionerede PSX strømforsyning. Den har nemlig en meget ukompliceret og spilleglad lyd, den er bestemt ikke kedelig og uengageret at lytte til, og man fokuserer på musikken mere end noget andet!
Du skal være heldig hvis der er en der ligger inde med en gammel PSX der er i overskud, der er næppe nogen der ønsker at frasælge PSX'en hvis den spiller sammen med en Cyrus 2. Desuden er der langt imellem disse to er til salg. Men bare på med en købsannonce, både herinde og på den blå avis, så kan det være du er heldig 
Iøvrigt er jeg nu ret sikker på effekten på Cyrus 2 IKKE øges af at blive tilkoblet en PSX! Men selvfølgelig opleves lyden mere kraftfuld når strømforsyningen bliver kraftigt forbedret som det er tilfældet her.
|
Til top |
|
|
Major Tom Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2011 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
Iøvrigt er jeg nu ret sikker på effekten på Cyrus 2 IKKE øges af at blive tilkoblet en PSX! Men selvfølgelig opleves lyden
mere kraftfuld når strømforsyningen bliver kraftigt forbedret som det er tilfældet her. |
|
|
Tjaeh Cyrus manualen siger hhv. 50 og 70W i 8 Ohm uden og med PSX. Værdierne i 4 Ohm er 80 og 125W men det kan jo
være fabrikanten tager fejl
Mvh
Flemming
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så er det jo mig der husker forkert, var ellers sikker på udgangseffekten var den samme
|
Til top |
|
|
armadillos Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej , med jer og tak for jeres svar
Ja jeg må vel prøve med de købsannoncer, er det forøvrigt anbefalelsesværdig at bevæge sig ind på det F.eks engelske brugtmarked, nogen som har erfaring med det og evt. kender nogle links
Har inde på, køb og salg, her på siden set en Luxmann pladespiller til 1275.-, ved ikke om jeg er så vild med det direct drive, men mener ellers at Luxmann nok skulle være kvalitet fra den årgang,
nogen som kender den
|
Til top |
|
|
armadillos Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2011 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Så har jeg fundet noget Cyrus på den blå, et sæt bestående af cyrus2+psx og en cyrus7,
Det enste jeg ligesom savner i 2eren er bas, vil psxèn kunne kompensere for det eller ville en anden løsning være at købe 7èren uden psx, har læst at den skulle være mere fyldig og hurtig i bassen. Med hensyn til priserne er det uden betydning at jeg skulle stå med en ekstra 2eren hvis jeg skulle vælge den løsning (2000.-), en så fin forstærker(til prisen) skulle man vel nok kunne finde et sted at bruge
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2011 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som en helt fin løsning at købe en Cyrus 2 med PSX, så har du en 2'er i reserve hvis den anden går i udu, det er jo en ret gammel svend efterhånden hvor skavankerne hurtigt kan vise sig. Prøv dog at få prisen endnu længere ned end de 2000 kr nu den er så gammel 
7'eren kender jeg ikke, men husker selv jeg overvejede Cyrus 3 der var afløseren til Cyrus 2. Men selvom designet var blevet væsentlig forbedret (Cyrus 2 har aldrig kandideret til designpriser trods alt), så syntes jeg aldrig rigtig om lyden der nok var mere fyldig og blød, men ikke havde samme charme, spilleglæde og rytmiske drive som den famøse Cyrus 2.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 September 2011 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luxmans pladespillere er et udmærket valg. Og så er de jo pæne, at se på også. Direct Drive er da udmærket. Holder jo næsten evigt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
armadillos Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2011 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og tak for svarene
Er det evt, muligt at sætte en MC pickup på den Luxman, har ikke de fjerneste forstand på pladespiller mekanik, tonearm ,højde på pint etc
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 10 September 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke den Luxman pladespiller jeg ville vælge men nu er prisen jo lille så måske det er et rimeligt køb, regn nok med at skulle have en ny pick-up på, en dyr MC vil nok være at skyde med kanonkugler efter gråspurve, jeg ville langt hellere have en Rega pladespiller, den spiller formodentlig også bedre.
Din Cyrus er bedre end mange af de nyere typer, så pas på den men forvent ikke det umulige, et par små 2-vejs engelske højtalere så er musikken reddet, ved ikke om du er til dette eller store boomboxe ?
|
Til top |
|
|
armadillos Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2011 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly
Tak for svar. Fordi jeg var interesseret i det med MC pickupèn, er fordi at jeg et eller andet sted har læst at riaaen i cyrus 2èren skulle være yderligere optimeret for MC end for MM
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2011 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem alt det sålænge du ved zero om MC eller MM
edit, det er selvfølgelig vigtigt om der er MC eller MM indgang i din forstærker (eller begge dele) du kan ikke bruge en MM pickup ind i en MC indgang, men du kan godt bruge en MC (high output) i en MM indgang, dog ikke MC lowoutput men disse plejer også at koste kassen.
Vigtigst er nok at du finder en ven som kan hjælpe med at sætte korrekt op og tilslutte
|
Til top |
|
|
armadillos Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2011 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay , skal man da vide en masse om det for at kunne høre forskel
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2011 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej men det er lidt spild af penge syntes jeg, nu er det selvfølgelig din egen sag så 4-5000 kr på en gammel Luxman er efter min mening ude af trit - men god fornøjelse....forøvrigt er pickuppen der sidder på gammel så regn med nålen skal minimum skiftes, pris under 1000 kr
|
Til top |
|
|
armadillos Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2011 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay på den måde
ka vel nok få en ortofon til det halve af hva du skriver, but anyway, hvis jeg vil invistere i en dyr pickup ka den vel altid flyttes over på en bedre pladespiller
|
Til top |
|
|
armadillos Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2011 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
men han skriver selv::
Monteret med Ortofon M20FL Super magnet pick up. Nålen er en Fine Line slibning som sikrer god sporing og eminent dynamik. Nålen er kontrolleret i et prof mikroskop, der er ingen tegn på slid. Værket er renset, arm og pick up er justeret til optimal funktion.
så det ka vel ikke gå helt galt, med den der sidder på i forvejen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2011 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
QUOTE=armadillos]
okay på den måde
ka vel nok få en ortofon til det halve af hva du skriver, but anyway, hvis jeg vil invistere i en dyr pickup ka den vel altid flyttes over på en bedre pladespiller
[/QUOTE]
Selvfølgelig, prøv evt en Dynavector 17D3, den er god, dertil hørende P75 riaa.
|
Til top |
|
|