| Forfatter |
|
All4HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en Linn sondek LP12. Har haft den i mange år.
Spørgsmål: Hvordan vedligeholder/justerer man denne pladespiller ??
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål vi også havde i mange år. En Linn forhandler kan sætte den op men det holder ikke - vel 6 måneder. Den første opsætning var lavet af en ikke Linn expert - men var godt lavet, det holdt i mange år blandt var sporing og scating sat til 2,2 g i stedet for 1,5g. But how to do? - ved jeg ikke.
Vi gav op skiftede ud og lever igen lykkeligt med 33/45rpm. Ikke noget dårligt råd - det kostede det samme for en ny og bedre plov, som den spildte "opgradering" af LP12 havde kostet.
Kan huske der på et tidspunkt var en ex.linn mand herinde i forum der hjalp med opsætning - men alder og hukommelse - måske kan andre huske det.
|
| Til top |
|
| |
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SES !
Husker også svagt en Linn-entusiast der besad en enorm viden inden for feltet. Håber da han dukker op igen...
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt link Macwerk !
Jeg syntes altid det er fantastisk at læse om sådan en super-entusiast. Den glæde han udstråler ved sit produkt - den er virkelig bekræftende !
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 05:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scala hifi justerer den perfekt for 450,- og hvis du ikke flytter rundt på den alt for meget holder justeringen cirka 1 år.
450,- er vel også billigt for at have verden bedste pladespiller til at yde sit bedste? Ude af justering lyder den dog ikke for godt.
men du ka da selv prøve. Pointen er at få tallerknen til at køre op og ned som et stempel uden at gynge til siderne, når den er ved at stoppe. VTA skal du lytte dig frem til. Start med armen en del for højt og arbejd dig nedad indtil at du mener at det lyder dårligere, så er det bare justere den lidt op igen og fifle lidt med de sidste kussehår, og så er den der.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var derfor jeg ikke købte en Linn LP 12 .. Men er den tip top stan er det en af de mest musikalske pladespiller !
Hilsen King .... -o
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
En topjusteret linn lp12 lyder næsten som en pink triangle, der er blevet tabt på gulvet. Det er et af hifi-historiens største gang "kejserens nye klæder" numre. Folk der sværger til lp12'eren har som oftest ikke hørt andre topgrammofoner, men fået den sammenlignet med en linn basic/axis eller lignende.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu hørt fra flere herinde at LP12 er en dødssejler....kan vi ikke få lidt flere konkrete oplysninger om hvorfor?
Det er jo interessant da det er denne spille som Linn har grundlagt eventyret med og som sådan vel er kernen i deres filosofi.....
Starter du ikke brorlille?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en LP12. Med Valhalla board, Ittok III (Ekos1) arm, Ortofon Kontrapunkt MC pickup. Købt i 1990 hos Berggren HiFi. Den har kørt alle dage, indtil for 6 mdr. siden, med de klassiske Linn MM Pickupper (K5, K9) og det var sådan set helt fint. Sammen med andet Linn grej, forstærkere, højttalere. Har den til at hænge på murstenvæg på en Audiotech alu-hylde med opadvendte spikes.
Men så fik jeg andet udstyr og kunne høre der var noget galt med 12´eren. Den mere skreg end spiller blødt og swingende. Fik den opjusteret - og det holder altså 12 mdr minimum - ny rem og den blev bedre.
Den største forbedring var dog MC Ortofon PUen. Hold da op som den pludselig spillede, helt vildt godt faktisk. Købte også en ekstern riia - nu var det pludselig værd at investere penge i den igen, for ih altså som den lød!
Det foreløbigt sidste jeg har gjort er at sætte den på Pulsar Points istedet for de originale bløde gummifødder. Det har givet ekstremt meget. Helt klart den allerstørste forbedring. Nu er den 10 gange mere opløst, kan spille bas - hvad en 12´er ellers ikke er så god til - og kan time langt bedre end før. Jeg er lidt målløs over effekten og også fordi den går stik modsat af Linns egen forbedringsopskrift som er Trampolinbunden, der jo er meget blødere koblet end gummifødderne.
Nå, dem om det. Ny motor blev det også til for nylig. Det hjalp ved Gud også, fastere bund, ved ikke hvorfor men det er osse ligemeget.
Jeg er ligeglad med hvad alle mulige kloge Åger siger om 12´eren. De pladespillere der kom efter den har alle noget at byde på, alle lyder forskelligt, men der er sgu ingen der kan swinge som en 12´er. Færdig med det!
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg er jo allerede startet , men ok! Problemet lp12 er egentlig ikke lydkvaliteten, som er helt i orden i forhold til den velkendte rega planar 3, men derimod den fuldstændigt opskruede pris. Desuden generer det min "blindtarm" at happi'er i det ganske land gentagne gange refererer til den som værende noget særligt - enten har de ikke hørt andet eller også taler de mod bedre vidende. Jeg har selv haft 3 forskellige lp12'er i forskellige udgaver (taget i indbytte) og ingen af dem formåede trods den "obligatoriske" justering at bibringe musikken andet end en flad, massiv, rodet og udynamisk klang.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brorlille er det måske din justering ! Eller måske dit setup ! Prøv at høre en rigtig justert lp 12 ... den svinger, Den kan starte og stoppe en tone og spille musikens pauser !
Det er lige min smag !
Hilsen King ... -o
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej king
mine lp12'ere er alle blevet justeret af linn-forhandlere
har du forresten selv ejet og levet med lp12 eller har du læst, hvad den "kan"?
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
All4HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener også den er er for dyr, ikke pengene værd..
Men når man nu har sådan en LP12, hvordan kan man for små penge (helst gratis) få den til at spille bedre ???
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.... jeg har selv hørt hvad den kan ! og syntes den spiller (svinger) musik !
Det er min mening !
Jeg mangler måske at høre din (sving) maskine 
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej all4hifi
Den bedste, jeg havde, var monteret med mørch up4 og en entré pu. Den spillede varmt og detaljeret og næsten fritaget for massivitet - dog var bassen stadigvæk lidt for oppustet og ikke særlig dyb.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke Linn der er omtalt som værende dyr, men derimod Naim (Armageddon strømforsyning).
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til ALL4HiFI:
1) Køb 4 Pulsar Points. Pris 450,- kr.
2) FÅ den justeret ind og ny rem. Pris 900,- kr.
3) Ny Pick Up. Variabel pris, men undgå Linns egne og for billige MM´s
4) Lad vær og hør på negaholikere som Krydsmads. Han har bare besluttet sig for 12´eren ikke duer. Og så er han ude over det, ja så let kan det være.
5) Lad være med at tvivle på alt. Tro på noget og find din egen lyd, det du synes lyder godt.
6) En 12´er er meget følsom for hvad den står på; træ, beton, MDF, glas, alt under den kan høres. Eksperimenter!
7) Skift strømkabel. Har selv lige lagt Supra Lorad kabel i min. Det hjalp meget.
8) Gå igang nu.
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dige
Er du klar over at du opfordrer en mand til at sende gode penge efter dårlige ditto? Du må jo selv leve på en løgn.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |