| Forfatter |
|
peter.u Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at Expert i Varde har en Restek Challenger på brugtudsalg til 5000 kr. Jeg mindes engang at den blev anmeldt i High Fidelity, men husker ikke udfaldet - og ved heller ikke om man kan stole på testen, hvis den kunne findes... Men jeg leder efter en forstærker i prisklassen 6000 kr, mon det er et forsøg værd? Hvad er erfaringen med tyske Restek? En søgning på nettet gør ikke én klogere...
Venlig hilsen Peter Ulriksen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køre over og hør den eller lån den med hjem .
|
| Til top |
|
| |
peter.u Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
Den taktik forudsætter:
1. At man har en bil
2. At man har tid og energi til at slæbe forstærkere med hjem og prøvelytte dem grundigt, hver eneste gang man får en fiks idé... for i forretningen kan meget snyde!
3. I dette tilfælde at man bor i rimelig afstand fra Varde, hvilket jeg ikke gør...
4. At man føler sig afskåret fra andre mennesker på trods af internettet og de muligheder det giver for udveksling af erfaring - eller at man simpelthen ikke stoler på de mennesker der måtte have erfaringerne.
Men ellers er det jo altid et godt råd! Og det er heller ikke helt rigtigt hvad jeg siger. Det ved jeg. Men er der andre, der kan sige noget om denne forstærker - evt. kan huske omtalen af den fra da den blev langeret?
Peter
|
| Til top |
|
| |
LAAN Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Det er en rigtig god forstærker, lyd og bygge kvalitet i særklasse.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville heller ikke være nervøs mht til byggekvalitet. Restek er typisk konservativ konstrueret tysk kvalitet. Lidt som at købe en Golf. Der er inge smarte detaljer som på en Hyundai til den halve pris. Til gengæld virker Golfen, også når garantien er udløbet.
Så hvis du er ude efter et solidt stabilt produkt, så er en Restek et godt bud. Og så ser den jo hamrende godt ud. Til gengæld tror jeg sagtens du kan finde bedre lyd til samme pris hos andre producenter.
Hvad med at prøve en Holfi Integra8AE. Det er vellyd i mine ører!!! Og den burde kunne findes til ca. samme pris. Ellers kan du starte med en standard Integra8.
|
| Til top |
|
| |
peter.u Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det lyder rimelig lovende... men til 5000 kr. er der vel ikke nogen umiddelbare konkurrenter?
Nu har jeg fundet ud af Resteks hjemmeside, den var lidt tricky. Den står pt. overfor en Integra 8 og en Primare I 20. Jeg er mest glad for Primaren, som også kan købes ny i Århus... mon man kan få prisnedslag ;-)
Tak for svarene
Peter
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Hvad endte det så med ? __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
peter.u Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Postmanden
Jeg endte med Holfi Integra 8 - og så skiftede jeg mine Avance Signature 8 MKII ud med et sæt Avance Magnum 12, fordi jeg har så lille et lytterum. Det tror jeg bliver godt, nu skal jeg lige finde en måde at hænge de små højttalere op på væggen... (hvad gør man der?)
Jeg var først sikker på at forstærkeren var i stykker, da der absolut ikke var noget stereoperspektiv - men jeg tror nu, efter en opvarming af de nye højttalere stående på to køkkenstole, at det var højttalerne, der var for store.
Umiddelbart er jeg godt tilfreds med Holfi.. men har endnu ikke hørt den ordentlig. Jeg tror det bliver godt, though...
Det vigtigste for mig var dog i dette tilfælde at jeg ingen penge satte af på alt den bytten rundt. Nu vil jeg spare op til større rum og federe anlæg. Som sædvanlig...
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg har faktisk aldrig hørt på noget Holfi, så kan ikke rigtig snakke med om det/den. Det var da ellers nogle lækre højt du havde der før. Ikke at der er noget galt med de nye, de er også rigtig lækre. Har selv næsten lige fået et sæt Magnum 18, de spiller virkelig godt efter min mening.
Ang ophæng af dine nye højt. Jeg ville nu fortrække et par standerer at stille dem på, men hvis det er fordi du ikke har plads til det ?, så ved jeg at System Audio har nogle beslag til at hænge deres højt op. Jeg ved ik helt hvordan de virker, men det kan du jo prøve at undersøge hos nærmeste forhandler.
Held og lykke med det og så håber jeg du bliver tilfreds med det endelige resultat. __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |