Forfatter |
|
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
er ved at lave en HTPC men er ikke sikker på den er hurtig nok
cpu: amd 1GHz kan køre både med sd og ddr ram
grafikort: redeon 9200
er det hurtigt nok til at få den til at køre optimalt?? eller hvad er min?
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et grafikkort som har et rigtig godt TV-out. Men ydelse skulle der ikke være noget i vejen.
|
Til top |
|
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
Sendt: 03 November 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kommer jo an på hvad din htpc skal være i stand til at gøre..
den kan sagtens afspille musik... diverse film fra computeren incl dvd.. osv..
optage fra tv osv ved jeg ikke om den er i stand til.. det vil jeg nok ikke tro den er hurtig nok til..
det bedste ville jo være ( det hurtigste der er på markedet )
sådan er det altid.. :)
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 03 November 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, den hurtigste er ikke ubetinget det bedste. Skal du lave noget postprocessering (avanceret billedbehandling realtime) eller lave en stor opskalering, så kræves der hestekræfer. Men alm. afpilning/optagelse af musik og film er ikke noget problem på den nævnte platform.
En langsom cpu er også mindre krævende effektmæssigt (med mindre det er en meget gammel cpu-kerne) og dermed vil den være mindre støjskabende da den ikke skal køles så effektivt som f.eks. en P4 med Prescott kerne.
Velkommen i htpc'ens forunderlige verden.
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 03 November 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plejer man ikke at sige min. 600Mhz. for at lave en optimal MPEG2 (DVD) dekodning, også selvom man har hardware dekoder på sit gfx...
|
Til top |
|
|
manley Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
skal bruge den til at se dvd og optage far tv (800x600 højst)
men ville det være bedre med en 2,0GHz celeron??
ser også ud til at det bliver et radeon 9600 i stedet da der ikke er så meget i forskel på prisen, i forhold til et 9200!! er der en der kan foreslå et kort som er godt??
og hvad med kabinet?? har kikket på edbpriser og syntes at prisen på et kabinet til en HTPC ligger lidt over havd man kan forlange!! så er der nogle andre man kan kikke på?? er der nogle der har lavet et selv og var det svært?? har overvejet et 19" kabinet, også lave om på det!!
faldt lige over det har link, men tror ikke man kan købe den for penge, men hvor er den fed:)
http://www.2ndedison.com/serv_prodinnov_port1.htm
|
Til top |
|
|
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 03 November 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fede ved 9200 kortet er at der ikke er aktiv køler på kortet. Så
det siger ikke noget. Jeg ved ikke om der er blæser på 9600. Men tjek
det hellere
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 03 November 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
manley skrev:
hej
men ville det være bedre med en 2,0GHz celeron?? Hvis du har en Celeron også, så er jeg næsten 100% sikker på den ville være hurtigere... nu du siger du vil optage fra tv, så vil du garanteret også gerne kunne komprimere det i realtime, og der har Celeronen jo lige SSE2, samt den højere clock hastighed! Du vil under alle omstændigheder nok ikke kunne komprimere det helt vildt hårdt i realtime, det er virkelig noget skal noget cpu power til...
ser også ud til at det bliver et radeon 9600 i stedet da der ikke er så meget i forskel på prisen, i forhold til et 9200!! er der en der kan foreslå et kort som er godt?? Bruger somregel selv altid Sapphire... og ved da også at netop Sapphires Radeon 9600 (IKKE pro eller XT) det er med passiv køling.
og hvad med kabinet?? har kikket på edbpriser og syntes at prisen på et kabinet til en HTPC ligger lidt over havd man kan forlange!! så er der nogle andre man kan kikke på?? er der nogle der har lavet et selv og var det svært?? har overvejet et 19" kabinet, også lave om på det!! 19" kabinetter er desværre nok nogle af de dyreste kabinetter man kan få...
faldt lige over det har link, men tror ikke man kan købe den for penge, men hvor er den fed:)
http://www.2ndedison.com/serv_prodinnov_port1.htm
|
|
|
|
Til top |
|
|
ThomP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
manley skrev:
men ville det være bedre med en 2,0GHz celeron?? |
|
|
Hvis du køber et hardware TV-kort (fx Hauppauge PVR-250) bør det ikke være noget problem. Hvis du skal encode realtime i software er AMD'en for langsom, og jeg vil tro, en Celeron 2.0 er lige i underkanten.
Hardware-kortet giver dig også langt større frihed på softwaresiden, da de fleste HTPC-programmer understøtter det direkte, og det mindre processor-krav vil alt andet lige også gøre det nemmere at lave en rimeligt støjsvag maskine. Hvis den skal stå tændt eller i standby hele døgnet er det også værd at tage med, at en langsom processor bruger mindre strøm!
|
Til top |
|
|
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en larmende blæser på det fleste 9600-kort, og er det ikke også ligegyldigt om man har et 9200 eller 9600, de ting 9600 er hurtigere til spil osv. bruger man jo ikke.
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mit radeon 9600 er der passiv køling så det betyder intet. Der er masser af 9600 som også har passiv. Men jeg tror at du har ret i at man måske ikke bruger 9600's ekstra muligheder mht. spil. Jeg gør dog. Synes at det er skægt en gang i mellem lige at tage et spil hitman 2 el. lign.
|
Til top |
|
|
manley Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
men vil det sige at det er lige meget om det er et 9200 eller 9600kort jeg bruger da jeg ikke skal spille på den???
tror også jeg bygger et kabinet selv!! så kan man jo få det som man vil, og udvige det som man vil!!
men er der en der ved om man kan købe noget LCD display til en HTPC så man kan se hvad man laver?, så man ikke behøves at tænde projekteren for det
|
Til top |
|
|
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 05 November 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|