| Forfatter |
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige surfet lidt rundt og faldt over følgende test af Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro.
http://www.pcguide.com.au/Reviews/sound_gear/creative_sbaudi gy2zsplatinumpro/page2.php
Dette kort har åbenbart DTS ES decoding. Men kan det virkelig passe at det er det eneste måde der på nuværende tidspunkt eksistere hvor man kan få DTS ES decoding på sin HTPC?
Hvis ser er nogen der har erfaringe med dette kort vil jeg også gerne håre om dem.
M.v.h.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere andre billigere og bedre måder...
se fx. audiotrak.dk og bestil et 7.1 kort og kør det sammen med windvd så er du med for 500 kr. (hardware)
eller endnu bedre terratec firewire kort til 1800 kr. det skulle være topklasse ifølge htpc guru'en chata se anmeldelsen på edbpriser.dk
|
| Til top |
|
| |
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke en Amp/Reciever m. DTS-ES ved siden af din HTPC?
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo hele ideen at man ikke skal have en dts-es decoder for at afspille dette format. Man kan købe et lydkort for en 10'en del og sø kører analogt ud til fx. den gamle surround (u. dts-es) forstærker og kun addere en stereo forstærker til de sidste 2 kanaler. Hvis der så kommer nye formater kan man hurtigt og billigt opgradere via nettet det er noget der duer.
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
|
Der er flere andre billigere og bedre måder...
se fx. audiotrak.dk og bestil et 7.1 kort og kør det sammen med windvd så er du med for 500 kr. (hardware)
eller endnu bedre terratec firewire kort til 1800 kr. det skulle være topklasse ifølge htpc guru'en chata se anmeldelsen på edbpriser.dk
|
|
|
Jeg ved at der findes bedre og billigere kort, problemet er bare at der ikke er noget software der kan decode DTS-ES lyden for disse kort (i hvert fald ikke noget jeg kender til).
Jeg kan ikke finde noget sted på WINDVD’s hjemmeside hvor de skriver at de kan decode DTS-ES så derfor må jeg antage at de ikke kan det.
Men hvis nogen kender noget software der kan decode DTS-ES så sig endelig til.
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret, jeg kunne heller ikke finde det, men jeg er 100 på at det findes...jeg skal nok finde det. Jeg er sikker fordi det har været omtalt før her....
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du finder noget vil det være helt kanon 
Jeg brugte et par timer på AVSforum igår uden held, så det bliver nok svært at finde noget 
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket 
Det er desvære kun DTS-ES Matrix og ikke Discrete, så det ville ikke have hjulpet meget hvis de havde taget det med i den nye version. Men du har not ret, det er et spørgsmål om tid før de for det med 
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du har ret det havde jeg ikke lige set.... man skal da have discrete med ellers er det næsten ligemeget, eller er der nogen der mener noget andet?? Det er i grunden lidt mærkeligt at software producenterne ikke gør mere på dette område når der findes masser af hardware der understøtter det???....Mon de ved noget vi ikke gør...fx. at der er noget nyt format halløj på vej??? det er ved at være noget tid siden de har fundet på noget nyt, vi kan bruge vores penge til...flere højtalere..måske...sony havde/ har vist et 10 kanals system
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sendt en mail til InterVideo og spurgt til deres planer for DTS-ES descrete, så for vi se hvad de siger til det
|
| Til top |
|
| |
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
| Det er jo hele ideen at man ikke skal have en dts-es decoder for at afspille dette format. Man kan købe et lydkort for en 10'en del og sø kører analogt ud til fx. den gamle surround (u. dts-es) forstærker og kun addere en stereo forstærker til de sidste 2 kanaler. Hvis der så kommer nye formater kan man hurtigt og billigt opgradere via nettet det er noget der duer. |
|
|
Men hvis du har en reciever af bare nogenlunde kvalitet med DTS, så er det umiddelbart en nemmere/bedre løsning at lade den stå for D/A konverteringen og så få 5.1 i god kvalitet fremfor 6.1 med alt den støj en computer kan diske op med.
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der svar fra InterVideo:
"At the moment, WinDVD product offers support for DTS (up to 5.1 surround sound). Our engineering teams are working on securing license for DTS-ES (I think it offers up to 7.1 surround sound) for the next generation of WinDVD. I'm not sure how the licensing process go but I think it will be included in the next generation of WinDVD."
Så det ser ud til at der er lys for enden af tunlen 
|
| Til top |
|
| |