| Forfatter |
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender noget til en monitor på mere end 30" med gammeldaws crt teknik. Den skal have vga eller component indgang. Jeg så toshiba laver nogle rigtig fede nogen til det amerikanske marked, men kan man købe dem i eu???
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du kan købe Toshibas tv i England. De bliver da i hvert fald konstant anmeldt i What Hifi?
Jeg mener også Panasonic laver et 32" crt, som kan tage component. PD30 eller PD50 hedder det vist.
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed et lille surt opstød:
Det er rent ud sagt røvirriterende, at der næsten ikke er nogen TV
producenter, som inkluderer component-indgange på deres TV i
Europa/Danmark. Når nu man ved, at component er scart overlegent uden
progressive scan, og *langt* overlegent med, samt alle seriøse
DVD-afspillere har det, hvorfor er det lige at f.eks. hverken Philips
eller Sony TV har det?
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo et helt andet tv der skal laves når det skal kunne tage component (progressivt signal) Det er meget dyrere at fremstille og det kan sikkert ikke sælges på vores breddegrader da vi har et rimeligt tv signal (PAL)
Desuden hopper alle for tiden på den med plasma/LCD skærmen selvom crt stadig slår alt hvad der har med levende billeder at gøre....men skide være med det for det er jo pænt og nemt at argumentere overfor konen at man er nødt til at have fladskærm for det har nabo'en lige fået...
Jeg kunne godt tænke mig en crt kasse til stuen de næste 5 år indtil de kommer med noget bedre end LCD/Plasma som fx SED(søg google hvis i vil vide mere) OLED bliver vist heller ikke til noget større end 10"
Jeg kikker lige på UK...markedet
Det kan da vist være den her tråd skulle over i display forummet??
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
Det er jo et helt andet tv der skal laves når det
skal kunne tage component (progressivt signal) Det er meget dyrere at
fremstille og det kan sikkert ikke sælges på vores breddegrader da vi
har et rimeligt tv signal (PAL) |
|
|
Øh, de få TV man kan købe med component her i landet har også scart, og hvad har TV-signalet med component indgangene at gøre?
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor finder jeg de tv med component indgang, har kikket lidt rundt omkring???
Component indgangen har en del at gøre med tv signalet, da amerikanerne køber en set-top box til hdtv med component UDGANG til tv'et, Amerikanerne har jo NTSC med lidt bedre opdatering men noget lavere opløsning end os derfor har de mere brug for det end os....Vi har jo PAL og de mener producenterne er godt nok til os...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
|
Hvor finder jeg de tv med component indgang, har kikket lidt rundt omkring???
|
|
|
f.eks. Panasonic PD-30 (se evt. mit setup)
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic laver et par udemærkede TV som har komponentindgang. Mht.
TV-signalet, så er jeg ikke helt enig i at NTSC som sådan er dårligere
end PAL. Det har en smule lavere opløsning ja, men højere framerate.
HDTV er dramatisk bedre end begge to. At TV-signalet måske/måske ikke
er bedre i DK betyder vel ikke at vi ikke skal have komponentindgange?
Især ikke da det er til DVD det har betydning for os.
Komponentindgang og progressive scan er altså en *klar* fordel til
DVD-film. Det er simpelthen for ringe, at selv topmodeller fra
Sony og Philips ikke har komponentindgang, men det er formentlig et
udslag af, hvor lidt de fleste mennesker egentlig går op i billede -og
lydkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam>ok...PAL vs NTSC er måske lidt flueknepperi fra min side, men måske kan vi blive ening om at PAL teknisk set er en my overlegent NTSC?? Det siger de på avs forum, der er flere der gerne vil have vores dvd'er da de kører 576x720 mod deres 480x720...men har ingen erfaring selv
Men ihvertfald er amerikanerne jo altid foran os og de har nu HDTV hvor de anvender en box (eller en pc) med component udgang til tv'et og det er derfor markedet er større derovre med crt kasser med component indgang...
Men det jeg egentlig havde i tankerne var at hører om der var nogen der kunne sige noget om grafikken på component crt mht pc brug...kan man tydeligt læse og skrive mail fx eller gå online og søge mm uden at knibe øjene og sidder og gætte om det nu er et t eller et i???
|
| Til top |
|
| |