| Forfatter |
|
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber at nogen her kan hjælpe mig ! Jeg er ved at købe en Apple G5 dual 2,0ghz. Og vil i den forbindelse købe en Sim2. Domino20H projekter. Aner dog ikke om der er bedre alternativer, mht projekteren. Vil nemlig have den G5,er ! :-) Er heller ikke sikker på at det Grafikkort der sidder i den nu også understøtter resulotionen på 1024x576. vil opgrader kortet til apples radeon 9600xt og ramene til 1GB. Og kører rent DVI. Jeg har lige nu en onkyo 600 suroundreciever, en onkyo 555 DVDafspiller Og et sæt 6,1 af jamos D6. (THX. ultra) Og regner også snart med at opgrader recieveren til noget THX select certificeret. Kører hovedsagligt med Ixsos kabler hele vejen rundt. Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig !
http://www.sim2.com/frameset_domino.htm http://www.apple.com/dk/powermac/specs.html
__________________ Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
|
| Til top |
|
| |
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flytter D.1/9 Og regner så med snart at ligge nogle billeder af min bio ud til skue. __________________ Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal somænd nok passe sammen, og hvis du aligevel køre DVI, så skal opløsningen nok sagtens kunne lade sig gøre! Ellers så ved jeg at ATI's Radeon kort kan køre op til 1024x768* på composit udgangen...
(* TV'ets native opløsning taget i betragtning.)
Men ang. computeren, hvis du ikke har noget specifikt formål med at købe en mac, så synes jeg du skulle overveje en pc istedet, som der findes langt, langt mere software og tilbehør til, og opgraderings/vedligeholdelses mulighederne er også lang billigere og lettere tilgængelige!... 
|
| Til top |
|
| |
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal jeg så forstå det sådan at opløsningen ikke har nogen betydning når jeg kører DVI ?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
chris skrev:
|
Skal jeg så forstå det sådan at opløsningen ikke har nogen betydning når jeg kører DVI ?
|
|
|
Nej, men på DVI udgangen kan opløsningen gå ligeså højt op som på den normale VGA udgang!
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmmmmmmm.......G5 dual 1,8ghz.......

Mvh. Erik_D, der må nøjes med en G4 (733 MHz, 384 Mb RAM, GeForce 2 m. 32 Mb VRAM)...
|
| Til top |
|
| |
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kan Forstå på jer at det ikke skulle betyde så meget når jeg bruger DVIen og kører et rent DVIsignal til projekterens DVIindgang...
Men hvis nogen har lidt tjek på det der med at læse specifikationer på engelsk. Så hjælp mig lige med at tjekke dette pogram til Mac ud
SWITCHRES X (det skulle måske være noget som det jeg skal bruge) et program til ændring af resolution (og den resolution jeg ville bruge var 1024x576)
På forhånd tak herfra  __________________ Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
|
| Til top |
|
| |
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal somænd nok passe sammen, og hvis du aligevel køre DVI, så skal opløsningen nok sagtens kunne lade sig gøre! Ellers så ved jeg at ATI's Radeon kort kan køre op til 1024x768* på composit udgangen...
Ja ! Men ikke 1024x576 
|
| Til top |
|
| |
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tror jeg ved det nu ! Kan det passe at når jeg sender et 1024x768 signal til dominoen, ja så ordner Faroudja DCDIen resten ???
__________________ Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der gør den, men mange HTPC freaks ligger jo nærmest og mumler 1 til 1 pixelmapping i søvne og det opnår du altså ikke, altså 1 : 1 pixel mapping (jeg ved ikke om du mumler i søvne)
Den projektor du køber er jo også netop så hundedyr bla. fordi den har en god scaler.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så bedre at lade grafikkortet ordne det med det rette software ?
__________________ Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
|
| Til top |
|
| |
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er både projektor, Mac (som endte med at blive en dual 2,0ghz)   ; Supra dvi-hdmi kabel, nye Monsterkabler, projektorophæng og 92" lærred betalt AV AV AV min lomme !!! Men glæder mig sku helt vildt til at få det hjem. Og få lagt nogle billeder ud !!!  __________________ Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
|
| Til top |
|
| |