Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp mig !! EPG i MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu kommet så langt ud at jeg vil betale 200kr til den der kan sætte det op for mig!!!....

Hvis du kan gøre det(måske over msn) så skriv !!!!

Til top Vis DanishHIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanishHIFI

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Måske du kan skrive lidt om hvad du har af problemer, og hvad du har prøvet.

Jeg har skrevet den oprindlige installations vejledning til SmartGuide på www.thegreenbutton.com, så bare rolig. Vi skal nok få dig igennem.

Venligst Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 04:27 | IP-adresse registreret  

Ok

Jeg kan ikke komme vidre her fra "

10.  Start “c:\windows\ehome\smartguide.exe /i”.

Når smartguide.exe starter skriver den "Encrypted epg file at : C:\Documents and Settings\Dan\Desktop\SmartGuide_2005beta2_InclSrc\SmartGuide \Binaries\output\

0b595bb5-5e1c-41a1-b468-7daa9ebe4311.xml.enc.

Hjælp

Niels_Laentver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Er det muligt at få et direkte link til den side på TGB hvor man kan finde install vejledning af Smartguide for jeg kan bare ikke finde det på den side

Hilsen Niels L

Til top Vis Niels_Laentver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_Laentver Besøg Niels_Laentver's Websted

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 06:01 | IP-adresse registreret  

http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=27&MessageID=72448&TopicPage=7

Min smartguide er kommet med i MCE live tv min der er ingen info/omtale af programmer

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

er det ikke bare fordi der ikke er nogen af de danske TV kanaler der sender EPG data ud?
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

DanishHIFI skrev:

Når smartguide.exe starter skriver den "Encrypted epg file at : C:\Documents and Settings\Dan\Desktop\SmartGuide_2005beta2_InclSrc\SmartGuide \Binaries\output\

0b595bb5-5e1c-41a1-b468-7daa9ebe4311.xml.enc. 

Hej Dan

Præcist hvor skriver den det? I en messagebox?

Den sti der peger på din desktop er mærklig. Hvis du har fulgt vejledningen, så skal der ikke ligge noget på din desktop overhovdet.

Det er meget meget vigtigt at vejledningen følges helt præcist (specielt når man har problemer).

Det ville være rart hvis du skrev lidt mere om hvad du oplever.

1. Har du guide data i WegGuide
2. Ud over den meddelse du skriver (som jo ikke er en fej)... hvad oplever du så? Altså hvad er dit problem? Har du konfigureret SmartGuide via Channel editoren.
3. Hvad sker der når du klikker på hhv. knap 1 og 2 i SmartGuide.
4. Andet (evt. Hardware konfiguration, TV forhold (antenne/kabel/antal kanaler) osv. osv.

Jeg vil meget gerne hjælpe, men det er lidt svært, når du ikke skriver mere.

Venligst Thomas

Yohan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har fulgt Thomas' forklaring fra TGB (indsat nedenfor), og det virker perfekt hos mig. Stor, stor tak til Thomas, BTW. Efter at have sat det hele op rodede jeg lidt med indstillingerne for guiden i MCE, og derefter kunne den ikke opdatere. Jeg kørte så Thomas' opskrift igennem endnu en gang og siden har det fungeret upåklageligt. Med programbeskrivelser og det hele!

Jeg bruger denne version af Smartguide: http://www.thegreenbutton.com/community/download.aspx?id=261 &MessageID=73674

Bare lige for en god ordens skyld: Når man bruger Smartguide, bruger man sådan set ikke EPG-data. Man bruger data fra XMLTV, som henter det på enten DR eller TV 2s hjemmeside (hvor der ligger programoversigter for alle stationer). Det betyder, at man skal sikre 1) at XMLTV er i stand til at hente data (evt. login på TV 2, internetforbindelse etc.), 2) at MCE's automatiske guideopdatering er slået fra (sat til "manual").

Spørg, hvis I mener der er noget jeg kan hjælpe med! Og husk at sende Reinhard en venlig tanke for hans arbejde med Smartguide. Legenden fortæller, at han ikke engang selv havde brug for at opdatere den til 2005, men gjorde det alligevel for at glæde alle os!  

Thomas' instruktioner:

1.      Install required prerequisites:

·          Install IIS

1.      Start “Control Panel” -> “Add Remove Programs” –> “Add Remove Windows Componetns”.

2.      Select “Internet Informations Services (IIS)”, and click “Details”.

3.      Select “Common Files”, “Internet Informations Services Snap-In” and “World Wide Web Services”.

·          Install .NET Framework 1.1 (I guess this is installed by default in MCE 2005 OS). Otherwise use Windows Update for this.

2.      Install and configure WebGuide

·          Download WebGuide2 from http://www.showtell.com/mce_webguide/2/.

·          Install WebGuide using default settings.

·          Optional: Update xmltv. You can get xmltv separately from SourceForge (see www.xmltv.org). Replace the filse in C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\XML_TV with the downloaded files.

·          Configure the WebGuide using the “MCE WebGuide 2 Configuration” program.

1.      Selected your country and click configure to select which channels you want guide data for.

2.      Click “Download Data”.

3.      Click “Create Schedule”.

4.      Go to the Channels tab, and arrange the order of you channels. Click “Save Channels”. Notice: If you run step 1 or 2 again these changes will be lost.

·          Replace the WebGuide2.dll, with the one Reinhard has posted here:
http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?foru mid=27&messageid=72332#bm72654
Delete or remove the old one (don’t rename it).

·          Change security so recoding works

1.      Control Panel -> Administration Tools -> Component Service.

2.      Expand Component Services -> Computes.

3.      Right click My Computers and select Properties.

4.      Under Com Security, under "Lanuns and Activations Permissions" click "Edit defaults".

5.      Click Add.

6.      In the Select Users or Groups write "ASPNET" (not "ASP.NET") and click "Check Names" and click "OK".

7.      Give the new "ASP.NET Machine Account (mycomputer\ASPNET)" the following to permissions: "Local Launch" and "Local Activation" and click "OK" until you are back.

·          Confirm that you have data in webguide. Surf to http://localhost/webguide2/

3.      Install and configure SmartGuide:

1.      Download SmartGuide. Look for the latest version in this thread (this is very important).

2.      Copy the contents from the binaries dir into the Windows\eHome directory + create shortcut to smartguide.exe.
(Alternatively, you can copy all *.dll files from the eHome directory to the SmartGuide directory).

3.      Double click the C:\WINDOWS\eHome\ MCE2005_EPG_Enable.reg.

4.      Run CasPol.exe -s off . It shold be in C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322.

5.      Kill all eh* processes using Task Manager.

6.      Delete everything under C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\ (incl. prefs subfolders). Warning: This will delete anything configured in MCE including Secheduled Recordings, Channels Setup etc.

7.      Edit the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tuning Spaces\#\MinChannel to 1 using regedit.exe (where # is number of the tv setup you use (1 is for "Local Analog Cable", 2 is for "Local Analog Antenna"... I changed all of them to be sure). This will make channel 1 available as preset channel.

8.      Delete every key under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune using regedit.exe. This will clear all existing channels, and only use the one which will be configured using SmartGuide (we will not use MCE 2005's new scan feature).

9.      Edit c:\windows\ehome\smartguide.exe.config file using notepad:

·          WebGuide2DSN. Make sure this points to you WebGuide2 Access database. Default should be OK.

·          TuningSpaceCountryCode. Set this to you own country code (the same as international phone number prefix. E.g. 49 for germany, 45 for Denmark etc). In MCE 2005 it is not necessary to change the Regional Setting to German :-)

·          TuningSpaceSignal change this if you need to.

·          It should not be necessary to change anything else.

·          First click Channel Editor and click "Load" to load all the channels configuration from WebGuide.  Fill in all the frequencies for each of your channels (my cable company has a list of frequencies on Text TV on the Info/Mosaic channel). The format for e.g. 725,25 is 725250000.
I use the exact same number for "number", "virtual channel" and "preset". That is... I use the defaults that I configured when setting up WebGuide.
Make sure that you that you fill out all columns.
Click Save (this will create a c:\windows\ehome\output\frequencies.reg file and also add an extra table "channel_extra" to the WebGuide's Guide.mdb. This table contains your frequencies, so you might want to back this file up when reinstalling WebGuide). Close the channel Editor.

·          Click "1. WebGuide2MCE!"

·          Click "2. LoadGuide from XML"... this should produce a "Congratulations. It worked...". This will create a brand new MCE EPG Storage file that only contains your custom channels and no extra channels which you don't use.

·          Close SmartGuide.

11.  Double click the c:\windows\ehome\output\frequencies.reg to import you own customized frequencies settings. I have to do this every time I used SmartGuide (se later for how to configure this in a Bach job)

12.  Start MCE and confirm that you can watch TV and have Guide data and all the right channels in the right order (same order as in the WebGuide). If it dosn't work you might need to reboot, and then run step 14.

13. (New as of 27-12-2004). Disable automatic download of EPG data. In MCE, go to Settings\General\Automatic Download Options.

14. From now on it is only necessary to start SmartGuide and click "1. WebGuide2MCE!"and then "2. LoadGuide from XML", or you could setup the batch job in the next step.

4.      Setup batch job for importing

·          Add the following two lines to the  (the /f  imports frequencies.reg everytime) “C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard\ download_guide.bat”:
cd C:\WINDOWS\ehome\
C:\WINDOWS\ehome\smartguide.exe /f

del C:\WINDOWS\ehome\output\*.xml (new as of 27-12-2004)

Til top Vis Yohan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yohan

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Den skrive det en en dos box.....

Jeg kan ikke helt se hvor jeg skal installere smartguide...????

Jeg har kabel tv og bruger Hauppauge Win TV PVR 150.

Jeg kan ikke slette mappen LOG fra C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\

Og så har jeg fået et nyt problem efter jeg installeret MCE igen er lyden på mit tv kort lidt bagefter...

Jeg tror lige at jeg prøver igen... Helt forfra

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

DanishHIFI skrev:
Den skrive det en en dos box.....

OK.  Hvad sker der bage efter? Lukker den bare eller viser den SmartGuide interfacet? Kan du startet SmartGuide uden /i?

DanishHIFI skrev:
Jeg kan ikke helt se hvor jeg skal installere smartguide...????

Punkt "3.2 Copy the contents from the binaries dir into the Windows\eHome directory + create shortcut to smartguide.exe."

DanishHIFI skrev:
Jeg har kabel tv og bruger Hauppauge Win TV PVR 150.

Kabel TV ok... så skal du i punkt "3.9 Edit c:\windows\ehome\smartguide.exe.config file using notepad" skive 1 i TuningSpaceSignal og selvfølgelig 45 i TuningSpaceCountryCode... men det har du nok også gjort. Ellers bør du ikke ændre noget i smartguide.exe.config.

DanishHIFI skrev:
Jeg kan ikke slette mappen LOG fra C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\

For at man kan dette skal man først stoppe alle MCE relaterede Windows processer:

"Punkt 3.5 Kill all eh* processes using Task Manager.". Task Manager får du frem ved at klike Ctrl+Alt+Delete. Processerne  kan du stoppe fra "Process" fanebladet.

DanishHIFI skrev:
Og så har jeg fået et nyt problem efter jeg installeret MCE igen er lyden på mit tv kort lidt bagefter...

Hmm... den kan jeg ikke hjælpe med. Det lydder som det MPEG Decoder problem. Jeg kan kun på det aller kraftigste anbefale at man bruger enten PowerDVD 6 eller NVDVD 1.00.58 (eller nyere). Alle andre er problematiske under MCE 2005, og disse 2 giver et synligt meget bedre billede end alle andre. Man må endelig ikke tro at bare fordi man har et TV billede, at det ikke kan blive bedre. Jeg fik et chock da jeg opgraderede Decoder.

DanishHIFI skrev:
Jeg tror lige at jeg prøver igen... Helt forfra

Ja... Jeg har lige kigget alle punkerne guiden igennem, og det sker i hvert fald ikke noget ved at udføre dem igen. Hvis du har WebGuide Data på http://localhost/WebGuide2 kan du roligt starter ved punk 3. Husk også at bruge den seneste version af WebGuide... den version Reinhard lavede virkede ikke. Så vidt jeg husker så er den nyeste version lavet af Alpha (www.thegreenbutton.com er nede lige nu så jeg kan ikke tjekke, men jeg går ud fra at Yohan's link er rigtigt).

Venligst Thomas

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

ok jeg kan starte smartguide nu....

Men mangler kanaler når jeg starter mce...

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

smartguide gør det hele rigtig men når jeg starter er der bare ingen kanaler mere

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

YUHHHHHUUUUUUUUU

Nu virker tv2 og zulu..

Skal lige prøve om jeg kan få de andre til at virke...

Kan man ikke se flere dage frem ?

Mange Tak tjementum

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

DanishHIFI skrev:
YUHHHHHUUUUUUUUU

Det var godt

DanishHIFI skrev:
Kan man ikke se flere dage frem ?

Jo... det indstilles dog i WebGuide konfigurationen. Default er 1 eller 9 dage.

Venligst Thomas

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Ja det er kanont nu virker de alle sammen....

Jeg ved ikke hvad der gik galt, men jeg var nød til at slette de gamle kanaler i MCE......

Du får vildt mange gange tak for hjælpen

Jeg har dog lige et spørgsmål mere, Jeg kan ikke lige finde det med de dage i Webguide...

Under Configuration er der da kun Password:mce - Timeout: 90 - Guide Rows: 99 - Home Rows: 5

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Og lige et mere...

Har i fået jeres til at køre med " access MCE Webguide When your are away"

Når jeg trykker på det link den har lavet går jeg ind i min routers opsætning

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

ok så virker det link .... skulle bare lavet lidt inde i routeren......

Jeg mangler bare at kan se flere dage samt at den opdaterer selv....

Det er lidt fedt at man kan sætte den til at optage fra en anden pc

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

DanishHIFI skrev:
Jeg mangler bare at kan se flere dage samt at den opdaterer selv....

Hvordan ser din C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard\download_guide.bat.b at fil ud? Min ser såldes ud:

"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\xmltv" tv_grab_dk --config-file "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\tv_grab_dk.conf" --output "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\new_schema.xml" --days 1
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\xmltv" tv_grab_dk --config-file "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\tv_grab_dk.conf" --output "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\new_guide.xml" --days 9
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard\MCE_Wizard.exe" refresh
cd C:\WINDOWS\ehome\
C:\WINDOWS\ehome\smartguide.exe /f
del C:\WINDOWS\ehome\output\*.xml

Bemærk -- days 9, som angiver at der skal hentes 9 dages EPG data (plus -- days 1... hvilket giver 10 dage frem i alt). Måske er det fordi du ikke har sat et scheduleret batch job (punkt 4. i installations guiden).

DanishHIFI skrev:
Det er lidt fedt at man kan sætte den til at optage fra en anden pc

Ja... eller over Internnettet. Jeg har åbnet port 80 i min router til min MCE, og bruger dyndns.dk så jeg ikke skal huske min ip-adresse.

Enste problem med WebGuide2 er at hvis man schedulere et program, så kan man ikke se en rødt markering i MCE guiden... men det er til at overleve.

Thomas

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Kanon Thomas nu køre det for mig....

Jeg tog en kopi af din opsætnig og vupti så kan jeg se 9 dage frem....

Du er en guttermand.....Mange tak

Jeg har også fået min port 80 åbnet så jeg kan sætte den til at optage fra mit arbejde..... Det er vildt blæret.....

Foresten bruger du dette program http://www.binnerup.dk/mce/mymovies.htm

Jeg fik lige en mail fra ham hvor han skrev at der om ca en uge kommer en ny version hvor kun kan bruge din backup fra DVD profiler (hvs du da bruger den)

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

DanishHIFI skrev:

Kanon Thomas nu køre det for mig....

Jeg tog en kopi af din opsætnig og vupti så kan jeg se 9 dage frem....

Du er en guttermand.....Mange tak

Selv tak

DanishHIFI skrev:

Foresten bruger du dette program http://www.binnerup.dk/mce/mymovies.htm

Ja... jeg har MyMovies installeret. Dog bruger jeg det næsten ikke. Jeg vil helst bruge det til DivX films o.l. Men langt de fleste fylder 2 CD'er (læs: 2 filer), og det kan MyMovies ikke håndtere (når man klikker Watch afspilles kun den første fil, og der ingen måde at afspille fil nummer 2). 

Jet savner også at den "bare" kan iterere gennem min collection af DivX filer, og vise dem. Har tidliger brugt Xbox Media Center... og det var helt suvurænt til netop dette.

Men jeg må sige at det er et fint stykke software... det virker tilsyneladende også på min Media Center Extender (dog ikke DivX films... da MCX ikke supportere MPEG4).

Thomas

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum