| Forfatter |
|
Projectorfreak Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Hvilket kort skal man vælge som TV-tuner? Jeg har i dag et ATI 9700 AIW, som jeg dog er noget utilfreds med og vil have opgraderet, pga. billedkvaliteten og den ikke alt for betjeningsvenlige software.
Har I nogle gode forslag til et erstatningskort?
|
| Til top |
|
| |
Knudsenergud Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej freak!
Jeg bruger et Pinnacle PCTV Rave. Det koster ca. 280kr. Det virker ok men kvaliteten er ikke den bedste.
Jeg har dog hørt at Hauppauge WinTV serien er OK. og fås fra ca. 600kr.
Hvis du kun er utilfreds med de medfølgende programmer så prøv f.eks DScaler
Dscaler har den fordel at det kan efterbehandle billedet og fjerne støj og man kan kalibrerer billedet så det står optimalt. (Man kan hente enormt meget ved optimering)
Et andet godt program er WINDVR 3
Det er let og sætte op man kan bla. optage direkte til DVD format hvis man ønsker dette. Det understøtter også timeshift
Mvh.
Knudsen
|
| Til top |
|
| |
Morse Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ,
Jeg har et ATI all in wonder. En gammel svend, men skulle efter sigende have en rimelig følsom tuner. Desuden har jeg prøvet en Pannacle USB tuner. Den virkede også nogenlunde, men ingen af dem kommer i nærheden af mine Hauppauge kort. Jeg har 2 i min HTPC. De er virkelig gode og et PVR150 kan fåes til omkring en 700 Kr. Disse har også hardware MPEG2 encoder, så loaden på CPUen er minimal.
Morse
|
| Til top |
|
| |
spraycleaner Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja PVR500 eller PVR150 er supergode! den første er et dual tuner kort
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil klart mene at ATI 550 chipsæt er det bedste til analoge tv-signaler. Der er kort på vej, se evt. www.edbpriser.dk
Vi snakker 12bit RGB-niveau og støjfiltrering under encodning og decodning.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel H-H Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg går med overvejelser om at bygge en super-htpc. Er der nogle, som vil være så venlige at skitsere, hvad den skal indeholde hvis man vil have super lyd og billede og hhv. alm. tv/lcd-tv samt high-end lyd anlæg.
Kan det laves så godt, at man kan undvære en god cd-afspiller og evt. forforstærker?
Spørgsmålet er ikke mindst (venligst) rettet til ctacta, som allerede har foretaget ekstremt meget research - desværre uden et dansk kommercielt resultat! :-(.
Mvh. Mikkel
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisniveau? Kravspecifikation?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt vild med mit nuværende AIW kort pga. software/drivere ikke er specielt godt, og der findes tilsyneladende ikke andre firmaer der leverer software til kortet, derfor er jeg lidt tilbageholdende i forhold til ATI, men der er måske ved at komme en generel standard pga. MCE?
CTACTA - det chipsæt du henviser til, kunne det f.eks. være: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136727 ?
Er MCE de bedste software nu, eller findes der bedre pakker?
|
| Til top |
|
| |
Mikkel H-H Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentlig er der ikke nogen prisgrænse så længe det resulterer i bedre lyd og billede. Mit nuværende setup står i ca. 100 tkr. Det skal i parantes nævnes, at jeg kun har behov for stereo da jeg ikke ønsker at klistre højttalere rundt i hele stuen. Har det nogen betydning for konfigurationen, hvis man føder htpc'en med signal fra en selector?
Mht. til kabinet og brugergrænse må det også gerne være lækkert så fruen bliver lige så tilfreds.
I siger bare til, hvis det skal uddybes.
PS: Jeg var meget hooked på dine (ctactas) produkter omtalt i dit forum!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem AIW, det linkede er korrekt og det bedste på marked p.t. 550PRO er den bedste deinterlacer og encoder-løsning. især til prisen.
MCE 2005 der kommer på dansk senere på året, er out.of.the.box den bedste kommercielle løsning. Dog er tv ikke imponerende desværre da MCE er en DirectX applikation der gør video noget fnidret når man skalere billedet op i højere opløsning end PAL. Det bedste codec er NVDVD til tv og DVD.
Nogle foretrækker Meedio pga muligheden for at ændre alt og tilføje mange ting og features. Personligt mener jeg at Meedio er en gang rod og dårlig arkitektur. Til MCE er der efterhånden også mange 3. parts applikationer og addons og der kommer med tiden flere, så det var nok den hest jeg ville vælge som slutbruger.
Kig i dette forum, der er mange guldkorn hvad hardware angår. LYNX-2 lydkort er det ultimative, RME laver også forrygende kort, ligeledes kan man også kaste et blik på kort fra EMU, især 0404 hvis man er til stereo og ikke vil sprænge banken.
Hvad bundkort angår, så vælg Pentium M, den sparer dig for mange problemer hvad varme og støjniveau angår. Du betaler lidt mere, men får fuld valuta for pengene. En fanless PSU der ville jeg nogle vælge en fra Etassis, den er heller ikke helt billig, men leverer flotte spec. og stabil spændingsforsyning.
Hvad kabinet (barebone) angår, der villle jeg måske klappe hesten og vente og se hvad der rammer marked her lige efter sommerferien
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hvad kabinet (barebone) angår, der villle jeg måske klappe hesten og vente og se hvad der rammer marked her lige efter sommerferien
|
|
|
Så blev min nysgerrighed vækket...
Har du set noget af det der kommer og kan du evt. løfte sløret for det?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har udviklet det, og nej, kan ikke afslører noget før det bliver lanceret...
Link
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man forestille sig, at det er noget lignende iuneed's X15 kabinet?

|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo næsten en fornærmelse hvis du har set mit første produkt.... Men okay, skal vi ikke bare sige at ambitionsniveauet er højere end bare at smide en LCD skærm i et desktop-kabinet der har fået en tynd alufront?
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Det er jo næsten en fornærmelse hvis du har set mit første produkt.... Men okay, skal vi ikke bare sige at ambitionsniveauet er højere end bare at smide en LCD skærm i et desktop-kabinet der har fået en tynd alufront?  |
|
|
He He... I så fald undskylder jeg meget 
Kan man købe købe kabinettet for sig selv og er der kommet en dato for releasen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg faldt lige over følgende test af kort med 550 chipsættet. http://www.firingsquad.com/hardware/ati_theater_550_pro/defa ult.asp
Billedkvaliteten er i top, men den medfølgende software er stort set uanvendelig, så det kræver MCE. Derudover følger der en god fjernbetjening med til det oprindelige ATI kort, mens OEM kortene som f.eks. Saphires har en temmelig dårlig fjernbetjening.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
ctacta skrev:
Det er jo næsten en fornærmelse hvis du har set mit første produkt.... Men okay, skal vi ikke bare sige at ambitionsniveauet er højere end bare at smide en LCD skærm i et desktop-kabinet der har fået en tynd alufront?  |
|
|
Kan man købe købe kabinettet for sig selv og er der kommet en dato for releasen? |
|
|
Jeg må desværre gentage "kan ikke afslører noget før det bliver lanceret... "
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
zerocool skrev:
ctacta skrev:
|
|
Kan man købe købe kabinettet for sig selv og er der kommet en dato for releasen?
|
|
|
Jeg må desværre gentage "kan ikke afslører noget før det bliver lanceret... " |
|
|
Yes... Læste det godt, men ville lige se om ikke jeg kunne få dig til, at tale over dig
|
| Til top |
|
| |