| Forfatter |
|
Paint Me Dry Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadig i min søgen efter en lydløs HTPC, tænker jeg over hvordan man kommer til den beste løsning.
I min HTPC kører alting med passiv køling, men jeg ser det staidg som nødvendigt med en blæser, for at få airflow... flere steder har jeg dog set HTPCer der kører uden nogen blæser overhoved ... er der nogen der kan forklare mig hvordan det fungerer ? ... Jeg mener, enheder med passiv køling, producerer stadig varme, og denne varme må komme ud af kabinettet på en eller anden måde.
Er der en logisk og god forklaring?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kræver en del eksperimenter, men grundlæggende er det jo konvektionsprincippet man anvender. Det er et meget begrænset airflow man opnår i almindelig stuetemperatur, men massere af store køleprofiler, heatpipes og en smart opbygning af alt den indre elektronik er opskriften.
Det tog undertegnede +8 mdr. at få noget til at spille perfekt sammen 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
så måske jeg skulle købe en færdig samlet HTPC, og se på dens indmad, det kunne man nok lære meget af :)
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
No offense men nu ved jeg godt at jeg har været kritisk over for diverse moderators på dette site og at jeg ikke selv er moderator....... Men er dette Topic ikke rimeligt lig med hvad du skrev i et andet topic tidligere i dag?
mvh Anders
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er, og det må du meget undskylde.
Problemet var blot det topic blev meget sidesporet, og blev totalt koncentreret om CPU køling. CPU køling var nu ikke helt mit problem, jeg kan dog godt se at jeg selv nossede i det.
|
| Til top |
|
| |
Andref Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det er meget svært at få det hele til at spille med passiv køling... Jeg har lavet 7v tricket på min cpu blæser og psu blæser, og det eneste jeg kan høre er harddisken... Arbejder på at få pakket den ind uden den blir varm :-D Har egentlig osse indbygget en ekstra 80mm kabinetblæser i min hjemmebyggede HTPC kabinet, men den er ikke nødvendig og står bare stille...
Evt. kan det hele måske køles passivt pånær en kabinetblæser der kører langsomt... En 120 mm med laveste RPM siger ikke en lyd... Større blæsere flytter mere luft med mindre lyd (som regel) __________________ André F.
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enten er store køleflader svaret, ellers kunne man måske eksperimentere med det princip apple brugte i deres cube, hvor der var et hul ned igennem midten som gav en naturlig airflow, ligesom principppet i et atrium. Der er forresten en del guides/reviews af forskellige idéer med hensyn til kabinetkøling på www.overclockers.com, måske noget af dette kan adopteres til HTPC
|
| Til top |
|
| |