Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE DK for og imod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr Wells
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Kan det betale sig at vente på den danske MCE?

Det jeg især vil vide er om dansk EPG kommer til at virke i den engelske MCE 2005 på en let og nem måde? EPG er min hovedgrund til vente på den danske.

Er der nogen plug-ins, tilbehørsprogrammer eller opdateringer der ikke vil virke til den danske MCE?

Er der andre der har for eller imod til den danske version af MCE?

Til top Vis Mr Wells's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr Wells

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Mr Wells: Du kan sagtens købe en Media Center nu - den version der kommer bliver så vidt jeg ved en update til den eksisterende version (det gør den engelske ihvertfald).

Og ja - hvis ikke tingene ændrer sig drastisk vil dansk tv guide også virke i UK versionen - den spørger simpelthen en webservice om data'ene.

Og så ville jeg ikke sætte næsen op efter en alt for velfungerende dansk guide - afhængigt af hvor man bor, så forlyder det fra andre af de "sekundære" lande at guiden er stort set ubrugelig pga. manglende kanaler, kanaler den ikke kender, og dermed ikke kan matche osv.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Mr Wells
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret

Jeg ved der eksisterede nogle guider for dansk EPG til MCE. Kom de nogensinde til at fungere?

Har du et link til en EPG guide?

Til top Vis Mr Wells's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr Wells

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Mr Wells: Der findes flere - de fungerer alle efter samme principet som der er frigivet kildekode på.

QuickGuide er nok den nemmeste - check Hacks and Mods på www.thegreenbutton.com's forum

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 August 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hm... Jeg havde egentlig tænkt mig at købe den danske version når den engang udkommer. Er der nogen der kan give et link til udgivelsesdatoen?

Er der nogen der idag kan svare klart på om man vil kunne bruge den engelske udgave og så gratis opdatere til den danske når den kommer?

Binnerup: Kan det passe at man ikke skal forvente en komplet EPG i den danske version?

Nogen der har link til billig OEM MCE på engelsk? (skal til USA om et lille stykke tid, kan det evt. betale at købe den der?).

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 28 August 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Udgivelses datoen for MCE Rollup 2 (som den officelt hedder... kodenavn Emerald) er ikke officiel. Der er masser af rygter. Første dato hed 12. august. Nogle taler nu om slutningen af August/starten af September. Det eneste der er sikkert, er at den kommer inden for de næste par måneder, da den har opdateringer, som tilføjer support for XBOX 360.

Mht. til Dansk EGP i engelsk MCE, så kan du være så godt som sikker på, at det vil virker. Jeg er næst sikker på, at det allerede viker i dag for andre lande, som f.eks. Holland, som har haft EGP siden MCE 2005. Du kan også se det ved, at du allerede i dag, faktisk kan vælge, at du bor i Danmark og angive f.eks. postnummer 8000. Du får dog at vide, at der ingen EGP er tilgænglig.

Mht. til billige MCE. Så prøv Ebay.co.uk. Du kan med fordel købe en MCE remote samtidig. Jeg så for et halvt år siden dette bundel til omrkn 1.100 -1.200 kr.

Mht. til komplet dansk guide, så kan vi jo kun håbe at Bjarne tager grueligt fejl. Men vi må jo vente og se.

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes