| Forfatter |
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg afspiller film fra mit DVD drev kan jeg ikke se filmen på mit fjernsyn når jeg sætter til fuldskærm. Skærmen bliver bare sort. Det virker på PC monitoren og jeg kan også se filmen på fjernsynet hvis jeg ikke sætte den til fuld skærm. Fjernsynet er forbundet med S-video out. Film jeg har liggende på HD er der ikke nogle problemmer med. Jeg har prøvet med forskelligt software og det er det samme. Nogen ideer?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fejlen er at finde på grafikkortet - når du fortæller det at tingene skal foregå udenfor computeren kan det ikke finde ud af at skifte over - problemet har jeg selv haft og her hjalp en opdatering af driveren til kortet.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, min driver er sidste version, så må jeg håbe de snart laver et nyt. Jeg havde håbet det var mig der ikke fik indstillet et eller andet rigtigt. Da jeg også havde problemmet med min tidligere PC med et NVidia kort og min nuværende PC er med et ATI.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det får mig til at tænke, at det er det samme DVD drev som jeg har flyttet over. Det er et eksternt USB. Gad vide om det er det der giver problemmer?
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan lige så godt være en indstilling i grafikkortets kontrol panel. Her kan man ofte indstille hvilken skærm der skal have fullscreen video overlay. Tjeck efter om denne ikke står til din PC skærm.
/Lennart
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
| Det får mig til at tænke, at det er det samme DVD drev som jeg har flyttet over. Det er et eksternt USB. Gad vide om det er det der giver problemmer? |
|
|
Det er ikke usandsynligt - en af mine kammerater har samme problemer, og har helt droppet at få det til at køre med hans USB-drev! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja mon ikke det er et nyt DVD drev jeg skal have. Hvis det var indstilingen af hvilken skærm, burde det vel heller ikke virke når jeg afspiller film fra Harddisken.
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har jeg misforstået noget?
Hvis du kan se filmen på PC monitoren og i et vindue på TVet. Hvordan kan det så være dvd drevet? Så kan det jo godt afspille filmen og drevet er vel komplet ligeglad med om det er i fuldskærm eller ej, eller?
Jeg er forvirret :-)
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved heller ikke om det er DVD drevet. Men hvad kan det ellers være? Det virker jo fint når jeg afspiller fra HD.
Jeg ville også helst fortsætte med dette DVD drev, da jeg har PC'en stående i et andet værselse også kabler igennem væggen til stuen hvor DVD drevet og skærmen står.
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan som jeg ser det KAN det ikke være drevet hvis det kan afspille en film. For mig at se så kan et dvd drev enten afspille eller ej.
Hvad bruger du til at afspille med? Windvd etc.?
/Lennart
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu sider jeg og prøver med Windows Media Player. Jeg har også prøvet med WinTV2000 plus andre på min gamle PC men jeg kan ikke lige huske hvilke.
Jeg er ny til dette med HTPC og har ikke installeret diverse fdshow og hvad de forskellige hedder. Jeg ville lige have fjernsynet til at hvirke først. Derefter skal jeg have udskiftet projektoren, hvor det vel er mere nødvendigt med software udover standard windows software.
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm, kan du prøve med et decideret DVD software prog, Windvd, powerdvd eller andre. Måske med Zoomplayer? og så rapportere tilbage
/Lennart
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt! WinDVD kan. Tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at det virkede - jeg hæftede mig kun ved det du skrev med sort skærm og overså at du godt kunne se det i et vindue 
Min kammerats drev skabte sig, men det har han også lige fundet ud af - det var et USB2-problem. Med en ny tilslutning i et USB2-kombatibelt slot virker det nu også!
Ak ja, vi elsker computere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |