| Forfatter |
|
Gimdner1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe overvejet at bygge en HTPC til stuen, og nu har jeg endelig fået penge mellem hænderne, så nu tror jeg det skal være! 
Mit spørgsmål er bare - Hvilken forbindelse er den bedst mulige mellem en HTPC og mit fjernsyn? Jeg regner med at skal bruge HTPC'en til dvd, optagelse af tv, lidt spil og ellers bare hvad jeg kan finde på.
Som det er nu, er min dvd-afspiller forbundet til mit fjernsyn med et Tech-Link scart kabel.. og det er en kvallitet lig dette, eller måske bedre som jeg sigter efter.
Når vi nu er ved det, skal jeg vel også bruge en eller anden form for hardware dvd-dekoder? Hvad skal jeg sigte efter her?
|
| Til top |
|
| |
Munse Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er et ganske almindelig tv du har, så er der jo ikke så mange andre muligheder end S-Video. Jeg tror bare ikke du vil kunne udnytte en HTPC ordentlig på et almindelig tv. Teksten vil blive gnidret og dvd-kvaliteten vil heller ikke blive optimal pga. S-video forbindelsen. Jeg tror du vil få mere ud af en DVD-Optager, men den kan du jo selvfølgelig ikke spille på
|
| Til top |
|
| |
Gimdner1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - dvs. der pt. ikke findes andre muligheder end at overføre med (skod) s-vhs ?
|
| Til top |
|
| |
Gimdner1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit fjernsyn er:
Philips 32" 100hz widescreen ting... hvis det kan hjælpe noget.
|
| Til top |
|
| |
narly Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg lige spare lidt længere for så at købe en projektor og et lærred til din HTPC!
__________________ Jeg er for sej! l**teslagter!
|
| Til top |
|
| |
Gimdner1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men når nu jeg ikke rigtig har plads til en projektor, ville det være rart med en HTPC alligevel - men SVHS er det bedste jeg kan opnå, vil jeg ikke ofre pengene på det.
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gimdner1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser spændende ud, men jeg tror ikke lige det er noget jeg magter. Jeg var mere ude efter et grafikkort alá det som sad i en Aldi-PC engang... der mener jeg nemlig der var Scart-ud i.
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at GFX kort ik laves med RGB og det dersværre er eneste fede måde at få grafik på en dansk TV. Gem dine penge til en Plasma eller Projektor med DVI in, her efter er det stort set fløjtende hvilket gfx kort du vælger efter som det er digital overførsel.
Denne løsninger ER OG BLIVER den optimale.. Selv DVD afspillere er begyndt at komme emd DVI ud (godtnok kun de dyreste af dem :)
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 16 Juli 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
GFX har det reneste RGB af de standarder som ligger i normalt AV udstyr!
et gfx kort giver R-G-B-H-V.
DVI er jo blot et interface. Grafikkortet står stadig for dekodning og rendering, så det at grafikkortet er ligegyldigt er skudt lidt ved siden af.
Forskellen på fjernsynet vil være ligeså stor, som hvis man bruger RGB eller komposite fra en DVD afspiller.
|
| Til top |
|
| |