Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 14:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Valg af forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim Jeppesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2012 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hej HIFI-nørder

Jeg vil udskifte min gamle Yamaha forstærker og har derfor set efter en velegnet model som skal passe til min musiksmag
og mine højttalere.

Mine højttalere er et sæt Avance Magnum 12 (2-vejs, Scan-Speak 7", Scan-Speak 3/4 silkedome, 54-20.000 hz, 4 ohm, 88
db). Højttalerne kører pt med bi-wiring - og det vil jeg gerne fortsætte med.

Min musiksmag er primært rock - fx. John Mayer, Pink-Floyd, U2 m.fl. og da jeg er guitarfreak elsker jeg fede guitar-lyde -
f.eks. klokkelyden fra en rørforstærket strat.

Jeg har været i Hifiklubben og bl.a. set på Cambridge 740 og 840, og har også set tilbud på en Yamaha A-S700 men jeg er
åben over for alle gode input. Prisen havde jeg ikke tænkt mig skulle overstige 5 k - men jeg skal formentlig lidt op i watt for
at få en god lyd.

Er der noget jeg særlig skal være opmærksom på, hvad er undergrænsen for antal watt på forstærkeren og kender I til et
fedt tilbud på en velegnet forstærker?

Hilsen Kim
Til top Vis Kim Jeppesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim Jeppesen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2012 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Mærker som Pioneer og Harman/Kardon vil være fine valg til dine Avance og musiksmag. Her er der kræfter og god lyd.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Februar 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke teac de laver også gode forstærker i stedet de der commercielle mærker hvor lyden er middelmådig
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Februar 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

gå i klubben og køb NAD, her får du absolut mest for dine penge, og samtidig er det ordentligt grej med gode komponenter og ikke alt det overflødige fancy pis som MANGE andre laver! og det tror jeg ikke kan diskuteres.....

Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Februar 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:

gå i klubben og køb NAD, her får du absolut mest for dine penge, og samtidig er det ordentligt grej med gode
komponenter og ikke alt det overflødige fancy pis som MANGE andre laver! og det tror jeg ikke kan diskuteres.....

Så mangler du bare et sæt Dali og så er du som 99 procent af alle de drenge der tror de har godt grej just another one

Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Februar 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om det skal være nyt - hvis ikke, så fx naim 5 eller 5i integreret forstærker ville være et super valg.
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
thomas.larsen skrev:

gå i klubben og køb NAD, her får du absolut mest for dine penge, og samtidig er det ordentligt grej med gode
komponenter og ikke alt det overflødige fancy pis som MANGE andre laver! og det tror jeg ikke kan diskuteres.....

Så mangler du bare et sæt Dali og så er du som 99 procent af alle de drenge der tror de har godt grej just another one

haha ja nu kan du jo kigge på mit grej og se at jeg ikke deler den opfattelse....

men det ændre vel ikke på at du får rigtig fede komponenter/lyd for pengene i NAD!!

har haft alt fra denon-harman-yamaha osv. og jeg synes klart der var mest potens i NAD, og især når vi snakker pris under 5kg. men det bare min mening!

Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Februar 2012 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas
Jeg mente det kun som en semi joke synes bare Nad er hypet for meget det er slet ikke så godt som folk tror det var det tilgengæld, for mange år
siden men det er altså ikke så godt mere se bare på indmaden, det er middelmådigt komponent valg, det virker som hvis man ikke ved hvad man skal
vælge i den prisklasse så vælger man Nad med Dali hter.
Det synes jeg er lidt ærgerligt der fines jo brugt grej hvis man sparer noget mere op og køber noget godt brugt, feks kan man få 9500 kroner købe en
brugt Audia fight one på ksb den koster ny 40000 kroner og sådan en har jeg
Den spiller som en drøm.

Kim Jeppesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres input - jeg har skam også kig på NAD, og direkte sammenligning mellem en Cambridge 650A og en NAD
356BEE er NAD klart vinder, men koster også lidt mere. Begge nævnte forstærkere er for små til mine højttalere, men det
viser for mig at NAD klarer sig fint lydmæssigt.

Nu har jeg en Cambridge A840 (v1) hjemme på prøve fra Hifiklubben, men synes ikke helt den magter at få bassen ordentlig
ud af mine højttalere - det kan naturligvis skyldes andet end forstærkeren - f.eks. cd-afspilleren, kablerne eller højttalernes
placering (de hænger desværre på væggen da jeg har både kat, hunde og børn).

Når jeg spiller den højt (fx. på -20db) så forsvinder bunden i musikken på det nærmeste - og i en sang som U2´s
"Sometimes you can´t make it on your own" synes jeg bassen kokser - det er versionen fra albummet "How to.....).

Har kig på en brugt Cain 265AI - men den er kun 50 watt klasse A (kan det gøre det?) - og derudover et sæt bestående af
NAD C162 og C275Bee (det sæt skulle vist have watt nok med hele 150).

Ser frem til at høre jeres input.

Hilsen Kim
Til top Vis Kim Jeppesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim Jeppesen

the power
Branchemedlem
Branchemedlem
Bindesbøl Audio

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Februar 2012 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Start med at købe et par højtalerstandede til de Avance Magnum, det kommer aldrig til at lyde godt når de hænger på væggen

Når det er på plads skal du nok bruge ca 2 x 100 W for rigtigt at sparke liv i bassen (har selv haft Avance)
hvad med f.eks Cayin 156.
Til top Vis the power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the power

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Ved godt bad ikke er hvad det var for 10 år tilbage.... Der var det rigtig fedt og med masser af power faktisk.
Jeg ville selv kigge efter noget godt brugt istedet, men det en smagssag.
Slut herfra.... :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes