Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 16:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC/Z3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

Jeg går med meget store overvejelser om at købe en Z3, og dermed nok også bygge mig en HTPC. Men jeg har dog et spørgsmål angående kablet til billedsignalet mellem de to. Jeg er ikke rigtig klar over hvad den HDMI tilslutning der er på Z3'eren er for en laban. Jeg er selvfølgelig klar over det er digitalt video overførsel, men er det noget man slår til fra DVI-udgangen på grafikkortet?

Næste problem er nok også det, at jeg regner med at bygge htpc'en af et VIA-EPIA bundkort, men dette resulterer så i, at der ikke er et DVI-udgang. Vil billedkvaliteten være alt for stort når man sender gennem VGA, eller er det noget der kræver et trænet øje, for et se.

Håber I kan hjælpe mig lidt med mine spørgsmål.
MVH Anders

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Lige et tillægsspørgsmål. Hvilke signaler(indgange) kan man egentlig sende et HD-signal igennem? Altså 1280*720/768...

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

hdmi er en ny digital overførsel af billled og lyd (dog ikke i dette tilfælde), men jo du kan sagtens køre fra dvi til hdmi ...

en via maskine er en gangse fin ide men vil så kræve et grafik kort der har en dvi port, men dette kan vel fås på et pci grafik kort ala gf4 mx kortene, hvis jeg husker rigtigt .. men husk at en via maskine ikke har så meget saft og kraft som du kan ende med at få brug for hvis du vil se noget hdtv på den, men fint til divx osv... løsningen med vga til dvi til hdmi virker lidt som noget skidt i mine øjne og kunne jeg ikek selv finde på og derfor ikke råde dig til ...
som alternativ til en via maskine vil en pentium m komme ind i billede dog lige en tussind mand dyre men vil give dig mange gange flere ydelse for pengene og stadig ikke rigtig bruge noget strøm, eller evt. en celleron m som også ville værre fin til dette også er den lidt billigere... også bruger ingen af dem meget strøm da det er mobil cpu'er, så der ved samme fordel som en via c3 cpu...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes