Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC som DTS/DD dekoder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fresko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er kommet bagud i surround verdenen, og sidder nu med en med pro logic surround forforstærker...

Nu har jeg så spekuleret i om jeg kan bruge min pc til at dekode et DTS signal fra en almindelig DVD afspiller, og så bruge lydkortets udgangsignaler til mine effektforstærkere?

Findes der også en snedig måde, så jeg også kan have mit tv, video og cd tilsluttet til de samme effektfortærkere?

Til top Vis Fresko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fresko

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hej Fresko,

hvis dit lydkort understøtter Dolby Digital og DTS og har separate udgangsstik til hver kanal, skulle der vel som sådan ikke være noget i vejen for at sende signalet direkte til effektforstærkerne.

Mange prologic (for)forstærkere har nu godtnok analog 5.1 indgang (hedder tit 5.1 direct eller sådan noget). Hvis din forforstærker har det kunne du sende signalet fra pc´en via den.

Jeg vil under alle omstændigheder foreslå at du anvender din forforstærker til dine øvrige (stereo) lydkilder. Har den IKKE 5.1 indgang kan du bruge den som mixer og køre alle stereokilder igennem herfra videre til din pc og derfra til effektforstærkerne. HAR den 5.1 indgang kan du jo beholde setuppet som det er, og bare køre DD/DTS signalet fra pc´en igennem.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Fresko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Min forforstærker (amc av81) har desværre ikke 5.1 indgang, kun alm stereo...

men vil det være muligt at sætte et y-kabel i effektforstærkerens indgang, så jeg både kan have pc'en og amc'en tilsluttet samtidigt, eller giver det nogle uheldige egenskaber (udover at være i stand til både at kunne høre cd og film på en gang!)

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du nemt kan risikere at få noget brum eller generelt tab af lydkvalitet på den måde. I forvejen er de analoge udgange i "normale" lydkort sjældent noget at råbe hurra for - hvis du så også kombinerer dem med y-splittere, tror jeg ikke du bliver tilfreds med resultatet.

Hvis du insisterer på at beholde AMC´en (som er en rigtig god forforstærker i øvrigt) skal du måske hellere ud i nogen analoge switchboxe eller noget.

Og ellers enten bide i det sure æble og helt opgradere til en ny (for) forstærker, eller som jeg foreslog, bruge den som ren mixer, der sender stereokilder videre til pc´en (ikke helt optimalt, AMC´en fortjener bedre...).

Fresko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er på SU for tiden, så der er ikke råd til de store investeringer... jeg må nok bare i gang med nogle kreative tanker om en swichbox.

Tak for rådene

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer i tanke om at jeg har en kammerat der havde en av81 engang - jeg mener at kunne huske at han engang undersøgte hvad det ville koste at få bygget en 5.1 indgang ind i den, mener det var i nabolaget af 1000 kr. Han endte godtnok med at købe en helt ny forstærker istedet - men det var ihvertfald muligt at gøre det, så vidt jeg husker.

Ved ikke hvad det ville koste idag, men det var da måske værd lige at undersøge?

Fresko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun fundet dette på nettet http://www.msbtech.com/Catalog/Upgrades/upgradespage.htm

til 385$, så jeg er ved at indkøbe en håndfuld relæer i stedet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes