Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 23:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: RF modulator - til antennesignal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Sendt: 02 September 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Da jeg har en række "alm." TV forbundet via antennesignal/-kabel rundt om i huset, vil jeg gerne fortsat have et antennesignal selv om jeg skifter til HTPC. Findes der et kort med RF-modulator og dermed antenneudgang - eller hvor kan man finde en "løs" RF-modulator, der kan "fodres" med et composit video eller RGB signal?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 02 September 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Prøv at søg lidt herinde, jeg købte en på baggrund af en tråd jeg læste herinde. Er desværre ikke hjemme og jeg kan ikke lige huske hvad den hed, men ligegyldigt hvad skal du være opmærksom at fodre du den med composite, som ved den jeg har, bliver signalet aldrig helt super, men dog fint nok til du kan se simpsons og hvad man ellers optager fra tv..

Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Den har av-connection den har jeg selv brugt hos en ven og den er fin fin...og billig

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Fin og billig - en dejlig kombination

Tak til begge!

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 September 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Eller så køb en af de danskproducerede Palmbutlere. De er godt nok gået ud af produktion, men kan dog ofte findes billigt på brugtmarkedet.
http://www.palmbutler.com/default.asp

Fælles for de forskellige modulatorer er dog at de kører composit, hvorfor du bestemt ikke skal sætte næsen op efter særlig høj billedkvalitet.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet!

Jeg har ikke behov for den helt store kvalitet på de sekundære fjernsyn, men det skal da helst være til at holde ud at se på.

Jeg har tidligere prøvet at sende DVD-film via min video (ligeledes via composit) ud til de øvrige fjernsyn - det fungerede egentlig fint, så løsningen via videoen er ok - jeg ville bare gerne slippe for at have videoen stående. På den måde kunne jeg i givet fald begrænse mig til en HTPC, en skærm (en diskret 50"), en forstærker og selvfølgelig højtalerne. Der er dog et par udfordringer - RF til de øvrige værelser, betjening uden skærm samt manglende understøttelse af satellitkort i MCE. Det lader til at de første to kan løses rimeligt fornuftigt (jeg så en løsning på betjeningsproblematikken med en Pronto forleden) - så jeg mangler blot løsningen på det sidste problem. (Nå-ja - jeg mangler forresten også lige en 50" LCD-skærm - men den er sikkert til at betale inden jeg får bygget mig en fungerende HTPC med satellitkort)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes