Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp til køb af HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bendtsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline
Sendt: 05 August 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle. Står nu og skal til at investere i en htpc og vil gerne have lidt råd med på vejen. Har kigget på et par danske løsninger men er faldet over et tilbud et jydsk firma har lavet til mig.

http://www.bendtsen.biz/Salgstilbud.pdf

Virker ovenstående tilbud ikke fornuftigt og forholdsvis fremtidssikret. ??

Jeg ville gerne selv have et lidt bedre gfx i, end det onboard der er, men er det nødvendigt ?

Vores tv er det her. Vil det kører godt på et sådant tv, har læst at mange skriver og spørger om deres htpc ka kører forskellige standarder på lcd tv.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000wsrkqnk7?ProductID=2o jD4QFWDiAAAAEDadI4bEF3&CatalogCategoryID=jNnD4QFWTukAAAE DilOtBDZi&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2 cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=PHILIPS%2037PF9986

af en eller anden grund er det fjernet fra philips hp derfor det lange og mærkelige link.

En sidste ting, har læst et par steder herinde at folk skriver mce 2005 DK kommer her engang i august måned. Nogen der ved om der er sandt, for så vil jeg nemlig vente med at købe til det kommer..

Ser frem til jeres svar og på forhånd tak

Til top Vis Bendtsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bendtsen

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

1GB ram er i overkanten til en HTPC, du kan sagtens nøjes med 512MB.

Jeg ville bestemt vælge et bedre grafikkort, og evt. slække lidt på CPU'en. En Athlon 3000+ med venice core koster under 1000kr inkl. moms, og er særdeles strømbesparende og ikke særlig kølekrævende. Mht. til grafikkort synes jeg du skal kigge på dette sted www.htpcnews.com (engelsk), især i video cards forummet og her:
http://htpcnews.com/forums/index.php?showtopic=11042

Derudover, vil jeg lige bemærke at 250GB harddiske er væsentlig mere økonomiske en de større HD'er lige i øjeblikket(feks. er 2x250GB hd billigere end en 400B hd). De sidste +50GB op til en 300GB koster rimelig mange penge, en 250GB HD kan fås til 850-950kr. Personlig går jeg altid efter den størrelse hd der koster mindst per GB. Har man brug for mere plads kan man altid sætte flere i, men det er selvfølgelig en mindre besparelse.
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 07 August 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Flere diske = mere varme og støj.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Maxt3r
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 August 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

varme ja men støj ?'
hvis man køber en lidt kvali disk, er det næsten ingen støj.

Men det gælder vel også om at have så lille en psu idag, så en disk vil da være at fortrække.
Til top Vis Maxt3r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maxt3r Besøg Maxt3r's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 07 August 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

2 diske siger altid mere end 1, uanset mærke og kvalitet. De rammer aldrig samme frekvensområde og derfor larmer 2 altid mere end 1. Basta
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Hoth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Dit setup ligner lidt det, jeg selv overvejer at købe:

MSI RS480M2 - fordi det skulle være det bedste bundkort til HTPC

Kingston 1GB (2 x512 MB) DDR RAM HyperX PC3200 - skulle give den bedste performance og udvikle mindst varme

AMD Athlon 64 3000+ - er mere end rigeligt til en HTPC

WD Sata 320GB sata150 7200 Rpm

Zalman CNPS7000B-Cu

NEC DVD±writer ND-3540A - skulle være næsten lydløst

Hauppauge WinTV PVR-500MCE - har to tunere, så man både kan se TV og optage på samme tid

Og så smækker jeg det ind i dette kabinet:

http://www.silverstonetek.com/products-lc11m.htm

Men du skal også være klar over, at med MSI-bundkortet bruger du S-Video mellem HTPC og fjernsyn - som skulle være den dårligste løsning. Jeg har derfor valgt dette grafikkort:

Asus Extreme N6600 Silencer

Så kan jeg forbinde HTPC'en med min fladskærm ved hjælp af DVI/HDMI.

Mvh. Kasper

Til top Vis Hoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoth

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Sendt: 11 August 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg har nu aldrig haft en HD som generede mig mht. larm, så dette ville ikke bekymre mig. Og hvis man bekymrer sig om larm burde man nok istedet går efter Samsungs Spinpoint HD'er de skulle være meget stille, og de har lavet en 5760(eller deromkring) rpm 250GB model som er specielt  designet til HTPC/AV brug.

Hoth:
Ikke for noget, men til en HTPC ville jeg klart gå efter noget billig l**te-ram, man skal jo ikke overclocke en HTPC. Og 1GB er altså ikke nødvendigt, men ok hvis man har masser af penge er dette selvfølgelig ikke noget argument :)

Jeg har også hørt at NEC brænderen skulle være ganske stille, og en venice 3000+ er som sagt rigtig god pga. strømforbrug og varme udvikling.

Mht. til bundkortet:
Det er da meget fedt med et Micro-ATX kort med 3xPCI slots, har selv haft kig på det, men bemærk at onboard lydkortet ikke er noget at råbe hurra for, de fleste nforce4 bundkort har en nyere udgave af realtek chippen(ved dog ikke om den nødvendigvis er bedre).
Det er også værd at kontrollere at bundkortet understøtter AMD's Cool&Quiet hvilket er ekstremt brugbart  i en HTPC. Jeg kan ikke se dette nævnt på MSI's hjemmeside hvillket bekymrer mig. Tilgengæld er det da meget fedt at onboard grafikkortet rent faktisk har TV-Out(S-Video/Composite):
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=RS480M 2-IL&class=mb

UPDATE: Jeps, det understøtter Cool&Quiet:
http://www2.amd.com/us-en/recmobo/DetailHandler/1,,30_2252 _869_9460%5E9461,00.html?queryID=91685

Så det er helt sikkert et rigtig godt valg. Du har lige sparet mig nogle penge, jeg skal nemlig bare forbinde til et standard definition TV, så jeg tror jeg starter med at bruge onboard indtil jeg rent faktisk køber et LCD TV eller lignende hvor et grafikkort der kan klare deinterlacing filtre er nødvendigt.
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes