Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Grafikkort med 1366X720?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Som overskriften antyder leder jeg efter et grafikkort, der kan spytte signalet ud i 1366 X 720, samme opløsning som min lcd´s maxopløsning. Det burde give det bedste signal, uden at skærmen behøver at arbejde med det nuværende 1280 X 720.

Findes et sådant grafikkort?????

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du med f.eks. programmet powerstrip kan tilføje næsten alle de opløsninger du ønsker, så længe grafikkortet understøtter så høje opløsninger. Det burde ikke være et problem, hvis grafikkortet er under 5 år gammelt.
Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop downloadet Powerstrip.

Går ind i Display configure. Under resolution kan jeg stadig kun vælge de samme opløsninger som jeg kan vælge under mit ATI Radeon 9600 grafikkort. Der går springet ved: 1280 X 768 og 1280 X 800 men altså ingen på 1366 X 768. Mit tv kan sagtens trække billedet ud med godt resultat, men det optimale er vel at finde en opløsning der passer præcis....

jointer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige prøvet powerstrip og ændrede opløsningen til 1366x768

Har dog ikke prøvet at få min skærm til at vise billedt i 1366x768, men i powerstrip fik jeg da lov til at vælge lige den opløsning jeg ønskede.
Grafikkort jeg brugte var et gforce 3 fra asus. Det hedder V8200 Deluxe.

Til top Vis jointer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jointer

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Du kan med powerstrip tilføje egne eller nogen af de predefinerede opløsninger. Det er noget med, at der er add custom resolutions i den del af programmet, hvor det også er muligt, at vælge skærmfrekvens som den skal fast låse.
Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Så lykkedes det.

Mit ATI-kort kører nu med 1368 x 768. Super. Man skulle ind i Costum resolution. Den havde jeg bare ikke set....

Tak for hjælpen Omegasteffy og Jointer

disconow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hej ...jeg har samme problem på mit Philips 32pf9976 med et Radeon 9600 pro kort

Men når jeg inde under "Costum resolution" og vælger 1366 x 768 (som skulle være mit tv's max opløsning) og trykker "add new resolution" kommer dette vindue http://www.artone.dk/powerstrip_error.JPG

Når jeg så har genstartet kan jeg stadig ikke vælge 1366 x 768 og kan så starte forfra

Nogen idér?? 

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej Disconow.

Undskyld det sene svar. Jegkan være lidt langsom, særlig når det kommer til computerproblemer

Jeg tror muligvis jeg ved, hvad du gør galt.

Jeg går ud fra, at dit tv har en opløsning på 1366X768 ligesom mit NAD.

Du er gået ind i "Advanced timong options" og klikket på "Costum resolutions". Her har du så lavet en "Userdefined resolution" og du har trykket på "add resolution".

Det du nu har gjort er, at tilføje den ønskede opløsning under listen af user defined, men altså IKKE valgt den endnu.

Når computeren er genstartet (hvis den gør det), går du igen ind i "Display profiles" og vælger den netop indlagte opløsning på skyderen v. resolution. Så burde den nye opløsning køre problemfrit.

Skriv endelig tilbage hvis det stadig ikke lykkes, ellers go´fornøjelse.

disconow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Graa skrev:

Hej Disconow.

Undskyld det sene svar. Jegkan være lidt langsom, særlig når det kommer til computerproblemer

Jeg tror muligvis jeg ved, hvad du gør galt.

Jeg går ud fra, at dit tv har en opløsning på 1366X768 ligesom mit NAD.

Du er gået ind i "Advanced timong options" og klikket på "Costum resolutions". Her har du så lavet en "Userdefined resolution" og du har trykket på "add resolution".

Det du nu har gjort er, at tilføje den ønskede opløsning under listen af user defined, men altså IKKE valgt den endnu.

Når computeren er genstartet (hvis den gør det), går du igen ind i "Display profiles" og vælger den netop indlagte opløsning på skyderen v. resolution. Så burde den nye opløsning køre problemfrit.

Skriv endelig tilbage hvis det stadig ikke lykkes, ellers go´fornøjelse.

Jeg kan stadig ikke få det til at virke ...når jeg har genstartet computeren og vil vælge 1366x768 er den der stadig ikke

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hmmm. Jeg troede det ville virke for dig også. Mit eget grafikkort er et Radeon 9600, Om det er et PRO som dit ved jeg ikke. Men jeg går ud fra, at dit grafikkort understøtter nogle meget højere opløsninger end 1366X768. Er dette tilfældet burde Powerstrip kunne klare opgaven. Kan det være noget med dine drivere???? Uden dog at have det mindste forstand på dette......

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes