Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Aspektforhold i HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 August 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Ny har Jeg så fået min 852x480 Plasma op og hænge, og kører 848x480 ud til den. Det er også perfekt til når man ser en DVD, så fylder den hele billedet.

Men når Jeg så har optaget noget på mit PV%-250 kort med Beyond-TV, så bliver det jo vist i 4:3 format. Værre bliver det hvis DR viser noget i widescreen, for så har Jeg sorte kanter hele vejen rundt.

Kan ikke huske Jeg har set nogle options til at zoome eller andet i BeyondTV, nogen der har en HTPC-venlig løsning ?   (Noget der kan sættes op med en fjernbetjening)

Jeg vil naturligvis også gerne høre hvordan det bliver hånteret på MCE, Sage og hvad alle de andre systemer nu hedder.

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 August 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Burde du ikke køre 852x480 og ikke 848? - så du rammer panelets native opløsning?

Anyway - jeg ved ikke hvordan BeyondTV hånterer det, men i Media Center kan man trykke på "More info" knappen og vælge "Zoom", og så har den en 4-5 forskellige modes.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 August 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke vælge at optage i en 16:9 opløsning så?

På mit eget All-In-Wonder kort, kan jeg f.eks. vælge opløsningen 448x262 som jo er en 16:9 opløsning... ved godt det måske ikke ligefrem er HD, men formatet passer da!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Mht. opløsningen så har Jeg prøvet 852x480, men så er der en del overscan, dvs. Jeg kan ikke se start-menuen. Det kigger Jeg på senere, skal måske justeres ovre på skærmen (En Panasonic 42PWD7 med VGA-input).

At optage i 16:9 betragter Jeg ikke som HTPC-venligt, medmindre den kan gøre det automatisk...

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

FoxBat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

MortenSchmidt skrev:

Men når Jeg så har optaget noget på mit PV%-250 kort med Beyond-TV, så bliver det jo vist i 4:3 format. Værre bliver det hvis DR viser noget i widescreen, for så har Jeg sorte kanter hele vejen rundt.

I Beyond TV3 - når du se progrogrammet skal du trykke på G, så kommer der en menu hvor du bl.a. kan sætte Aspect Ratio. (jeg ved ikke hvilken fjernbetjening du benytter - så har lidt svært ved at sige hvilken tast du skal bruge der...).

Hvis de muligheder som findes der ikke passe, kan du lave flere/ændre i filen "CustomSettings.xml" - den findes i "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SnapStream\Beyond TV\". 

Se mere i SnapStream's knowledge base - klik.

Jeg bruger det en del, da jeg skifter mellem 4:3 tv og 16:9 projektor.

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

OK tak, Jeg fandt ud af det i går aftes, men først virkede det ikke, kun med letterbox. Viser sig at alt virker fint med Snapstream's MPEG2-dekoder, men ikke med den nVidia dekoder Jeg har fået installeret sammen med TheaterTek.

Hvilken dekoder bruger du ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes