Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvad skal man dog vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder for øjeblikket og kigger på hvilken løsning der vil være den bedste, da jeg skal købe noget til at se mine Divs film osv. på mit Plasma fjernsyn.

Fjernsynet har en glinrende TV-tuner, hvorfor jeg ikke er ude efter noget sådant. Det skal blot bruges til at se Divs film og serier på fjernsynet med.

Jeg kigger på noget som dette:

http://dk.mp3gear.com/product.asp?id=461&m1=&m2=& ;m3=

hvilket er en billig og glimrende løsning på papiret. Jeg har dog læst diverse forums og der lader til at der er problemer med at få denne til at afspille forskellige Divx filer, hvis de ikke ligger inde for bestemte rammer med opløsning og codecs.

Dette vil jeg komme ud over med at sammensætte en PC i stedet for, hvor jeg selv kan installere de codecs osv. der skal bruges.

Jeg overvejer og sammensætte en PC med standard specs, såsom 80GB HD, da jeg har en ekstern 250gb USB HD.

CPU (hvor stor bør denne være?)

512MB RAM

128MB Grafikkort med DVI udgang

Bør jeg investere i et lydkort i stedet for onboard? Vil dette have nogen betydning overhovedet, da jeg vil køre lyden gennem et surround anlæg?

Til top Vis jobs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jobs

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 September 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

HVis du vil divx på plasma, er det IMO et et klart kriterium for succes at din computer kan kunne køre FfdShow med postprocessing, resizing osv, hvilket kræver en forholdsvis kraftig cpu. en athlon64 eller en P4 hvis kvaliteten skal i top. 512mb ram er fint, grafikkortet skal være DX9 kompatibelt (Hvilket kræver at det har 128mb ddr) Onboard lydkort er fint nok til DIVX som enten er Mp3 eller AC3 i 90% af tilfældene, sidstnævnte skal vel bare videre til din forstærker via passthrough, så her vil penge på lydkort ikke kunne retfærdiggøres. Mp3 er jo lossy men kan godt lyde fornuftigt hvis bitraten er høj og du har et ordentligt lydkort. Men i divx er bitraten som regel i mellem 96kbit og 128kbit hvilket er forholdsvis dårligt. Derfor er onboardlyd grundlæggende godt nok til dit forbrug.  

Held og lykke

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Sendt: 13 September 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Vil bestemt anbefale at investere i et ordentligt lydkort....det bedste mulige signal må altid være at foretrække

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 September 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Men generelt vil i også mene at jeg skal sætte en maskine sammen, i stedet for at købe den der er listet i mit link?
Til top Vis jobs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jobs

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Sendt: 13 September 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Spdif er digitalt, Passthrough betyder signalet kører igennem lydkort og igennem kablet.... bitstream 1 og 0 direkte fra sourcen til en forstærker. Enten virker det eller os virker det ikke.=] Har absolut intet men lydkortets kvalitet at gøre så længe det har spdif og der anvendes passthrough. Et lydkort kan ikke lave bedre 1 og 0'er hvis ikke der er AD/DAC involveret...... Ethvert nogenlunde kabel der ikke er fysisk beskadiget vil ligeledes være godtnok.......Kom så med det jitter nonsense;-) Hvis en konvertering skal foretages imellem digitalt og analogt af lydkortet, er jeg enig i din betragtning, ligeledes hvis man vil have analog lyd.

nihon-jin desuka? eller er du fan af Tarantino filmen?

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes