Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Fjernbetjening til pc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HeinZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2004
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej.. Har set man kan få fjernbetjening til sin pc http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44895 virker det eller er det noget l**t....??
Til top Vis HeinZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeinZ

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

ATI er kommet med en ny model der er forbedret på mange punkter, se evt. ati.com og remote wonder 2. Der er mange der er utilfredse med den model du angiver rundt omkring i verden fx. avsforum. Det er vist noget l..t men den koster jo ikke meget så prøv selv. Jeg har brugt en PDA med netremote og phillips pronto software, men den er nu blevet til et gps anlæg i bilen, ellers er næste projekt en stationær touchscreen med myhtpc hvis du kender det

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Prøv lige at chekke denne side hvis det var noget..

www.vendur.no

Klaus

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:

Prøv lige at chekke denne side hvis det var noget..

www.vendur.no

Klaus

Jeg bruger "IR - creative remote" til min pc og det fungerer rigtigt godt. Den flade remote der fulgte med var dog noget skidt, men med min NAD multi remote er der endnu en grund til ikke at flytte sig fra sofaen. Modtageren fungerer godt, og med det rette programmel er det super let at få pc'en til at arte sig.

Klart anbefalelsesværdigt.

Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Klabo, Remote Wonder 1 fulgte med mit Radeon 9800SE All-in-wonder (der nu er et 9800 PRO AIW), og det fungerer glimrende. Det er en RF fjernbetjening, så den fungerer igennem vægge, og jeg kan fjernstyre min PC der står i et andet rum. Lækkert at man kan starte og stoppe film uden at skulle ind i soveværelset og rode med computeren.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

devildk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også klart vælge en RF-baseret model som Remote Wonder - det slår klart en IR-baseret model i anvendelighed og fleksibilitet.

Desuden mener jeg ikke at huske specielt dårlige anmeldelser af Remote Wonder i version 1 (men det er et stykke tid siden jeg har kigget specifikt efter det). Man vil dog næsten altid finde et eller andet websted, som er utilfredse med et givet produkt - tjek evt. og se HVAD de er utilfredse med.

Men kan man få fat i version 2, skulle det være endnu bedre - ved blot ikke om den er kommet i løssalg

Til top Vis devildk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af devildk

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Men, med en RF remote er der en remote mere der flyder på sofabordet . IR remoten kan jo suges op i en multi remoten.

Når man alligevel trækker kabler til lyd og billede kan man jo også trække en forlænger til IR modtageren og stille den et snedigt sted inden for rækkevidde .

Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv ATI remote wonder fjernbetjeningen er er meget tilfreds med den! Den kan alt hvad man har brug for og når man bruger den sammen med MyHTPC er den helt perfekt.

MHT. RF-sígnal kan jeg kun sige at det er positivt. Jeg kan bruge min fjernbetjeningenn overalt i vores 170 kvadrat meter hus. Både i stuen og på 1 sal. Jeg kan endda bruge den udenfor hvis mit vindue står lidt åbent.

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Nogen der har prøvet den her http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?cPath=1&pr oducts_id=53 ?

Den ser for fed ud. RF til din HTPC og IR til andre enheder. Alt fra samme remote. Det er da for sejt !!

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Det er samme "skal" som ATI Remote Wonder, og den der er med NVidias kort - også produceret af X10.

Som udgangspunkt så er det en l**tefjernbetjening i billig plastic. Remote Wonder og NVidias har dog ikke IR, men det forbedrer jo ikke plasticen.

Min Philips RU880 kører også både RF og IR, og med en RF>IR trekant kan den bruges overalt hvor RF rækker - også til IR enheder.

Det er dog en lidt dyrere løsning.

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Fjernbetjeninger til computere virker næsten aldrig helt optimalt og lige som man gik og drømte om..

men hvis det endelig skal være.. så find en remot du selv ahr mulighedden for at konfigurere ned til mindste detalje så du kan sætte knapperne til at gøre lige det du vil, dette tager dog ca. en krig,  men er næsten den eneste løsning....
for at sige det kort, så endte jeg med at opgive dette projekt og det eneste jeg bruger i dag er bluetooth via min telefon til at styre lidt winamp med og det funker som det skal, men nu kun noget man bruger når man sider langt væk og er doven :-) ... og som et minus kræver det at din computer ahr bluetooth :-/ ....

Men held og lykke, og jeg vil da lige følge med og blive lidt klogere, ellers er den bedste løsning efter min mening et mini trådløst keyboard som man kan side med i sofa'en og skrive "mplayer *.avi" for at blive underholdt :-) ..

//gnOsis
Til top Vis gnOsis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gnOsis

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes