Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HD-Recorder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Er ved at være godt træt af VHS, men kan ikke undvære funktionen at kunne optage fra tv.

Hvordan er status på de ting man kan få idag?

Jeg har dvd-afspiller (denon dvd2900) så jeg er kun interesseret i en hd-optager (hvis det da fås uden dvd).

Kvalliteten skal bare være på højde med VHS. Er dette muligt at købe, uden at det skal koste en formue? Jeg vil helst ikke ofre for meget, da jeg regner med at der sker en voldsom udvikling indenfor dette område indenfor 5 år.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Du har jo en htpc, hvorfor ikke anvende den som hd-recorder? Det bedste produkt på marked til at løse dette, og optage i baggrunden, er: Snapstream
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hmm lidt "besværlig" løsning  (ikke mindst for førerbunkeren)´.

PC-en skal være tændt, den står i et andet rum, og så har jeg aldrig rigtigt fået den til at virke ordenligt....d.v.s. at hver gang jeg skal se noget fra min PC, flytter jeg alt over til min anden udgang (svhs) og taget så musen med ind i stuen.

Du kunne jo også bare lade være med at sælge til udlandet først

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Ja, der er mange faldgrupper og konfigurationer (software/hardware) men du skal så nok bare have en Philips HD-recorder eller de kommende fra Sony. Sony'en skulle være værd at vente på, det er ihvertfald de DVD-recordere der optager pænest, det samme må jeg formode gælder deres recorder med hd.

Tja, et sted skal man jo starte, og jeg er startet der hvor efterspørgelsen er størst og i 2 små geografiske områder  Der er heller ikke brokkehoveder og de betaler whatever price you demand

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Ok, dem fra kiss, de duer stadig ikke?

Problemet er at jeg ikke har brug for en DvD-Recorder og vil derfor helst ikke betale for en.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Kiss er baseret på Sigma Design teknologi og buggy software, helt sikkert billige produkter, men noget skrammel hvis du spørg mig. Men prøv dem evt. selv af, man bliver hurtigt træt af en enhed der går ned i tide og utide. Tror heller ikke at deres tv-tuner er særlig god i deres hd-recorder, det er nok på niveau som alt det andet de laver.

Jeg ville vente og se hvad Sony disker op med. Altnativt købe en billig Philips recorder uden HD nu og en stak DVD-RW som kan genskrives. En sådan svend står i ca. 2500,-

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Se det var faktisk en udemærket idé....den havde jeg ikke overvejet.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 02 August 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Ingen andre der har erfaringer, eller andre gode idéer?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes