| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu i 1½ uge desperat forsøgt at få min nyindkøbte HTPC med Windows MCE til at virke med Hauppauge WinTV-PVR500MCE.
Jeg har fint billede på Hauppauge WinTv2000 fra XP brugerfladen, her virker alt som det skal når bare jeg har kørt PVR 150_22_22292 og Hauppauge DVD Video Decoder 5.
Hauppauge driver er WinTV-PVR-150500MCE_2_0_30_23074_WHQL. Burde være den nyeste til MCE.
Den eneste måde jeg overhovedet kan få billede og lyd i MCE’en er hvis jeg kører ”set up tv signal”, ”cable or digital cable”, no til “set-top box”, ”change program guide”, yes til “do you want to use the guide” og skriver hvad som helst I “Enter your zip or postal code” så kommer der billede og lyd på den kanal den tilfældigvis står på. Men hvis jeg skifter kanal holder det op med at virke, billedet bliver sort og lyden forsvinder. Hvis jeg så skifter tilbage til den kanal der virkede lige før, virker den heller ikke mere? Hvis jeg så kører guiden igen kommer billede og lyd tilbage på den ene kanal til jeg skifter??
Jeg har rodet en del med forskellige decodere, og også brugt deccheck til at skifte mellem decoderne.
Mit opsæt er:
Bundkort: MSI - RS480M2, med ATI Radeon XPRESS 200 grafikkort. Står også i MCE_Approved_Components_for_MOSB Juni
TVTuner: Hauppauge WinTV-PVR500MCE
Microsoft MCE 2005
Decoder forsøgt:
NVIDIA DVD Decoder Platinum Trial Version: 1.00.67.
NVIDIA PureVideo Decoder BETA Platinum 60 day Trial Version: 1.02-150
Cyberlink PowerDVD Version 6.0
Hauppauge DVD Video Decoder 5
Har I nogen ideer til hvordan jeg kan få det til at virke??
Hilsen Carsten.
|