Hej alle
Jeg har længe har haft lyst til at bygge min egen HTPC, og jeg har derfor fulgt diverse foraer on/off gennem de sidste par år.
Nu er tiden kommet til, at jeg skal flytte ind i en ny lejlighed, og derfor har jeg bestemt mig for, at det skal være nu, miraklet sker. Jegh er gennem de seneste uger dog kommet i tvivl, for hvis mit behov er at høre musik, se film, bruge tv-guide, læse nyheder og mails samt optage tv-programmer, så er løsningen vel ikke nødvendigvis en HTPC, men derimod blot et kabel mellem PC og fjernsyn, forstærker mv. samt selvfølgelig en fjernbetjening, der kan styre computeren.
Jeg kan sagtens se, at det er en fordel at have HTPC'en i stuen, hvis man tit skifter CD, DVD osv., men jeg har vænnet mig til at have alt liggende på computeren, og dermed forsvinder behovet i mine øjne. Selvfølgelig ville det være sjovt at bygge selve HTPC'en, men man kan jo få meget sjov for DKK 5.000...
Er jeg helt ved siden af, eller giver det alligevel mening? Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle forskellige synspunkter.
Derudover skal jeg under alle omstændigheder bruge et grafikkort med tv-out og en ny fjernbetjening, men hvilken kombination er den optimale, når mit behov er som ovenstående og jeg desuden ikke er den store feinschmecker? Jeg regner med at skulle bruge Meedio, så det er ikke så afgørende, om udstyret virker med for eksempel MCE og lignende.
På forhånd tak for hjælpen samt for alle de ideer, som dukker op, når man bruger tid her i forummet.
Godt nytår.