Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Styring af Nokia 9802S fra HTPC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Howdi

Jeg har nu også bygget det meste af en HTPC, men mangler at koble parabolen til. Er der nogen fra dette forum der har kendskab til om man kan fjernstyre denne fra HTPC programmer via RS232 ? eller ?

Konfiguration af HTPC: Athlon Mobile 2500++, Ati 9550, 512MB, hauppauge WinTV-PVR-150, Afventer kabinet fra SHG "Desktop Cavalier 4, Aluminium, Black 300W PSU"

Jeg starter med de medfølgende programmer samt myHTPC.

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Microsoft Media Center kan m. den originale remote hvor der følger en "ir-blaster" med styre de fleste parabol receivere ved at lære ir koderne, og når du så skifter kanal så skifter den på parabolen også.

/Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret

Jeg har set (på nettet) at det er lykkedes at kommunikere/skifte program på Nokia'n fra PC via RS232, men kun med et special program, altså ikke integreret, så tænkte jeg jo med de eksperter der var tilstede her så...

Men det ender ok med en "tilsvarende" løsning som du beskriver.

/Kurt

PS - flot opsætning du har, - der er lidt at tænke over for os andre

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Med dette program kan du styre din nokia 9802s. Du skal bare bruge et kable der går fra comport-comport. Og det skal være krydset.

http://mmedit9800.tripod.com/cgi-bin/load.cgi?http://www.k st2.gr/vjohn/mmedit403.zip

Du kan styre alt der er en virtuel remote i programmet, du kan sortere programmer, opdatere programmer, du kan bare alt.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Det skal lige siges at den understøtter firmaware SC5.0 selvom at det ikke står på siden, har selv leget med programmet til min 9802s SC5.0

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for linket, - men linket er desværre dødt hos mig? (Copy and paste)

Planen er jo at prøve af få epg-optagelser til at virke den vej over. Sikkert meget ambitiøst men.. Har du prøvet noget tilsvarende?

/Kurt

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Ved at redigere i linket er jeg kommet frem til siden. Det ser ud som det lige er det program jeg ledte efter .  - så skal der leges lidt med det.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Okay.. held og lykke med det

amtssp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2005
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er meget interesseret i hvordan det går med dette projekt. Er det lykkedes dig at styre sat-boksen via RS232 stikket?

Jeg ønsker at gøre det samme, jeg benytter myHTPC som frontend, og ønsker via dets EPG at kunne skifte kanal på min sat reciever gennem RS232.

Min reciever er en Strong 8700, jeg ved ikke om dette program mmedit kun kan styre nokia recievere eller??? Hvis der er nogen der kender et andet program vil jeg være meget glad for et forslag..

Tak
Steen 

Til top Vis amtssp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amtssp

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg er lige gået lidt i "standby" mens jeg vælger system. Jeg ser lige på på MythTV lige nu, mens jeg venter på at SHG får mit kabinet hjem.

WinTV-PVR-150 kortet har forøvrig en såkaldt Irblaster inbygget, det var jeg ikke klar over, så det skal jeg da lige prøve. Men er det ikke "optimalt" er jeg tilbage igen. Med mindre Steen overhaler mig inden om, så hører jeg vel om det?

Jeg har nu også set lidt på de PC baserede satkort men har ikke fundet nogen der vil fortælle hvordan de har fået Viasat til at virke?

amtssp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2005
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej, hvor sidder denne IR-blaster på dit PVR-150 kort? Tv-kortet kommer vel ind i kabinettet, så hvordan kan den bruges til at skifte kanal på Sat-boksen?

Jeg har indtil videre et fungerende system, hvor mit analoge TV-kort er koblet til dels en alm antenne og til Sat-boksen, så jeg optager på den måde. Men jeg skal så manuelt skifte kanal på sat-boksen til der korekte program, og det vil også sige at systemet ikke kan indstilles til at optage forskellige programmer - hvis jeg ikke er hjemme.

Så jeg har virkelig brug for at kunne få computeren til at skifte kanal på min Strong 8700.

Jeg er lige som dig meget interesseret i et sat-kort til computeren. Så vidt jeg ved kan man ikke se Viasat på den (hverken med originalt eller uoriginalt kort) Derimod har jeg set flere steder at man kan bruge det til Canal Digital - men jeg er ikke ekspert på dette område så jeg kan tage fejl.

Steen

Til top Vis amtssp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amtssp

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Tjah - jeg endte med at skifte system til MCE 2005, med MCE remote. Jeg bruger IR-blasteren fra denne til at skifte kanal på Nokiaen. Det fungerer faktisk meget godt. Jeg har ikke fået EPG til at virke endnu, men det skulle være muligt også at styre Nokiaen via dette (når EPG kommer til at at spille) og ja jeg følger meget med i tråden om EPG på MCE 2005

Til amtssp - IR blasteren til PVR kortet er et kabel du sætter ind i stik på kortet, i enden af kablet sidder er en "ting" der kan sende signal til andre enheder hvis den er placeret hvor den er "synlig" for apparatet.

På MCE remoten er det en USB løsning, men med kabler på samme måde som på PVR kortet.

Lidt teknik!  - men dog en behagelig/"nødvendig" ting til hjemmebioen/HIFI'en

Kwan112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Fimpe skrev:

Hej

Tjah - jeg endte med at skifte system til MCE 2005, med MCE remote. Jeg bruger IR-blasteren fra denne til at skifte kanal på Nokiaen. Det fungerer faktisk meget godt. Jeg har ikke fået EPG til at virke endnu, men det skulle være muligt også at styre Nokiaen via dette (når EPG kommer til at at spille) og ja jeg følger meget med i tråden om EPG på MCE 2005

Til amtssp - IR blasteren til PVR kortet er et kabel du sætter ind i stik på kortet, i enden af kablet sidder er en "ting" der kan sende signal til andre enheder hvis den er placeret hvor den er "synlig" for apparatet.

På MCE remoten er det en USB løsning, men med kabler på samme måde som på PVR kortet.

Lidt teknik!  - men dog en behagelig/"nødvendig" ting til hjemmebioen/HIFI'en

Hvordan får du din nokia reseaver til at reagere... skal jeg instalere noget på mit MCE, eller burde det virke med det samme. sammen med min MCE remote, og de der extra Ir'er

Og hovr kan jeg læse mere om sådan noget.. der fuldte intet manual eller noget som helst med til mit remote sæt
Til top Vis Kwan112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kwan112

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Beyondtv 4.0 fra snapstream.com understøtter seriel com. til sat boxe samt dansk epg(med et lille lækkert ekstra program fra lmgestion.net), ellers kan i bruge girder fra promixis.com med et "general seriel plugin" og kode genvejstaster eller remote(PDA måske?) til at skifte kanal via seriel..
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hej Kwan,

Du kan vælge det når du sætter dit TV-kort op, så er der en guide der fører dig igennem. Hvilket TV-kort bruger du? hvis du f.eks. har et PVR 150, kan du ikke bruge både TV og video indgang, men enten eller.

Jeg bruger det ikke lige p.t. jeg har købt en parabolreciever med indbygget 80 GB HD og PVR. (det er nemt og kvaliteten er i top)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes