Sendt: 25 December 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man har et af de seriøse lydkort som RME's DSP9632 eller LynxTwo etc. til sin computer så kører de lydkort uden om den normal "windows lyd - kerne", dette betyder bla. at programmer (ivertfald umiddelbart) som AC3 filter o.lign. ikke har nogen effekt!
Dette er et stort problem for mig fordi at mit setup er 5.1 !
Jeg vil nemlig meget gerne have min sub til at spille lyd på andre tidspunkter end når der sættes en DVD i, dvs. f.eks. også ved CD lyd eller MP3 lyd. Jeg har så små "front" højttalere at de nærmest fungerer som satellitter og savner min subwoofer til almindelig musik - det hele virker fint som sagt i DVD!
bla. AC3 filter gør netop det at den tager .1 (sub) lyden og mixer de 2 stereo (front-R/front-L) over i så der kommer 2.1 lyd ud men som skrevet tidligere virker det ikke med disse lydkort....
What to do?
Jeg har et RME lydkort selv og jeg kan godt gå ind i en matrix og få sub'en til at spille med men så spiller de alle tonerne (dvs. de er ingen CROSS-OVER!), selvfølgelig kan jeg så sætte et passivt filter eller noget på de subs men det burde vel kunne løses hvis f.eks. RME lavede noget software ala AC3 filter men som kan "se" lydkortet?!
|