Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 22:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: M-Audio Revolution Control Panel problem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu, af ukendt årsag, fået et problem med mit M-audio Revolution 7.1 control panel. Det vil ikke vise hele brugerfladen:

Jeg har ikke mulighed for, at strække det større ved at hive i højre nederste hjørne... Hvad kan jeg gøre?
Jeg har prøvet en frisk installering af driveren uden succes.

På forhånd tak for hjælpen

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej Zerocool.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit prob. men har du ikke haft audiotrak før? Hvilket kort er bedst, lydmæssigt? Har du efter skiftet til m-audio så problemer med dc-knald under opstart eller...?

Jeg er selv varm på m-audio, men audiotraks løsning med anti-dcknald er også spændende, så hvis de er ret ens lydmæssigt, ville jeg nok svinge over mod audiotrak istedet. Håber ikke det gør noget det er lidt ot.

Jeg skal selv bruge lydkortet "direkte" til effektforstærkere, så løsningen mod dc-knald er vigtig for mig...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

PHN2:

Jeg har et M-Audio Sonica Theater 7.1 USB kort - det giver også knald - dog ikke så kraftige kald som det TerraTec Aureon 7.1 PCI jeg havde før...

Mit TerraTec 7.1 havde jeg på et tidspunkt firmware modded til et AudioTrak Revolution 7.1, og det gav også knald (de er hardware mæssigt ens) på nær optisk digital vs. coaxial digital.

Hvilke AudioTrak kort beskytter mod de knald?

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg oplever ingen problemer med knald, men der skyldes nok at jeg tapper lyden digitalt via coaxial. Tidligere har jeg dog haft et analog kabel tilsluttet og der kan jeg umiddelbart ej heller erindre noget knald.
Man kan jo også gøre, som foreslået i det nyeste High Fidelity, det at man tilslutter lydkortet til egen dedikeret strømforsygning. Det burde også afhjælpe knaldet.

Er der derudover ikke nogen der kan være mig behjælpelig med control panel problem? Jeg mistænker lidt det kan være fordi, at jeg har købt ny skærm og derfor kører med anden opløsning end før (1366x768). Problemet er i hvert opstået siden da.  

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Knald kommer kun ved analog - ikke via. optisk.

Det med detikeret strømforsyning må jeg prøve at læse...

Det er ud fra dit screendump ikke det der er problemet - du har ændret en helt masse på dit XP layout - don't do that....

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Knald kommer kun ved analog - ikke via. optisk.

Korrekt og ej heller ved coaxial, som er den eneste digitale tilslutningsmulighed Revolution 7.1 tilbyder. Jeg kan dog heller ikke huske, at jeg skulle ha' oplevet noget knald da jeg i forsøgsfasen prøvede at køre analog ud.

Citér:

Det med detikeret strømforsyning må jeg prøve at læse...

Det vil du ikke fortryde. Meget spændende læsning.
I artiklen bliver det vurderet i samme klasse som en god cd-afspiller i kr. 15.000,- klassen. Derudover skrives der også og de spændende muligheder for digital rumkorrektion.

Citér:

Det er ud fra dit screendump ikke det der er problemet - du har ændret en helt masse på dit XP layout - don't do that....

Hmmm... Det eneste jeg har ændret er baggrundsbilledet fra det oprindelige standard bakkelandskab til det du kan ane nu. Derudover har jeg kun ændret "Windows and buttons" under "Appearence" fra "Media Center Style" til "XP Style". Der er vel ikke noget af det der kan være synderen? 

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

zerocool:

Kan det blad købes i løsvægt, evt. hvor? - jeg kører allerede direkte ud til en Rotel effektforstærker, så kvaliteten er go' nok, der er bare den ene ulempe med klonk'et.

Det ser på dit screendump ud til at du har sat skriftstørrelsen kraftigt op.

Mvh

Brian

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har set bladet til salg i DSB-kiosken og i Kiosken i Magasin.

Tjah... som nævnt kan jeg ikke huske, at jeg havde et "knald problem", da jeg for sjov forsøgte mig med analog ud. I dit tilfælde kunne en dedikeret PSU måske være løsningen.

Der er rigtigt... Jeg har i øjeblikket sat min DPI en del op da jeg har nogle interpoleringsproblemer med den nye skærm. Det må være der problemet ligger 

jazzy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har Prodigy 7.1 LT og det har antipop-system indbygget - og det virker fint.

http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigy71lt/indexwtop.h tml

Det bruger de samme roste wolfson codec's som Prodigy 7.1 men Prodigy 7.1 LT er et nyere kort med nyere hw-design.

I de head-2-head tests (Revolution 7.1 >< Prodigy 7.1) jeg har læst, er det Prodigy 7.1 der er løbet af med sejren hver gang.

Prodigy 7.1 LT kan klart anbefales.  

Til top Vis jazzy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzy

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

jazzy: Det lyder bestemt som et spændende kort...

Spørgsmålet er hvordan det klarer sig imod diverse USB lydkort - det siges jo at det at det er eksternt gør at der er mindre støj. Mine ører er ikke gode nok til at kunne høre forskel imellem kortene.

Har du dit koblet til effektforstærker direkte? I så fald har jeg et spørgsmål - hvis du skruger helt op for master volumne, og så skruger ét hak opad på wave, hvor høj er lyden så?

Et generelt problem for mig er nemlig at når master volumne er skruget helt op, og fx. Media Center så skruger op og ned, så spiller den satans højt på laveste trin, men skruger jeg masteren ned, så kan den ikke spille ret højt på max trin - det betyder at jeg jævnligt skal skruge på master volumne også.

Og et andet spørgsmål - det stik der sidder i Prodigy 7.1 LT, det er ikke tilfældigvis et standard stik af en art, så det fx. kan forlænges 2-3 meter om bag en effektforstærker? - fordelen ved USB lydkortet er at der kun er en ledning derom, og så ligger lydkortet bare deromme.

Mvh

Brian

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

jazzy skrev:

Jeg har Prodigy 7.1 LT og det har antipop-system indbygget - og det virker fint.

Jeg har også et Prodigy 7.1LT, men jeg har dog stadig et pop i mine HT når jeg slukker min PC...? Confused Dog lidt mindre end det on-board lydkort der sidder på mit Asus P4C800E-Deluxe motherboard - men det der pop er langt fra elimineret...! Jeg tror også det langt hen af vejen har noget at gøre med den PSU der er i PC'en - og kvaliteten af denne...!

BTW: Kører du analogt DIREKTE til din effektforstærker...?

zerocool skrev:

Man kan jo også gøre, som foreslået i det nyeste High Fidelity, det at man tilslutter lydkortet til egen dedikeret strømforsygning. Det burde også afhjælpe knaldet.

Nogen der har link til hvorledes man gør dette rent praktisk...?

Binnerup skrev:

Og et andet spørgsmål - det stik der sidder i Prodigy 7.1 LT, det er ikke tilfældigvis et standard stik af en art, så det fx. kan forlænges 2-3 meter om bag en effektforstærker? - fordelen ved USB lydkortet er at der kun er en ledning derom, og så ligger lydkortet bare deromme.

Nej - jeg mener det er et AudioTrack special stik...! Wink Det ville jo være rart om man kunne få en ledning på fex. 75 cm. med Phono-han-stik på og tilslutte det direkte ind i forstærkeren istedet for at have de der "forbandede" minijack i midten af signalkæden...! Men det er jo et generelt problem...! Confused

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Det der problem med kontrol panelet lugter da langt af at du har en for stor dpi indstilling?? Du skal prøve at sætte din dpi indstilling ned til "normal", jeg havde samme problem med powerdvd kontrolpanelet i sin tid....det er vist noget med at producenterne ikke bruger tid nok på at kode netop kontrolpanelerne har jeg hørt....
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:
Det der problem med kontrol panelet lugter da langt af at du har en for stor dpi indstilling?? Du skal prøve at sætte din dpi indstilling ned til "normal", jeg havde samme problem med powerdvd kontrolpanelet i sin tid....det er vist noget med at producenterne ikke bruger tid nok på at kode netop kontrolpanelerne har jeg hørt....

Yes... Det gjorde tricket.
Jeg har som sagt lidt interpoleringesproblemer med min nye skærm, men regner med at en firmwareopdatering kan løse opgaven. Derfor den høje DPI i øjeblikket 

Tak for hjælpen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes