|
Hejsa
Mit HDA lydkort normalizer ikke, jeg tror at du har et problem med dine Codecs sådan som de foreslåes i en tidligere tråd. HVis du har installeret en codec pakke, kan det kun gå for langsomt med at få den fjernet. Jeg foreslår FFDshow + Nvidia Purevideo. I ffdshow check ac3 under sound settings. Så skulle det virke perfekt....Gør det i hvert fald hos undertegnede. Sæt dit HDA til DDL 5.1 og 96khz (Ved ikke hvorfor men dette lyder bedst her...Resampler den mon? 48khz er da standard for AC3 ikke sandt?)
I forlængelse af dette er HDA's drivere er meget buggy IMO. Mister bla subkanalen i 5.1 hvis man toggler i mellem headphones og 5.1. Så skal man genstarte. Derudover virker lydjusteringen på de enkelte i 5.1 kanaler heller ikke optimalt hvis man bruger Xear3d. Jeg har skrevet til Bluegears Support og forlangt en ny driver. Desværre så har jeg fundet ud af(af andre vej) at det er C-media der laver driverne, og da HDA baserer sig på det aldrende cmi8768(+)chipsæt og derfor ikke længere har c-medias opmærksomhed, ja så er der lange udsigter.....Jeg blev lovet en ny driver for snart 2 måneder siden og der er INTET sket. De unskylder dog på deres hjemmeside over deres drivere ikke er færdige.....Men det ændrer ikke på at de drivere ikke er optimale.
mvh Anders
|