Sendt: 31 Juli 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper-n skrev:
Vil en HTPC sige at man bruger den i stedet for en DVD afspiller el. lignende? |
|
|
Jo men den kan meget mere. Jeg bruger min til at optage TV udsendelser. Andre ligger hele deres CD/DVD samling ind på den. Fotografier og hjemme video kan også lægges ind og efter bearbejdes etc., og så alt det en PC nu kan.
kasper-n skrev:
Min projektor er en epson emp-73 og jeg har læst at oplæsningen er ca. 1280x1024 eller sådan noget i den stil. DVD'en skal jo alligevel scaleres da den har en anden opløsning. Så med en HTPC vil man kunne indstille video udgangen til at scalere så lidt som muligt så kvaliteten bliver så god som muligt eller hva? |
|
|
Nemlig
kasper-n skrev:
Hvis dette er rigtigt kan man så ikke bare vente til der kommer blue-ray afspillere og projektorer som har samme opløsning i stedet for at indvestere i en HTPC? |
|
|
Hvis du kun vil bruge den som DVD afspiller jo hvis du gider vente. Du kan også købe en DVD afspiller med HDMI, og få et rigtig god billed idag.
kasper-n skrev:
Og skal man ikke have et styresystem i som windows. Det er da lidt besværligt. |
|
|
Jo du skal have et styresystem. Det er da mere besværligt end en DVD afspiller, men kan som sagt også meget mere. Jeg ville da ikke anbefalde dig at købe en HTPC hvis det kun er for at afspille DVD'er.
|