Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 22:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Godt keyboard til HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peterfynbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden søgt længe efter et godt keyboard til min HTPC. Og kan også se at mange andre her på siden har søgt efter sådan et. Nu er det lykkedes mig og vil gerne dele mit fund med jer andre

Det er et lille fikst keyboard fra auravision med indbygget trackball og radio sender (Hvilket er rigtig fedt så man ikke behøver at pege tastaturet mod computeren). Og det fungere rigtig godt.  Bestilte det i USA om tirsdagen og havde det allerede i hænderne torsdag. Pris ca. 600 med forsendelse osv.

Men her er et link til hvor jeg har købt mit : http://www.nextwarehouse.com/prod.cfm/169847/SN502-02

Se også Auravisions egen hjemme side: http://www.eluminx.com/

Så hvis du søger efter det perfekte keyboard, så prøv at kigge på disse link.

M@nge glade hilsner

PeterFynbo

Til top Vis peterfynbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterfynbo

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Endelig et keyboard med trackball der ser ud til at være ok. Kan du ikke fortælle lidt om hvad der virker godt og dårligt?

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hm... Billigste pris jeg kan få det til er ca. 715Kr. Hvordan fik du det til 600Kr? (keyboard $US53 + forsendelse $us63). Udover det risikerer man at skulle betale moms på 25% (~900Kr!!!)

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

peterfynbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Ja ikke.... endelig et keyboard med trackball, og som IKKE er med IR, men med RF.

Jeg gav kun $us48 for forsendelsen, men skule have 2 stk. hvilket gør prisen lidt mindre pr. stk.(Sorry det fik jeg ikke nævnt). Det kommer med fedex så jeg kom ikke til at betale told. Men det kan selvfølgelig være et tilfælde :-)

Men jeg har lige fået det sat til og prøvet at lege lidt med det. Umiddelbart syntes jeg det fungere rigtig rigtig godt. Der er speciel knapper i toppen hvor man kan starte sin browser, mediaplayer + start stop, mail program osv. Og så er det ganske behageligt at side med i hænderne. De 'svej' der er i selv kabinettet er godt formet til hånden. Også svejet i bunden ved mellemrumstasten er kanon.... så det passer perfekt til maven.  Selve tasterne føles ligesom tastaturet på en bærbar, og virker som en god kvalitet.

Det eneste jeg skal have ændre lidt på er hvor selv modtageren sidder. Der følger kun en usb forlænger med på 50 cm, og det er ikke nok sådan som jeg har sat det op i min stue. Tror modtageren skal flyttes lidt højre op, så sofabordet ikke skygger for signalet. Et andet minus er at der ikke er markeret æøå knapper, men det er i mine øjne kun en lille detalje som man kan vende sig til.

Men indtil vidre kan jeg kun anbefale det.

Men mon ikke snart de danske butikker får øjnene op for disse keyboard. Tror der er mange der søger dem til deres HTPC.

Mvh, PeterFynbo

Til top Vis peterfynbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterfynbo

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Amitech har et rigtigt lækkert lille trådløst keyboard med indbygget joystick. Jeg kan desværre ikke linke direkte til det, men det er ikke noget problem at finde på siden. Til 799,- er det er godtnok lidt pebret, men det føles bare "rigtigt"..

Hygge
Til top Vis Flerbizky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flerbizky

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Flerbizky: Det Amitech keyboard har du aldrig haft i hånden....

Det er et RuWido keyboard - jeg har et - det er elendigt...

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Flerbizky: Det Amitech keyboard har du aldrig haft i hånden....

Det er et RuWido keyboard - jeg har et - det er elendigt...

Vil du ha' et billede hvor jeg sidder med det ?...  Jeg er yderst tilfreds med det og synes det fungerer aldeles udemærket..

Så jo, jeg har haft det i hånden - så sent som imorges hvor jeg tjekkede vejret for at se om det var til cykel eller bil....

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Flerbizky: Det undrer mig at du har brugt keyboardet og stadig ikke syntes det er noget skidt.

Vi er enige om at det er Ruwido keyboardet vi snakker om, ikke?

Mine største anker:

- Den er IR baseret og skal pege ret præcist over mod dens modtager for at fungere.

- Hvis den ikke peger meget præcist er det stort set umuligt at få den til at forstå hvornår shift, ctrl, alt og lign. taster er trykket ned når man fx. skal skrive store bogstaver.

Mvh

Brian

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Flerbizky: Og beklager jeg antog at du ikke havde haft det i hånden - der er mange herinde der anbefaler ting som de aldrig selv har brugt, som om de ved hvad kvaliteten er af det de anbefaler - det Ruwido keyboard er blevet anbefalet mange gange af samme type mennesker...

Mvh

Brian

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Flerbizky: Og beklager jeg antog at du ikke havde haft det i hånden - der er mange herinde der anbefaler ting som de aldrig selv har brugt, som om de ved hvad kvaliteten er af det de anbefaler - det Ruwido keyboard er blevet anbefalet mange gange af samme type mennesker...

Mvh

Brian

Ingen ballade overhovedet Brian ;-)

Men jo, det ER et Ruwido, og jeg synes (igen, min personlige mening) at det fungerer fint. Det skal så lige siges at vores stue er af begrænset størrelse og at modtageren er rimelig taktisk fornuftigt placeret. Det eneste anke punkt omkring det er i forb. med ALT ALT-GR og manglen på officielle F taster.. Nogen Windows genveje er temmeligt åndsvage at ramme.. - Men til daglig brug fungerer det fint og det fylder nada på sofabordet..

Mvh.

Steffen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes