Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: lydkort vs. onboard lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Hey gutter,

Nu er tiden kommet til at jeg skal have et lydkort i min Compaq d510 SFF. Der sidder et on-board lydkort i og det spiller ok, ikke fortryllende med ok.

Mit spørgsmål går ikke så meget på hvilket kort jeg skal bruge men mere lidt om hvad jeres erfaringer er.

Når jeg pt skruer op for lyden uden musik, så kan jeg høre disken spinde og andet støj fra computeren. Men hvad nu når jeg sætter et pci lydkort i, forsvinder det så? Eller skal jeg over i et usb baseret eksternt lydkort for at få det helt væk?

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Det bedste skulle være terratec's firewire model se evt. anmeldelsen på edbpriser.dk.

Men hensyn til støjen tror jeg godt du kan slippe af med den ved firewirekort da det meste af støjen dannes ved strømforsyningen og alt det andet der rotere ved elektrisk hjælp inde i pc'en.

Men af en eller anden grund bliver det alligevel ofte bedre selvom man montere et pci kort....(bedre skræmet eller produceret???)

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

DC-Z93
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Altså, din disk spinner op inde i dit cd-drev?? For det kan du ikke slippe af med, da drevet SKAl finde ud af hvilken type disk den har med at gøre, ellers kan du ikk' få adgang til den.

Det du kan gøre er at udskifte drevet med et med lavere adgangstid, så du dermed får en kortere lyd  Oven i larmer de nye drev ikke nær så meget som gamle.

Som alternativ kan du jo isolere med en eller anden form for skum omkring dit drev, det skulel gerne suge en masse af lyden, og det kan du sagtens gøre, da dit drev ikk' generer særig meget varme.

Til top Vis DC-Z93's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DC-Z93

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Onboard lydkort støjer tit mega meget af en eller anden grund,   grunden,  tror jeg skal findes i at udtaget til lyden er i nærheden PSU'en og CPU'en,  for i "gamle" dage hvor der fandtes en dækplade,  hvor man førte stik ned på bundkortet,  kunne man ved nogle bundkort producenter finde onboard lydkort der ikke var støj i,  idet udtaget var langt fra PSU/CPU..

Alle de PCI lydkort jeg har hørt,  støjer ikke..     Du skriver du ikke vil ha råd om køb,  men vil alligevel anbefale dig at købe et  http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23309

Det er et meget godt kort til pengene,   urørt digital-out,   hvor Audigy kort upsampler til 48 KHz     Og der er tilmed en ret god D/A konverter fra Wolfson som slår audigys med klasser..    kortet understøtter også EAX1/2 og andre fine ting til spil,   men på dette ene punkt er den lidt bagefter Audigy2

Men alt i alt det bedste lydkort til pengene efter min mening.. 

http://www.digit-life.com/articles2/terratec-aureon71/index. html <-- Review

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

MuttleyDK,

Tak for dit indput og dit forslag til lydkort! Da jeg ikke skal bruge det til spil overhovedet men udelukkende til audio og tv vil jeg bestemt kigge efter det.

Det var det der skulle til for at få mig overtalt til at købe lydkort.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes