Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 13:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC til rimlig pris? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mads Thøgersø
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 September 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hey, ville bare høre, hvor meget vil en HTPC ca. koste mig hvis;

Billedet skal sendes til mit 32" LCD-TV med 1366x768 opløsning, kan dette lade sig gøre? Lige nu har jeg min _GAMLE_ computer sat til, og det ser fint ud, syntes ikke jeg ser nogen form for slør eller andet.

Kvaliteten på billedet skal være god, og sendes via digital udgang til TV'ets DVI indgang.

Lyden skal være sådan, at den kan sendes til surround-forstærker (nok Denon 1906), vel i en eller anden form for surround format.

Der stilles hverken krav til hdd-optage-egenskaber, eller indbygget TV-tuner i HTPC'en...

Til top Vis Mads Thøgersø's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Thøgersø

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Mads Thøgersø skrev:

Billedet skal sendes til mit 32" LCD-TV med 1366x768 opløsning, kan dette lade sig gøre? Lige nu har jeg min _GAMLE_ computer sat til, og det ser fint ud, syntes ikke jeg ser nogen form for slør eller andet.

Mads, har du, som foreslået andetsteds, endnu læst denne tråd - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=zerocool. 1:1 pixelmapping handler ikke om "slør".

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Mads Thøgersø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Zero:

Er igang med at læse det sidste af den, har desværre en lidt begrænset adgang til internet for tiden, som jeg ser problemet, er det, når det angår HTPC, "kun" grafikkortet der gør at det ikke kan lade sig gøre ordentligt?

Til top Vis Mads Thøgersø's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Thøgersø

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Mads Thøgersø skrev:

Zero:

Er igang med at læse det sidste af den, har desværre en lidt begrænset adgang til internet for tiden, som jeg ser problemet, er det, når det angår HTPC, "kun" grafikkortet der gør at det ikke kan lade sig gøre ordentligt?

Det er til dels korrekt, men problemet er at der på hele markedet kun er et par Matrox modeller der ikke lider under problemet og de understøtter ikke DirectX. Derudover er det heller ikke alle skærme, som lader signalet passere uskaleret gennem videokredsløbet.

Mads Thøgersø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Sig mig, er der ikke nogle af de idioter der udvikler de ting der snakker sammen?

Ellers beholder jeg da bare min 300kr's Aldi-SPEZIAL DVD-afspiller :P

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Mads Thøgersø skrev:

Sig mig, er der ikke nogle af de idioter der udvikler de ting der snakker sammen?

Det tror jeg ikke... Ligesom 1366x768-Tv ikke egentlig ikke er velegnede til HD-signaler ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28347&K W=zerocool), trods HD-Ready mærkninger og hvad ellers de gør for at markedsføre dem.

Mads Thøgersø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hmm, må vel prøve mig frem, tror lige jeg vil se om jeg kan låne en DVD-afspiller magen til den jeg overvejer at købe, og ser hvordan det ser ud, og så må de jo lave et grafikkort i mellemtiden, som kan bruges.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 September 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge en løsning der baserer sig på Asus Ati express200 bundkort. Det er billigt, har onboard dx9 grafikkort + TVout....Det eneste bundkort der kan det. Derudover er der Spdif osv på lydkortet. En celeron og en pvr500mce fra hauppauge m. Dual tuner + ram + hd + dvd brænder + diverse bliver det ca 4000kr kabinet osv....er ikke medregnet.

Mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

Jeg ville vælge en løsning der baserer sig på Asus Ati express200 bundkort. Det er billigt, har onboard dx9 grafikkort + TVout....Det eneste bundkort der kan det. Derudover er der Spdif osv på lydkortet. En celeron og en pvr500mce fra hauppauge m. Dual tuner + ram + hd + dvd brænder + diverse bliver det ca 4000kr kabinet osv....er ikke medregnet.

Mvh Anders

Ved godt det bliver ca. en 800 krone seddel dyrere, men jeg vil klart anbefale et nVidia 6600 kort - passivt kølet... Hardware acceleret HDTV og Pure Video er altså ikke det dårligste man kan smide i en HTPC...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes