Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 03:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lydkanals mixing (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spraycleaner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 25 December 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hvis man har et af de seriøse lydkort som RME's DSP9632 eller LynxTwo etc. til sin computer så kører de lydkort uden om den normal "windows lyd - kerne", dette betyder bla. at programmer (ivertfald umiddelbart) som AC3 filter o.lign. ikke har nogen effekt!

Dette er et stort problem for mig fordi at mit setup er 5.1 !

Jeg vil nemlig meget gerne have min sub til at spille lyd på andre tidspunkter end når der sættes en DVD i, dvs. f.eks. også ved CD lyd eller MP3 lyd.  Jeg har så små "front" højttalere at de nærmest fungerer som satellitter og savner min subwoofer til almindelig musik - det hele virker fint som sagt i DVD!

bla. AC3 filter gør netop det at den tager .1 (sub) lyden og mixer de 2 stereo (front-R/front-L) over i så der kommer 2.1 lyd ud men som skrevet tidligere virker det ikke med disse lydkort....

What to do?   

Jeg har et RME lydkort selv og jeg kan godt gå ind i en matrix og få sub'en til at spille med men så spiller de alle tonerne (dvs. de er ingen CROSS-OVER!), selvfølgelig kan jeg så sætte et passivt filter eller noget på de subs men det burde vel kunne løses hvis f.eks. RME lavede noget software ala AC3 filter men som kan "se" lydkortet?!

Til top Vis spraycleaner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spraycleaner

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 December 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Lydkortene fra M-Audio har et rigtigt godt bass-management. Der kan man selv indstille en cross-over-frequence i surround. Et M-Audio Revolution koster under 1000kr og skulle lyde rigtigt godt, ellers har de en del lydkort som er dyrere/bedre.

Det skal dog lige siges at jeg ikke selv har prøvet disse! jeg taler kun ud fra hvad jeg har hørt, så check lige min info efter - ellers er der nok nogle flinke mennesker herinde, som vil be/afkræfte hvad jeg siger.

Tror nok også at creative har lavet noget lignende hvor man kan instille cross-over-frekvensen ved hver enkelt højttaler?!!? Men vil dog klart anbefale M-Audio over creative!

Håber du kan bruge det til noget!

MVH
Mads

P.S. har på fornemmelsen at du hellere ville have noget separat software, men tænkte at du måske gerne ville høre dette alligevel!
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes