Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 08:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Ir Blaster (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at bygge hele mit HTPC system om her hjemme. jeg er træt af at have en pc jeg kan høre i stuen. Så pc og reciever ryger ud til vaskemaskinen. Så kan den larme i fred der ude.

Det bliver et større projekt som jeg vil lave en hjemmeside om. Mere om det senere.

Jeg skal jo have en mulighed for at kunne bruge min remote. RF remotes er ikke sagen syntes jeg, da rækkevidien altid giver kvaler.

Men sådan en fætter som kan fange et ir signal, smide det gennem 10-15 meter kabel og så sende det ud igen. Heder den ikke en ir-blaster ?

Jeg har bl.a. fundet noget her der ligner det jeg skal bruge http://www.smarthome.com/8174.html

Er der nogen der kan anbefale en ir-blaster ?
Kender en side med mere info om dem ?
Måske et sted i danmark de forhandler (ellers er inettet jo en dejlig ting).

Håber nogle er lidt mere inde i dette end mig.
Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Fandt du nogensinden en sådan fyr? Jeg har været på udkig efter en i lang tid, da jeg er i samme situation som du her beskriver. Pt. skal jeg ud i bryggeseret for at skrue op og ned, og det holder jo ikke.

Jeg har prøvet med en trådløs IR Extender fra HiFi klubben, men den virker ikke, så jeg er på udkig efter noget kabel baseret, men har ikke fundet noget i danmark.

Nogen forslag?

Thomas

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Der er f.eks. MCE remoten. IR modtageren sider på et USB kabel.

Eller denne http://usbuirt.com/order.htm også USB men kan bruges med andre fjernbetjeninger.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

kirneh skrev:
Men sådan en fætter som kan fange et ir signal, smide det gennem 10-15 meter kabel og så sende det ud igen. Heder den ikke en ir-blaster ?

Nej. Det hedder en IR Extender.
Jeg har anvendt denne i vores tidligere hus og den kørte upåklageligt.

Hvis du er lidt fiks med en loddekolbe er den nem at lodde sammen ellers har jeg en til at ligge du kan købe. Gi et prej på sn1009 at gmail.com hvis du er interesseret.

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

sn1009 skrev:

Hvis du er lidt fiks med en loddekolbe er den nem at lodde sammen ellers har jeg en til at ligge du kan købe. Gi et prej på sn1009 at gmail.com hvis du er interesseret.

Sjovt... det er det svar jeg altid får. Det er nemt hvis man kan lodde. Men det kan jeg ikke, og jeg aner ikke hvordan jeg skal bruge dit pæne diagram .

Jeg har fundet følgende på nette (http://www.nilesaudio.com/product_selection.php?catcdID=5), men de sælger ikke i Danmark og vil have 250Euro for inkl. fragt. Det er nok lige i overkanten.

Sælges denne slags produkter slet ikke i danmark?

Sneppevej
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Der er også denne her, som jeg selv overvejer at bestille:

http://www.enhancedht.com/page/EHT/PROD/IR/291KIT-F

Hvis du eller andre beslutter sig for et produkt, kan vi bestille hjem sammen for at spare på fragten :-)

Jeg er ihvertfald klar....

Til top Vis Sneppevej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sneppevej

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Sneppevej skrev:

Der er også denne her, som jeg selv overvejer at bestille:

http://www.enhancedht.com/page/EHT/PROD/IR/291KIT-F

Hvis du eller andre beslutter sig for et produkt, kan vi bestille hjem sammen for at spare på fragten :-)

Jeg er ihvertfald klar....

Bingo ... det er jo lige sådan en jeg er efter. Mon ikke man kan får den i Danmark. Jeg skriver lige til dem.

Fandt også denne side, som sælger samme produkt (det er jo nemt, når man ved hvad man skal kigge efter).

http://www.homeautomationnet.com/shopping/shopdisplayproduct s.asp?id=171&cat=Xantech

Jeg overvejer at købe en ekstra IR receiver (når man nu kan), så jeg også kan få en modtager ud i køkkenet.

Men det er godt nok dyrt!

PS: Er vi eninge om at man bare kan bruge almindeligt netværkskabel mellem Reciver og emitter?

Thomas

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

tjementum skrev:

sn1009 skrev:
Hvis du er lidt fiks med en loddekolbe er den nem at lodde sammen
Sjovt... det er det svar jeg altid får. Det er nemt hvis man kan lodde. Men det kan jeg ikke, og jeg aner ikke hvordan jeg skal bruge dit pæne diagram .

Ja nu sagde jeg også hvis

Koz har også en del IR extendere dog er der vist ingen trådede.

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Der findes flere fabrikanter af løsninger til trådløs overførsel af video signal, disse indeholder som regl også en IR-blaster som sender signalet fra den ene enhed til den anden.

Så slipper du for kabel.

Kig evt. på Medion, Thomson og Philips.

Min søster bruger en Medion som fungerer ret godt både til at overføre videosignalet og også IR signalet.

Allan R.

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Skybums skrev:

Der findes flere fabrikanter af løsninger til trådløs overførsel af video signal, disse indeholder som regl også en IR-blaster som sender signalet fra den ene enhed til den anden.

Så slipper du for kabel.

Jeg vil ikke slippe for kabel. Jeg vil have noget der virker, hver gang, og altid.

Som sagt har jeg købt en trådløs IR extender fra HiFi klubben, og det viker bare ikke. Og jeg har ikke megen tiltro til RF basseret kommunikaiton. Og der ingen der vil garantere mig at de kan gå gennem 2 murstens vægge... for slet ikke at tale om 4.

Thomas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes