| Forfatter |
|
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I den evige jagt efter noget der lyder bedre så overvejer jeg og skifte min 2 LK85 ud med en af følgende.
1) 1 stk. Klout
2) 2 stk. LK240 (monoblokke)
3) 1 stk. Meridian 557
Jeg Biamper idag mine LK85, men savner en smule kontrol over højttaleren specielt i bunden. Spiller sammen med Linn CD og forforstærker.
Jeg har hørt Meridian 557, og den kunne holde mine gamle højttalere i et jerngreb og lød fantastisk. Har dog ikke hørt den på mine nye og lettere drevene Audio Vector M1 sig.
Det er jo ikke nemt og få en prøvelytter på hverken LK240 eller Klout da de ikke produceres længere.
Er der nogen af jer der har erfaringer med disse modeller ?
Og til dem der afskyr Linn, har i nogle forslag i 10.000 kr. klassen (brugt eller nyt) .
Allan R.
__________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Jeg vil ikke kommentere Linn, da jeg ikke kender deres produkter godt nok. Men da du efterspørger andre mærker, vil jeg foreslå at du tager et smut forbi min hjemmeside:
www.odysseyaudiodk.com
Hvis ovennævnte vækker din interesse er du meget velkommen til at kontakte mig for yderligere oplysninger. (Gælder selvfølgelig også andre end Allan )
Brian
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 02:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan,
Det kommer helt an på hvilken lyd du kan lide - for der er stor forskel på måden en Klout og et sæt LK240 spiller på.
LK240 er lidt mere fyldig og stor i lyden og kan spille bragende højt, hvorimod Klout'en er mere tør, og har knap så mange watt.
Priserne på de to ligger i samme nabolag, og på den baggrund vil jeg nok anbefale at du køber en Klout, da den nok vil holde prisen bedre. Men kan du finde et sæt LK240 til 6000-8000, så er det ikke helt dumt.
Men igen, du kan finde en ældre klout til 8000-10000...
Det er et svært valg... Men du ønskes held og lykke herfra.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=David]
Hej Allan,
Det kommer helt an på hvilken lyd du kan lide - for der er stor forskel på måden en Klout og et sæt LK240 spiller på.
LK240 er lidt mere fyldig og stor i lyden og kan spille bragende højt, hvorimod Klout'en er mere tør, og har knap så mange watt.
Priserne på de to ligger i samme nabolag, og på den baggrund vil jeg nok anbefale at du køber en Klout, da den nok vil holde prisen bedre. Men kan du finde et sæt LK240 til 6000-8000, så er det ikke helt dumt.
Men igen, du kan finde en ældre klout til 8000-10000...
Det er et svært valg... Men du ønskes held og lykke herfra.
[ det et rigtig at lk 240 her flere watt i 8 ohm, men prøv lige at se på kloutens spec. 80 watt i 8 ohm, 160 watt i ohm, 320 watt i 2 ohm og peak på 1000W.det bør og så nævnes at klouten siller med en hal anden ro og overskud en lk 240
dette skal ikke forståes som om at jeg ikke kan anbefale et sæt lk 240,jeg kender faktisk en har et linn setup hvor effekten er et sæt lk 240 og ht. er et sæt m3 sig.det spiller faktisk ganske godt.
]
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det lyder som om, at Klout er vejen frem. jeg vil gerne have en kans tør lyd .
Og specs. taler vist sit tydelige sprog, den er STRØM STÆRK .
Men skal lige have prøvelyttet Meridian 557, da jeg har mulighed for og testlytte den på mit anlæg.
Allan R.
__________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare husk at du ikke må blande det nye og det gamle Linn. Klout skal køre med Karik/numerik og Kairn - glem alt om Kollektor og specielt Klimax Control - sidstnævnte er det dårligste Linn produkt jeg nogensinde har hørt! Jeg vil endda mene at Ikemi'en også skal glemmes i denne sammenhæng. Ligesom der skal bruges Keilidh'er eller Tukan/Kaber - ikke Ninka og Espek - lyden/klangen passer slet ikke sammen...
Det er efterhånden almindeligt kendt at det nye linn er fuldstændigt ubrugeligt - specielt hvis man køber noget dyrere end en Classik eller Kollektor/LK85... Det lyder af bilstereo, hvis du spørger mig.
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er næsten 100% enig med David. Man skal ikke sætte en Kollektor sammen med en Klout. Det har jeg prøvet, no good!
Gammelt og nyt Linn for sig, please.
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
David
Skal det forståes således at en Kairn/Klout/Nexus(!!) kombination er bedre end
Kollektor/LK140/Ninka - eller hur ??
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har Mimik II og Wakonda, og det spiller fint med LK85, men manger som sagt noget PUNCH .
Allan R. __________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
|
David
Skal det forståes således at en Kairn/Klout/Nexus(!!) kombination er bedre end
Kollektor/LK140/Ninka - eller hur ??
|
|
|
Jeg har aldrig hørt Nexus, men hvis du skifter Nexus'en ud med en Keilidh, så har jeg. Jeg vil til enhver tid foretrække Kairn/klout/keilidh frem for Kollektor/LK140/Ninka...
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skybums skrev:
|
Hej
Jeg har Mimik II og Wakonda, og det spiller fint med LK85, men manger som sagt noget PUNCH .
Allan R.
|
|
|
Så er den enten LK240 eller Klout du skal have - hvilken en af dem det skal være, må du lytte dig frem til. Alternativt kunne en LK100 være et bud. Den smækker mere end en LK85 og passer bedre til Wakonda/Mimik. Sidste bud kan være en 5105, som er et sæt LK240 med en trafo og et sæt lytter...
|
| Til top |
|
| |