| Forfatter |
|
Ugge Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg stiller her et simpelt spørgsmål som jeg må have opklaret inden jeg overvejer at købe mig en HTPC alt for meget...
Kan man godt købe sig en HTPC til en fair pris der er på omkring samme lyd og billed niveau som f.eks. en denon DVD-1920, DVD-2200, 2910? (med den forudsætning at man ikke finder optagning, sacd og de mange mærkelige features brugbare)
Mvh. ugge __________________ AWESOME!
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er fair pris jo et lidt vidt begreb, ligesom at det også er interessant at se på hvad du skal tilslutte HTPC'en til på billede siden.
Dekoderen i 2910'eren (der er vel egenligt kun grund til at sammenligne den bedste med en HTPC) er der ikke rigtig nogen grund til at brug IMO da din Receiver's DAC sikkert er ligeså god til sourround og et lydkort (til omkring 1000,-) til HTPC'en ifølge diverse anmeldelser skulle kunne slå en CD afspiller i 2910's prisklasse.
En HTPC burde IMO uden de store problemer kunne tage kampen op med de DVD afspillere MEN spørgsmålet er om du er parat til at give afkald på bruger venligheden som en stationær DVD afspiller giver dig kontra det besvær som en HTPC potentielt kan give dig softwaremæssigt.
|
| Til top |
|
| |
Ugge Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv rodet meget med computere gennem tiden, så software problemer hænder mig ikke så tit. Men hvis du siger at et lydkort til (omkring 1000,-) kan hamle op med dvd-afspillerne i den prisklasse, samtidig med at grafikken med de nye grafikkort, der understøtter hdtv, kan levere et billede der svare til nogenlunde det samme. Havde i baghovedet at den en dag skulle arbejde sammen med en Sanyo PLV-Z3 via HDTV kabel.
Forresten hvad betyder IMO? 
ugge. out. __________________ AWESOME!
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
IMO = In My Opinion
Til en Z3 ville jeg vælge HTPC løsningen via HDMI. Men jeg kender ikke de pågældende Denon afspillere.
Men en klar fordel som at jeg også ser er at Blue-Ray ikke ligger langt ude i fremtiden og en HTPC vil relativt nemt og billigt kunne modificeres til de nye standarder imodsætning til at du skal ud og købe endnu en stationær DVD afspiller.
|
| Til top |
|
| |
Ugge Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket lydkort ville i anbefale, og evt hvilket grafikkort (skal helst understøtte sli, hdtv og ikke være for dyr)?
Lydkort omkring de 1000,-
GFX omkring max 1500,- __________________ AWESOME!
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
GFX: Et 6600GT eller et 6800 kan du nemt finde under 1500,-
Lydkort: Prodigy 7.1 LT er et meget brugt kort og det ligger på ca. 800,-
|
| Til top |
|
| |
Sinobi Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydkort: M-Audio Revolution 7.1 til ca.900 kr. på grund af dens fine lydkvalitet og at den har indbygget surrounddecoder i driverne så man kan SR-decode live tv via analog-in. Det kan inget andet lydkort... Men det er selvfølgelig ikke sikkert du har brug for det.
GFX: 6800 skal man vist holde sig fra, der er noget med en bug på kortet i forhold til visse ting hvis det skal bruges til HTPC.
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Ugge Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm...
Har selv overvejet et 6600GT GFX, men lydkort, er det nye creative X-fi eller hvad det hedder ikke godt, mener jeg har set det til omkring 900 også?? __________________ AWESOME!
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Creative kortet er godt til spil - ikke så meget andet.
Køb et af de andre foreslåede i stedet for.
|
| Til top |
|
| |
jazzy Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det var mig ville jeg gå efter Prodigy 7.1 LT - det er et nyere og bedre kort end Revolution 7.1 (i hvert fald i forhold til de reviews jeg har læst og min egen lyttetest) og det har anti-pop system indbygget. Det lyder knag'me godt!
|
| Til top |
|
| |
Sinobi Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzy skrev:
Hvis det var mig ville jeg gå efter Prodigy 7.1 LT - det er et nyere og bedre kort end Revolution 7.1 (i hvert fald i forhold til de reviews jeg har læst og min egen lyttetest) og det har anti-pop system indbygget. Det lyder knag'me godt! |
|
|
Lige et nysgerrigt spørgsmål: Har Prodigy 7.1 LT indbygget Bassmanagment ? Jeg ved der er en del lydkort der ikke har det...
Henrik
|
| Til top |
|
| |