Forfatter |
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 06 November 2004 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om MCE(Media Center Edition)2005 remote'n kan bruges med alm. xp uden at anvende girder, jeg tænkte på om der kunne installeres en original driver ell. lign. Den er jo ikke engang dyr når man også får 2 ir blastere med for 300-400 kr.
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 06 November 2004 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på det plugin ikke kan sende ir, det skulle vel ikke være umuligt....eller??
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ide'en jeg havde var at købe et Hauppauge 150MCE kort og bruge MCE fjernbetjeningen uden MCE styresystemet, da det ikke understøtter EPG endnu. Når det så gør det vil jeg måske skifte fra beyondtv til MCE.
Hvad siger du til denne ide...binnerup
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2004 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo: Man kan helt sikkert programmere noget som kan, men det er der ikke nogen der har gjort pt.
Du vil ikke kunne bruge IR blastere med det software der virker pt. med MCE fjernbetjeningen.
Jeg har ikke fuldt med i EPG informationen, men jeg ved at de folk der prøvede på 2004 har gjort et forsøg på 2005 også, og det siges at det umiddelbart virker, det blev der også sagt til 2004, og der fungerede de danske EPG data ikke.
Desværre har jeg ikke haft tid til at konkludere hvad der er galt. __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2004 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo:
Jeg har for øvrigt lige i fredags modtaget et 150MCE kort som supplement til mit 250MCE, jeg har desværre ikke fået det monteret endnu, så jeg kan ikke fortælle dig hvad jeg mener om det.
Jeg har også et 500MCE på vej lige så snart de har det i PAL, så kan jeg også sige dig hvad jeg mener om det.
Mit umiddelbare indtryk af 250MCE er at mit NVTV kort med digital tuner giver et mere skarpt billede, men mit NVTV kort har en bug der gør at lysstyrken går op og ned i hak på DR1 og TV2 - det gør de andre kanaler ikke umiddelbart.
Jeg vil evt. anbefale dig at købe NVTV kortet på nettet, prøve kun kortet af (lad resten ligge i æsken), se om du har den fejl, hvis ikke, så behold det kort, ellers benyt dine 14 dages returret.
__________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
Alpha Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drivere til MCE remoten kommer sammen med XP service pack 2. Driveren sender standart windows kommandoer - de samme som kommer et multimedie keyboard.
IR blasteren kender jeg ikke noget til.
|
Til top |
|
|
astensgaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 24 November 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der går rygter om at en fra girder forummet er ved at lave en SID plugin til girder, så den kan bruges sammen med mce 2005 remoten uden dennes drivere!
men det er som sagt kun "rygter" .. :)
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 26 November 2004 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg har hørt så kan du rolig bruge MCE2005 da der ligger et hack som gør EPG guiden brugbar. Et par af mine kollegaer bruger det med stor fornøjelse
|
Til top |
|
|
cJoey Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 27 November 2004 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor i det hele taget skifte til MCE? Prøv f.eks. MediaPortal i stedet. __________________ Alt om HTPC på minHTPC.dk
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 27 November 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja eller meedio, det er rent faktisk endnu flottere da der findes en del themes deriblandt "meedio ceenter eedition" som er en klon af MCE. Dog koster programmet 60$ vistnok, men der er samtidigt mulighed for en bred funktionalitet i form af mange plugins.
www.meedio.com prøv evt. en gratis 14 dages test og du er overbevist.
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 27 November 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|