| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et problem med mit ATI RADEON 9800 grafikkort. Til grafikkortet har jeg tilsluttet følgende: - Projektor til VGA-udgangen - Skærm til DVI-udgangen via VGA-adapter - TV til S-VHS-Udgangen
Når jeg vil ha' et billede fra min PC på TV'et skal jeg gå ind under Display Properties -> Settings -> Advanced -> Displayes
Under Displayes vises de forskellige skærme jeg har og som jeg kan/har tilsluttet. Der er 2 "Monitor", 1 "TV" og 1 "FPD". Ved de 2 "Monitor" er der en knap der lyser grøn for at vise, at de er tilsluttet og viser et signal. Der er ligeledes en knap ("1") der angiver, at min skærm skal være min primære monitor og en knap ("2") der angiver, at min projektor skal være min sekundære monitor. Projektoren viser så mit extended skrivebord.
Nu til problemet! Når jeg trykker på den røde knap ved "TV" - for at gøre den grøn og derved lade Pc'en sende et signal ud gennem S-VHS - bliver den rigtig nok grøn og der kommer et signal ud til mit TV, men samtidig bliver skærmens knap rød og min projektor ændres til at være min primære skærm.
Ved at det er lidt af et luksusproblem og at jeg vel bare kunne bytte rundt på indgangene ved skærmen og projektoten, men jeg har netop tilsluttet min projektor til VGA-udgangen for at undgå adapteren (og det deraf følgende ringere billede).
Mit spørgsmål er derfor meget enkelt; Hvordan undgår jeg at min skærm at bliver slukket, og min at projektor bliver til min primære monitor, når jeg enabler mit TV?
På forhånd tak
|