Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 05:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Linksys WMCE54AG (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mlun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Har prøvet at lure lidt på andres erfaringer med HTPC konfigurationer. Jeg undrer mig her lidt over at ingen tilsyneladede bruger Linksys WMCE54AG som da umiddelbart ligner et godt bud på at have en billig, kraftig og larmende HTPC i et hul i haven, og så disse lydløse trådløse fætre rundt om i huset ved alle forbrugssteder.

Eller er den ikke beregnet til PAL - kunne ikke finde den på Guenstiger.de.

Mogens

Til top Vis mlun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mlun

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

mlun: Det er en Media Center extender, dvs. en maskine der via. WLAN kobler sig på din hovedmaskine (teknisk set via. terminal service), og så kan den de samme ting som Media Centeren - dvs. det er ikke en Media Center i sig selv.

Men extenderne har mange begrænsninger - den kan ikke afspille DVD - er meget restriktiv omkring video afspilning, og har kun 2 kanals audio.

Og nej - pt. findes de ikke i PAL - jeg har en da jeg udvikler til det, og mit TV kan sagtens klare NTSC.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

mlun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Jeg var godt klar over de begrænsninger du nævner (i hvert fald det med manglende mulighed for DVD-afspilning). Modellen er p.t. kun til salg i USA / Canada, men til orientering for gruppen fik jeg d.d. dette svar fra Linksys vedr. forventet release i Danmark:

Dear Valued Linksys Customer,

Thank you for contacting Linksys Customer Support. We do not have a release date but the products that is already released in the US usually comes to Europe 1-2 months later. If you have further questions, please contact us by phone or send us an email, so that we may further assist you.

Jeg har ingen erfaring med hvorvidt de plejer at holde ord med deres 1-2 mdr.

Produktet er den eneste Media Extender på Microsofts liste "Designed for Windows XP Media Center Edition 2005 Logo Partner List". Og det må da være noget nær det bedste til brug for distribution af multimedia fra en server.

Mogens

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

mlun: Du har fået et svar fra en supporter der ikke anede en brik om noget som helst.

Enheden er en NTSC enhed - og den har været på markedet siden 10. oktober i USA - der er ikke nogen lyd om hvornår den kommer til Europa - og den kommer ihvertfald først til Danmark når Media Center bliver frigivet i Danmark (dvs. September-Oktober) - med mindre den bliver parallel impoteret that is.

Der findes den model og en HP model - det er de to der er på markedet - HP'en hedder 5400 - derudover er der en XBOX extender, som også virker på EU XBOX'e hvis de er modded.

HP og Linksys extenderne er helt ens hardwaremæssigt, eneste forskel er farve og design (og fjernbetjeningen). Den jeg har er en Linksys - den var billigst for den amerikaner der købte den til mig ($240).

Meningen med dem er ikke at de skal fungere som hovedmaskine - men at de skal stå i forskellige rum, som fx. børneværelser.

Jeg laver noget film software til MCE, og i næste version får man mulighed for at restricte hver extender, så fx. den 3 åriges extender kun kan se G film, den 5 åriges PG, og den 10 åriges PG-13 - osv...

Mange af amerikanerne placerer extendere i alle deres rum, men mange af dem er også kørt surt i det pga. de recodning de skal lave med DVD'ere.

/Brian

mlun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Tak for det - så må man da håbe at Linksys læser med så de kan bliver opdateret om deres egne produkter!

Frigivelse af Media Center i Danmark - betyder det frigivelse af Microsoft MCE 2005 DK eller ?? Har godt bemærket at folk køber deres SW i UK. Det betyder vel så også at andet isenkram såsom remote og trådløst keyboard er UK-versioner? Hvis ja, kan man så bruge andet trådløst udstyr der ikke ligner noget der er løgn (remoten er vel o.k. i engelsk version, men tastatur nej tak)?

Mogens 

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

mlun: Det betyder at der kommer en version med dansk sprog af den næste Media Center version - formentligt kaldet 2006 - den får først navn til aller sidst.

Jeg ved lidt om hvad der kommer, men det kan jeg ikke sige noget om - det jeg ved er ikke særlig aktuelt i DK alligevel.

Du kan bare købe OEM softwaren i england - og den en engelske remote - og så bygge maskinen selv. Remote'en er reelt ikke ret sprog specifik.

Mvh

Brian

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

mlun skrev:
Frigivelse af Media Center i Danmark - betyder det frigivelse af Microsoft MCE 2005 DK eller ?? 

Vil også lige byde ind.

Dansk MCE handler om 2 ting. Dansk sprog på menuer, og dansk EGP data.

Mig bekendt er der den kommende MCE i beta, så det lader til at vi får en ny MCE inden Longhorn. Om det er den der kommer på dansk eller det er 2005 er der ingen rygter om. Men jeg har bemærket at man i MCE 2005 kan indtaste et dansk postnummer (i 2004 kunne man slet ikke vælge danmark). Så for at får MCE 2005 EGP til at virke i Danmark, kræver bare at MS finde en udbyder af TV data (hvilket de vidst ikke har helt på plads endnu).

Som du måske ved findes der dog mulighed for dansk EGP via et program som hedder SmartGuide (og et nyt, som hedder QuickGuide er på vej).

Mht. til extenders, så har jeg selv en XBOX media center extender, og den fungere perfekt. Dog kan man som i nævner IKKE afspille de fleste MPEG4 formater (DivX, Xvid osv.).... men WMV viker vidst.

Personligt venter jeg lige så meget på at de tilbyder en HiFi Media Center extender, som man kan placere i sit HiFi rack.

Venligst Thomas

PS: Brian My Movie plug-in er totalt sej, og virker også på på Media Center Extender (som han også skriver... man han fortjener lidt kredit, for det er det bedste MCE PlugIn der findes). Når jeg får PayPal til at virke igen, er der en donation på vej.

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

mlun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Tak for inputtet Thomas. Nej, jeg vidste faktisk ikke at EPG ikke fandtes i en dansk version i MCE, så det var da en kedelig overraskelse.

Er Smartguide til at installere for almindeligt dødelige, og integrerer det fornuftigt i MCE'en? Jeg går ud fra at selve grunddataene (programoplysninger) er o.k., og om de er på dansk eller engelsk er mig underordnet.

Mogens

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

mlun skrev:
Er Smartguide til at installere for almindeligt dødelige, og integrerer det fornuftigt i MCE'en? Jeg går ud fra at selve grunddataene (programoplysninger) er o.k., og om de er på dansk eller engelsk er mig underordnet.

Hvis du med dødlige mener hr. og fr. danmark, så er svaret nok nej. EGP Data i MCE via SmartGuide er meget omstændig at får til at fungere. Men når det først virker fungere det fint.

Du kan finde en kopi/afskrift installations guiden i denne thread:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18924&P N=0&TPN=1

Ud over EGP får vi også en anden ting når den danske version kommer: nemlig automatisk konfiguration og opdatering af kanal frekvenser. Dvs. at man til den tid bare vælger at man f.eks. bor i 8000 Århus C... så bliver man præcenteret for TDC Kabel, Stofa fordi de operere i dette område. Der eftervælger man om man har grund-, mellem- eller fuldpakken, og vupti, så er aller kanaler kode ind med rigtig frekvens osv. Så det er absolut for almindelig dødlige, men det må altså vente til efteråret. Hvordan det virker med satelit og lokale antenne foreninger, ved jeg ikke (men mon ikke der også bliver tænkt på dem).

Venligst Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

tjementum:

Med risiko for at sige for meget - den danske version der bliver frigivet bliver af Media Center 2006 (eller hvad den version der kommer efter 2005'eren kommer til at hedde - den er ikke gået i beta endnu, og Microsoft har de andre gange kørt en lukket beta med en mindre gruppe, og alle skal underskrive NDA's.

Hvor har du købt din XBOX extender fra? USA? Jeg har ikke prøvet en XBOX extender - jeg bestemte mig for at få en rigtig standalone extender, da dens specifikationer er lidt anderledes.

Jeg har lavet diverse tests mht. dvd afspilning på extenders - hvis jeg når et gennembrud skal man helt sikkert nok høre det ;-)

Derudover har jeg nogle sjove ting på vej til bla. extenders, så det bliver sjovt når Media Center kommer til Danmark, og extenders kommer til Europa.

Jeg har også en DVD karusel på vej fra USA - i håb om at implementere support for den - generelt er det bare en 100 dvd karusel (uden drev), hvor man kan putte DVD'ere i - forhåbentligt bliver det implementeret så man fra "My Movies" kan afspille en DVD, og så popper den DVD ud af karusellen.

Og så har jeg gang i at kigge lidt på storage, men det er dælens dyrt. Mange af OEM'erne i USA installerer 2-8 terra byte raid systemer hos deres kunder, hvor folk så dekrypterer DVD'ere ned på det storage - jeg har gang i at lave så sådan noget kan lade sig gøre direkte fra Media Center via. DVD Decrypter, men jeg skal have undersøgt det lovmæssige til bunds før jeg frigiver noget. Loven omkring det fortolkes forskelligt alt efter hvem man spørger.

Og så vil jeg godt gøre opmærksom på at jeg ikke opfordrer til at piratkopiere dvd'ere, men at lagre de DVD'ere man ejer på disk for at have nem adgang til dem.

Jeg glæder mig til at se den EPG del der kommer - det er ikke sikkert det går så nemt - i Australien har de bla. mange problemer med at kun nogle udbydere er med osv.

Mvh

Brian

Martin Helms
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 03:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par stykker af de der linksys extendere billigt til salg. Købte 3 i USA men har lavet lidt om på mine behov herhjemme (kone uoverenstemmelser i ved ) så hvis nogen mangler. De er nye i original indpakning.

Jeg skal have et par tusind stykket.

Martin Helms
Til top Vis Martin Helms's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Helms Besøg Martin Helms's Websted

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Martin: *LOL* - et par tusind stykket....

Ja ja - held og lykke...

Min er kommet til DK for 1600 kr...

/Brian

vikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2005
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

tjementum skrev:

Mht. til extenders, så har jeg selv en XBOX media center extender, og den fungere perfekt. Dog kan man som i nævner IKKE afspille de fleste MPEG4 formater (DivX, Xvid osv.).... men WMV viker vidst.

Jeg har fået min Media Center PC op at køre og vil også gerne forbinde den med min xbox. Jeg har set man kan købe xbox media center extenders via ebay - men de er vel begrænset til NTSC xboxes? Kan du køre din media center extender i en PAL xbox?

Til top Vis vikkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vikkel

Martin Helms
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv hentet den hjem fra USA som jeg skriver.
Må jeg spørge hvor meget du betalte i told og moms for den?

Binnerup skrev:

Ja ja - held og lykke...

/Brian

Martin Helms
Til top Vis Martin Helms's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Helms Besøg Martin Helms's Websted

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Martin: Den gik igennem uden.

Vikkel: Du kan godt køre XBOX extender på en PAL XBOX hvis din XBOX er chippet.

/Brian

Martin Helms
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Så kan du da dårligt være bekendt at skrive som du gør, jeg er jo en lovlydig borger der har betalt hvad loven foreskriver.

Binnerup skrev:

Ja ja - held og lykke...

/Brian

Martin Helms

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Martin:

Tjae - du skrev følgende "Jeg har et par stykker af de der linksys extendere billigt til salg".

Den kan købes til $230, a 5,77 kr. = 1327 kr.

Så kan den sendes herover for $47 incl. forsikring = 271,19 kr.

Told/Moms er jo lidt held om den går igennem eller ej, gør den ikke kommer der så vidt jeg husker 5% told, og herefter 25% moms af de 1327 kr. - dvs. incl. told og moms 1741 kr. - herefter pris for fragt og i alt 2012 kr.

Går den igennem tolden, så koster den 1600 kr.

Antager vi at vi holder reglerne, så sparer man altså 12 kr. ved at købe din frem for at købe den selv - ok - måske er din defination af billigt anderledes end min.

Anyway - får du dem solgt syntes jeg det er glimrende.

Mvh

Brian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes