| Forfatter |
|
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som overskriften siger, så er jeg på vej mod min første HTPC... derfor har jeg nogle spørgsmål!
For det første kunne jeg godt tænke mig at ligge alle mine DVD'er ind på min computer. Det vil jeg for at slippe for at skulle proppe DVD'er i drevet hver gang jeg vil se en film... Jeg har det nemlig meget med at se små klip på ½min af en film - lydcheck...hehe
Kan dette gøres? Er det lovligt? og hvordan gør man det?
Desuden, så har jeg læst en masse omkring softwaren... hvad har jeg brug for? Jeg har downloaded WinDVD trial, men har tænkt mig at købe programmet hvis det er det jeg har brug for... men så læste jeg noget om Frontendprogrammer og codecs, og hvad ved jeg!
Altså hvilke programmer har jeg brug for? Det skal lige nævnes at jeg kører lyden analogt ud af computeren... dvs. min HTPC fungerer som en forforstærker!
Jeg har en programmerbar fjernbetjening, og kunne godt tænke mig også at bruge den til computeren... hvad skal jeg have fat i for at få det til at fungere?
På forhånd tak!
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
Kanonen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mads
Hvor mange dvd'er har du? Det kommer til at koste en formue i harddiskplads at ligge alle dine dvd'er over!
Men ja, dette kan sagtens lade sig gøre, der findes forskellige programmer der kan klare det for dig! Om det lovligt? Hmm, er faktisk i tvivl. Men det er så vidt jeg ved lovligt at tage en "backup" kopi hvis man ejer originalen selv, så om denne kopi er på en dvd eller på en harddisk er vel underordnet...
Jeg er ikke så meget inde i HTPC selv, så kan desværre ikke svare på hvilke programmer man skal bruge... Læste dog en anmeldelse fra en udenlandsk side med flere forskellige htpc programmer, det kan være der er nogen der har det link?
Hvilken fjernbetjening er det du har?
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
Munse Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
til at rippe en dvd anbefaler jeg dvddecrypter, kan fås på www.doom9.dk
Du kan vælge og rippe den i iso mode. det giver dig muligheden for at mounte den som en alm dvd og afspille den. .men der er sikkert en mere elegant løsning.
Jeg har stor respekt for dit valg, men som Kanonen skriver kræver det enorm hdd plads. En dvd fylder mellem 4,3-ca 8 gb. Hd fås til ca 1000 kr for 200 gb. Har du ca 75 film skal du min. have 3 af dem og så har du kun rippet rilmen af alle dine 2-dvd versioner. Her ville en raid løsning være super kool.
Et alternativ er at lave en selectiv ripning af dvden så du kun får filmen med og stryger alt ekstra materiale, menu mm. Her fylder en film i gennemsnit 5 gb.
Held og lykke
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står meget her, og en masse freeware programmer er også at finde: http://www.videohelp.com/dvdbackup
Ellers er dvddecrypter som nævnt tidligere ret god, men dvddecrypter kombineret med dvd shrink http://www.dvdshrink.info/ er nok at foretrække, da du så kan vælge alt unødvendigt fra, som ekstra lydspor, trailers, og ungarnske undertekster og sådan. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at rippe DVD'er har I nok ret i... det er en dum ide. Godt nok bliver det nemmere, men til gengæld så bliver det en dyr affære!
Så det tror jeg bare at jeg dropper, ellers tak for hjælpen!
Men hvad så med noget software... er det WinDVD eller hvad? Det er lyden som er vigtigst for mig... hmm... jeg er lidt i tvivl!
Munse<< tak for guiden. Den kigger jeg lige igennem!
Håber I kan hjælpe mig.
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Windvd er da ganske glimernde, bruger den selv på min pc.
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |