Har nu besluttet mig, at tilslutte mig HTPC eraen.
Skal først have mig en projekter og efter en del overvejelser har jeg besluttet mig for at købe en sanyo Z3, den leverere kanon kvalitet til rimelige penge. Ellers ville valget være faldet på Sony HS50, men så er der jo ikke så mange penge til HTPC'en :-)
For at levere et godt kvalitets billede til projektere, skal jeg jo have et produkt til dette. Havde lidt tænkt på Pinnacle Showcenter 200, der understøtte HDTV hvilket er vigtigt for mig, da projektoren gør det. Men er nok kommet til den konklusion af at jeg må bygge en maskine op, da Showcenteret ikke har en digital udgang og jeg derfor har en del billed forringelse på denne bekostning.
Mit forslag til en HTPC er flg.
Bundkort: ASUS P5LD2-VM, Micro ATX til 924,- Dette bundkort har indbygget grafikkort og 7.1 kanalslydkort.
Grafikkort: Galaxy GF 6600GT /128M DDR3 128Bit w/TV/DVI/ Cooling Fan PCI-E til 1499,-, hvilket skulle understøtte HDTV, der ligeledes har nogle specielle rutiner til håndtering af HDTV. Der er to digitale udgange på grafikkortet.
Lydkort: Creative SoundBlaster Audigy2 ZS til 690. Som jo er et kanon lydkort, med sp/dif. Undersøtter også DTS og andre gænge formater.
Det virker til der er rigtig mange kloge hoveder herinde, der ved meget omkring HTPC. Derfor er mine spørgsmål til jer, er det nødvendigt med et ekstra lydkort idet jeg køre lyden over mit surround anlæg, samt der skulle være en okay lyd på bundkortet. Ligeledes med skærmkortet, skal jeg købe et godt skærmkort for at få den fulde oplevelse af at afspille HDTV og alm dvd fil. Har set nogle klip hos TapeConnection med HDTV, det styre for vildt, kanon opløsning ingen pixeler.
Ligeledes hvilket kabinet skal jeg købe, det skal være lydløst, samt skal kunne stå i en stue. Har tænkt på denne model, er næsten lydløs, men ikke det pæneste kabinet, kan fåes til omkring 1000,-
http://www.tweakup.dk/article/479/dk