| Forfatter |
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 19 September 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at anskaffe en SACD-afspiller til ca. 7000 kr. Er der evt. nogle, der har gode forslag? Jeg er kun interesseret i nyt.
Sorry, det sku' selvfølgelig have stået under digitalt. No brain - no pain
Mvh
Jens
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville anbefale Marantz. Det har altid været kendetegnet ved letflydende lyd.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
har en oppo bd 95 eu,den gør det altså fremragende,koster godtnok 9300,- men det er jo incl blu-ray 3d.har desuden mulighed for balanceret drift.
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til MGTF: Det er altid fornøjeligt at møde Martin Logan-mennesker! Jeg har et par Aeon I, og dem ku' jeg ikke undvære. Jeg har tænkt meget på Marantz, men så måtte det blive 7003, da de andre overskrider budgettet.
Jeg har også overvejet Pioneer PDD9 MK.II.
TIL MUSIC 4 ALL: Oppo har været oppe at vende, men jeg vil hellere købe en løs blu-ray, da udviklingen går så hurtigt.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en af de gamle dvd topmodeller : Onkyo dv-sp1000, denon a11 , Marantz DV-12S2 - 8500 (sidsenævnte er lexicon rt-20
bygget over).
Af disse er Onkyoen og Marantz DV-12S2 de bedste men også noget dyrere brugt. Onkyo er svær at finde, men meget
velspillende.
Mvh.
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Køb en af de gamle dvd topmodeller : Onkyo dv-sp1000, denon a11 , Marantz DV-12S2 - 8500 (sidsenævnte er lexicon rt-20 bygget over).
Af disse er Onkyoen og Marantz DV-12S2 de bedste men også noget dyrere brugt. Onkyo er svær at finde, men meget velspillende.
Mvh. Rasmus |
|
|
Jens-B skrev:
|
Jeg er kun interesseret i nyt.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
Til MGTF: Det er altid fornøjeligt at møde Martin Logan-mennesker! Jeg har et par Aeon I, og dem ku' jeg
ikke undvære. Jeg har tænkt meget på Marantz, men så måtte det blive 7003, da de andre overskrider budgettet.
Jeg har også overvejet Pioneer PDD9 MK.II.
TIL MUSIC 4 ALL: Oppo har været oppe at vende, men jeg vil hellere købe en løs blu-ray, da udviklingen går så hurtigt.
|
|
|
Jo tak. Og i lige måde  Jeg er også Loganist. Kan heller ikke undvære dem. 7003 var også den jeg tænkte på. OPPO´en er
også interessant. Har du overvejet computer audio med alle de muligheder det giver ?
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har overvejet det, men det bliver nok derved. Jeg har lige fået "hovedrepareret" min gamle Cayin rør-dac, som sammen med min 353B cd-spille leverer en gang dynamik og "pusten", som jeg elsker højt. Jeg spiller mest kammermusik og opera. Min NAD M55 er ved at blive lidt træt, så den står nok snart til degradering til soveværelset, så det er den, der skal udskiftes. Jeg har hørt, at 7003 netop er særdeles musikalsk.
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
M 55 er ellers en lækker maskine. Men det bliver desværre ret hurtig dyrt at skifte. Kan den ikke repareres, hvis den er lidt
halvsløj ? En M 56 har selvfølgelig ikke SACD....hvorfor ikke ?
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også den her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/deno n_dcd-1510ae-_cd-afspiller_sort.htm
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon'en har også været oppe at vende, og den bliver vist lavet på samme fabrik, som Marantz. Jeg har overvejet at gå ned og lytte til den i Klubben i dag. M 55 bruger jeg mest til opera-dvd'er, hvor den er aldeles fremragende, især billedmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du har nok ret. Denon ejer jo også Marantz, så der deles nok lidt teknologi.
|
| Til top |
|
| |
AdamB Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
| Denon'en har også været oppe at vende, og den bliver vist lavet på samme fabrik, som Marantz. Jeg har overvejet at gå ned og lytte til den i Klubben i dag. M 55 bruger jeg mest til opera-dvd'er, hvor den er aldeles fremragende, især billedmæssigt. |
|
|
Jens er du utilfreds med hvordan den spiller SACD? M55 skulle ellers være en af de allerbedste multiafspillere til SACD og DVD-A?
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
M55 er ganske udmærket, når man får sat det rigtige kabel på. Jeg bruger Silver Sonic Revelation, den ku' absolut ikke lide VdH The Orchid. Der er bare det ved det, at efter jeg fik spillet min ældgamle Cayin rør-dac til efter reparation, så står M55'eren ude på sidelinien med nedadvendte mundvige.
Jeg har prøvet at vende fasen på 55'eren og skifte strømkabel. Selv rigtig gode sacd-skiver synes jeg er blevet lidt kedelige. Problemet er, at man ikke lige går ud og finder en sacd-afspiller, der kører med rør, som kan betales med en almindelig tjenestemandsløn. Derfor vil jeg nu prøve at finde noget nogenlunde betaleligt og godt. Det må vel findes et sted.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt er det klart bedst med dedikerede afspillere, så en DVD er ikke specielt god til musik CDer. Jeg sammendlignede på et tidspunkt min Denon dcd 1450 med Denon DVD 2800 mark II, og da var CD afspilleren fuldstændig overlegen når det drejede sig om almindelige musik CDer.
Så den nye Denon dcd 1510, der også kan spille SACD imodsætning til min, kunne være en mulighed, den koster også præcis 7k. Jeg har kun haft gode erfaringer med Denon, det virker altid og har en musikalsk og fin lyd. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
AdamB Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare os som også har DVD-Audio skiver (der efter min mening fortsat klart er det bedst lydende audioformat). Det er svært at forsvare at bruge penge og plads på separate enheder til CD/SACD og DVD-A. Når man ser på nye multiafspillere er DVD-A skåret væk.
Det er en skam at mp3 og ipod folket har kørt udviklingen baglæns og ødelagt musikindustrien så både DVD-A og SACD er så godt som døde...
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har unægtelig ret. Det er lykkedes mig at skaffe 3 DVD-Audioskiver.SACD kan man da heldigvis stadig skaffe mange af. Jeg handler musik hos Amazon.co.uk og Crotchet - også engelsk. Begge steder har de et rigtig stort udvalg i SACD-skiver. DVD-audio har jeg opgivet.
Jeg havde downloaded nogle Haydn-strygekvartetter i mp3-format (lovligt). Bagefter var jeg nødt til at købe cd-en alligevel. Det andet format er ikke særlig velegnet til klassisk musik.
Til Hermann: Denonen er fortsat med i kapløbet, i aller højeste grad.
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
AdamB skrev:
Problemet er bare os som også har DVD-Audio skiver (der efter min mening fortsat klart er det bedst
lydende audioformat). Det er svært at forsvare at bruge penge og plads på separate enheder til CD/SACD og DVD-A. Når man
ser på nye multiafspillere er DVD-A skåret væk.
Det er en skam at mp3 og ipod folket har kørt udviklingen baglæns og ødelagt musikindustrien så både DVD-A og SACD er
så godt som døde... |
|
|
Du har nok ret. Fremtiden ligger i computer audio. Der er også mange muligheder her. Meen SACD er her jo stadig.... og LP`en.
Det bliver spændende at se hvilken afspiller hr. Jens B vælger.
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
LP'er er stadig de bedste, udvalget er bare ikke så stort.
Jeg glemte at fortælle, at Linn laver nogle teknisk set fremragende sacd'er, hvor der som regel også er en hdcd-kodning. Den kunstneriske kvalitet er som regel også i orden. Man kan også downloade mange forskellige formater.
Slutspurten kommer til at stå mellem Denonen eller Marantzen. Jeg hælder en del til Marantz, da den skulle være ganske fantastisk til stemmer. Jeg skal nok give besked, når jeg har handlet i løbet af den næste uge. Tak for mange gode indlæg.
mvh
Jens
|
| Til top |
|
| |
ludom Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt du har skrevet kun nyt.. - men, Linn har lavet et sædeles udemærket apparat der afspiller det meste og som også fungerer som forforstærker (kan dog slås fra)..
I lyset af at nyprisen var små kr. 40.000,- synes prisen da fornuftig: http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=199451 og dynamikopgraderingen gør altså underværker  __________________ Linn Unidisk SC dynamik, Linn Akurate 4200 dynamik, Audiovector S3 Avantgarde
|
| Til top |
|
| |