Sendt: 07 November 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Så kan du bare trække det s-vhs kabel alle bliver ved med at foreslå, fordi de ikke læser det du har skrevet... |
|
|
endelig en, der har fattet det
Tak for svarene
Det kan godt være, jeg skal kigge nærmere på den s-video-konverter-dims - men giver det overhovedet bedre billede at sende s-video over det lange stræk og så konvertere ved "målet" end at sende composite hele vejen??
Der er egentlig 2½ grunde til, at jeg er så interesseret i løsningen med baluns:
1) Jeg har tænkt mig at lave netværkskabling af hele huset med krydsfelt i kælderen (og har kablet liggende til det). Derfor vil det være en meget fleksibel løsning at kunne bruge de samme kabler/stik - selvom signalet selvfølgelig ikke kan gå gennem en switch kan det vel godt patches gennem et krydsfelt, hvis jeg en dag finder på at sende signalet en anden vej.
2) Jeg har ikke et hak forstand på A/V-kabler, så det er lidt af en jungle, og vist nok også ret dyrt (jeg skal formentlig bruge 20-25 meter s-video+stereo)?
2½) Det vil alt andet lige være mere bøvlet at trække de kluntede coax-kabler end CAT5, og det stiller noget større krav til huller i huset for at komme gennem vægge og etageadskillelse. Desuden skal jeg så vidt jeg kan se igang med loddekolben, da stikkene ikke kan krympes på
|