| Forfatter |
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey
Jeg har et Creative Audigy 2 som jo ingen Digital udgang har. øv bøv-
Men jeg har set sådan en fætter her http://www.xs-sound.dk/data/products/db2/indexwtop.html der står man kan bruge et IDE kabel som man også bruger til Harddiske til at sætte det til lydkortet. Men i manualen står at det må man ikke gøre!
Men hvor kan man købe sådan et kabel? eller skal jeg købe et andet addon kort?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audigy2 har skam digital S/PDIF udgang! Det er i den orange mini-jack bøsning  Forskellen er bare at det er 5V. signal istedet for 1V. som normal S/PDIF... men tror ikke det har nogen betydning, tror sagtens en normal S/PDIF modtager kan klare et 5V signal? Ingen problemer hér ihvertfald!
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvilket kabel bruger du? For det som sidder i lydkortet er jo mini-jack og de "normale" digital indgange på min reciver er lidt støre.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bruger enten bare et alm. minijack-phono kabel, eller også kan du købe sådan en adapter med et mini-jack stik på den ene side, og to stereo phono udgange på den anden, og så kommer S/PDIF signalet ud af den højre kanal, hvis jeg husker rigtig ;-) Og så kan du jo bare bruge dit normale digital kabel.
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov, jeg har da lige roddet rundt i det. Det er COAX udgang jeg ikke har på mit lydkort. Så prøver lige igen...
Jeg har et Creative Audigy 2 som jo ingen COAX udgang har. øv bøv-
Men jeg har set sådan en fætter her http://www.xs-sound.dk/data/products/db2/indexwtop.html der står man kan bruge et IDE kabel som man også bruger til Harddiske til at sætte det til lydkortet. Men i manualen står at det må man ikke gøre!
Men hvor kan man købe sådan et kabel? eller skal jeg købe et andet addon kort?
|
| Til top |
|
| |
kreidel Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må ikke tilslutte en harddisk til stikket. Det kan sikkert beskadige både kort og harddisk hvis du gør det. Stikket bruges til at tilslutte de frontbåse, der følger med de store udgaver af Creatives lydkort. Xs-sound har nogle "uoriginale" båse, der gør næsten det samme, bare med et knap så fancy udseende. Jeg har selv købt et tilsvarende stik til et gammelt soundblaster live! lydkort for at få digital ind og udgange. Det virker fint både med optisk og coaxial.
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
|
hov, jeg har da lige roddet rundt i det. Det er COAX udgang jeg ikke har på mit lydkort. Så prøver lige igen...
Jeg har et Creative Audigy 2 som jo ingen COAX udgang har. øv bøv-
Men jeg har set sådan en fætter her http://www.xs-sound.dk/data/products/db2/indexwtop.html der står man kan bruge et IDE kabel som man også bruger til Harddiske til at sætte det til lydkortet. Men i manualen står at det må man ikke gøre!
Men hvor kan man købe sådan et kabel? eller skal jeg købe et andet addon kort? |
|
|
Kablet kan du købe sammen med det kort du selv linker til. Det står i teksten.
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm tror ikke et alm. phono kabel kan bruges kun hvis det er 75ohm.
Brug et antenne kabel loddet på et stereo/mono mini jack stik. Nu for at lave lidt mere forvirring så er det venstre side af stikket ved stereo minijack som skal loddes.
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
coaxial er en kabel type, bruges bla. til Antennekabler og datatransmission. Det digitale format hedder S/PDIF. Når indgangen hedder Coax er det kabeltypen, så man ikke forsøger at smide et lysledder ind istedet for.
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablet, du har vist er det du skal bruge... det er lidt pevret i prisen taget i betragtning at det koster noget der ligner 50kr for 10 meter hvis man selv laver det.
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay dvs jeg køber det kabel (eller et andet ligsådan) putter det ind i digital out på mit lydkort og den anden ende i COAX indgangen på min reciver?
Men hvad skal man så bruge det kort jeg starte med at spørge om?
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kort du postede til at starte med outputter SPDIF med den rigtige spænding... Der går nemlig skræk historier om folk der har brændt deres coax indgang af pga. for kraftig spænding fra creatives side af. Jeg bruger et SB live 5.1 til en sony forstærker og holder til spændingen.
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Audigy 2 lydkort. Men hvor kan jeg se om spændingen er rigitg?
micma18 sagde jeg kunne bruge et normal minijack stik også?
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændingen er forkert på alle creatives kort så vidt jeg ved, men du kan undersøge det ved at søge på google. Det kabel du har pastede et link til er med et minijack stik i den ene ende...
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvordan virker dit så? og hvordan lige søge på google?
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, nu har jeg fundet ud af at både Lydkort og Reciver har 24 bit/96 kHz.
Men hvad er det så der kan gå galt med spændingen?
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydkortet/bundkortet bruger 5v spænding internt på digitale signaler så vidt jeg ved, men digital coaxial specificerer 1v spænding. Creative laver ikke spændingen om til 1v. Ligesom mange andre sikkert heller ikke gør det.
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, hvordan finder jeg så ud af om det hele futter af hvis jeg prøver?
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luk øjnene og kryds fingerne!
Hvis du brænder indgangen af så send den til reperation under garantien. Jeg har ikke set en forstærker brænde af pga. det endnu.
|
| Til top |
|
| |