Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 01:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: hvordan lukker jeg mce ned... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 September 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Når jeg har sat den til at optage?? JA måske jeg lige skal forklare mig lidt. Jeg sidder og ser tv via MCE. MCE går igang med at optage et planlagt tv program og imellemtiden ønsker jeg så at stoppe med at se tv og slukke min skærm. Men hvordan sikre jeg mig at MCE lukker ned når den er færdig med at optage. Indtil nu synes jeg ikke jeg har væet så heldig med at den gør det. Er der noget bestemt jeg skal sikre mig? Ja jeg skal vel sikre mig at live-tv er slukket men ellers noget??

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

"Indtil nu synes jeg ikke jeg har væet så heldig med at den gør det."

Hvad mener du med det udsagn? Jeg savner nemlig også denne funktion men har ikke fundet den nogen steder. På mig der lyder det som om du har fundet funktionen men at den bare ikke virker, eller hvad?

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Der findes Shutdown timer plugins til MCE. Funktionen med at mce lukker ned af sig selv når den er færdig med at optage dvs går i S3 virker kun, hvis den er startet op fra s3 (af sig selv)for at optage. Der er INGEN funktioner der gør det du snakker om. Det kan sikkert laves med hjælp fra SDK....Hvis man gider.

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Mikkelp,

Jeg mente faktisk at jeg ikke havde oplevet at den har gjort det :-) ..

Patriarken,

Har du selv erfaringer med shutdown timer funktionen?? Ligger den i powertoys? eller er det noget andet der ligger i den?

Jeppe

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

@paqi

Du kan finde den på tgb under software(som en seperat proggy), den virker fint nok, men har dog ét problem.....Hvis man kører MCE i Dualview (med MCE på den Sekundære skærm) så åbner addonen på den primære skærm. Derfor har jeg selv droppet den, og bruger i stedet girder til noget der ligner....

Mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Konge!!! Tak for hjælpen!!

Jeppe

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hvordan lukker du typisk MCE ned? Standby eller Hibernate? Og hvor lang tid er den om at tænde igen?
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa

S3(suspend to ram) bruger jeg og lukker jeg ned med(selvom det eftehånden er sjældent).  Det det er i øvrigt en af de features man bør gå efter når man køber motherboard...... Dersom Hibernate s et eller andet andeter= værdiløst i HTPC øjemed...Ligeledes er en HTPC der står i stuen en gedigen strømsluger (måske også larmene)hvis ikke den går i s3 om natten.

Selve S3 tager et par sekunder eller 3 (omtrendt det samme som et fjernsyn)med at starte.

Der er mange tråde om dette på TGB, men jeg skal lige sige at usb enheder IKKE understøtter s3 officielt i Winxp MCE(Specielt logitechs RF recievere er MEGET problematiske) Derfor tror de fleste at deres grej ikke understøtter S3 Men søg på google på "s3 bios hacks", og bekræft at dit motherboard kan det...så skal i nok finde ud af det.....

Mvh Anders

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 September 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Da Pagi har fået det svar han vil have, så tænkte jeg at jeg lige så godt kunne "highjack'e".

Jeg har et ASUS K8N-E Deluxe og bruger en Zalman CNPS 7700-Cu cpu-køler. Alt slukker undtagen cpu køleren når jeg vælger standby. Jeg har valgt at den skal gå i S3 ved standby i Bios'en. Hvad skal jeg gøre for at få den til at stoppe?

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det er umuligt at sige specifikt. I s3 skulle blæseren på CPU stoppe, da det kun er rammene og eksterne enheder som keyboard osv der skal have strøm(til at trigger en startupevent) ifl s3 spec'sene. Prøv at opdatere din bios, der er tit fejlrettelser vedr strømstyring. Du bør også sikre dig at din cpu blæser får strøm fra CPU fan headeren på dit motherboard, ellers prøv at kigge her http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=50&MessageID=89473

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes