| Forfatter |
|
laly Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har endelig fået lavet en HTPC MCE 2005 og køb en projektor Sanyo Z3. HTPC'en virker fin og ligeledes projektoren spiller rigtig godt.
Har et geforce 6600 GT med to dvi udgange, hvis jeg sætter en adaptor i og konverter om til vga og sender det signal ind i projektoren virker det fint nok. Men vil gerne udnytte at jeg har en digital udgang og derved bedre signal, og har derfor købt mig et DVI - HDMI kabel, mit problem er bare at jeg ikke kan få noget signal over på projektoren. Har sat indgangen på projektoren til HDMI og kan godt vælge Z3 som en skærm på computeren, men får ikke noget signal igennem, kun en blå skærm.
Håber nogle at jer har løsning på mit problem.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra du har en PC skærm sat til den anden DVI udgang. Har du prøvet at koble Sanyoen til den udgang uden at have PC skærmen sat til?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det ikke virker, tyder det på dit kable kunne være i stykker eller projektorer.
|
| Til top |
|
| |
laly Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet at koble sanyo'en til den anden udgang uden at have pc monitoren koblet til computeren til overhovedet. Men stadigvæk uden held.
Har læst om når der benyttes dvi kabler, skal der først ske en sykronisering sted, for enhederne godkender hinanden. Ved ikke om jeg mangler noget i den forbindelse.
Desværre har jeg ikke mulighed for at test mit dvi <-> hdmi kable, da jeg ikke har andre enheder med hdmi interface. Ved bare ikke om der skal gøres noget specielt når den ene indgang er hdmi
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har koblet min Z3 til min PC og min Yamakawa med DVI/HDMI. Det virker bare med det samme. Der er ikke noget der skal sættes op.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Fuglsan Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg har forstået, så kan længden af kablet også have noget at
sige. Hvis det er tilstrækkeligt langt, kan man godt risikere slet ikke
at kunne få signal igennem.
__________________ Min hjemmebio
XboxFlash.dk
|
| Til top |
|
| |
Trash_Master Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener at du skal ind og "tænde" for det andet dvi signal før at den bruger det !! men jeg er ikke sikker !!
EDIT: evt prøv og sæt din opløsning og antal hertz ned på skærmen (hvis sådan noget findes ved dvi !!  (kører stadig analog  ))
|
| Til top |
|
| |
laly Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan godt få signal via. begge dvi stik på mit grafikkort, men stadigvæk ikke noget held.
Har prøvet at sætte både opløsning og hertz ned, men stadigvæk ikke noget signal, på pc'en kan jeg godt set der er en projektor tilsluttet, det er også alt hvad jeg kan få den til at gøre.
Tror jeg selv er kommet til den konklusion at jeg har fået købt et for langt kabel 10m hdmi/dvi 18+1 han/han, og derfor kan signalet ikke gå igennem. Eller også skyldes det at kablet ikke virker.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Specificationerne på DVI siger 5m. Jeg har dog selv et 10m kable, der som sagt virker, men der er andre der har haft problemmer med 10m.
|
| Til top |
|
| |