Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: LiveTV hakker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
whoopsdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 November 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har et mindre problem med Media Center 2005 DK hjemmebygget. Hver gang jeg ser LiveTV hakker det en lille smule, ikke meget, men nok til at det er voldsomt irriterende. Det ses tydeligt ved hurtige panoreringer eller scrollende tekst, fx. fra nyhederne eller rulleteksterne efter et program. Jeg har forsøgt at optage nyhederne og når jeg afspiller denne optagelse er der ingen hak overhovedet.

Jeg kører lige nu med Nvidia Decoder og prøvet at ændre på alle indstillinger, også dem man kan få frem med ShowPropPage i reg.databasen, ligemeget hjælper det. Har også prøvet med andre decodere, men det er det samme.

Problemet er der både hvis jeg kører DVI eller VGA op mod mit Philips LCD. Kører jeg derimod component eller SVHS er problemet der ikke. Har prøvet med en del forskellige opløsninger og refresh rates, men det hjælper ikke rigtigt. Har prøvet med Nvidia drivere til både MCE og de "alm" forceware. Det er heller ikke tunerkortet, da problemet er der med både mit 500MCE og ATi Theater PRO 550.

Mit system:

Aopen i915 Pentium-M board - P-M 2,13, 1 gb RAM, GeForce 6600, Seagate 300 gigabyte disk, hauppauge 500MCE.

Nogen der ved hvad dette kan skyldes? Er der noget jeg har overset et sted? Håber nogen kan hjælpe.

Til top Vis whoopsdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whoopsdk

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 November 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hej Whoopsdk

Jeg har samme problem som dig, jeg har fået problemet efter at jeg opgraderede til rollup 2. (For at kunne få den autoriserede EPG udgave)

Jeg vil prøve at reinstallere hele MCE når jeg får tid.

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kører med disse CODECS fra Dscaler

http://www.free-codecs.com/download/Dscaler_MPEG_Filters.htm

Brug denne utility til at skifte mellem CODECS

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=de1 491ac-0ab6-4990-943d-627e6ade9fcb&displaylang=en

Denne utility siger godt nok at dscaler codecs ikke er MCE verificeret. Men det er uden tvivl det bedste codec jeg har fundet. Heller ikke ikke nogle problemer med lipsync.

Hent evt. Haupaugge tweak tool

http://www.cask-of-amontillado.com/pvr_tweak.html

Læs denne tråd og prøv jer lidt frem.

http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=42&MessageID=97920

Jeg har opnået en kvalitet som jeg må sige at været yderst tilfreds med. Den omtalte ghosting/hakke effekt er væk, og billede står skarpt. Jeg er ihvertfald stoppet med at tweake på den del .

whoopsdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 November 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Tak for linket, det hjalp på billedkvaliteten, men desværre ikke studder.

Derimod fandt jeg en registry setting:

[ H K E Y _ L O C A L _ M A C H I N E \ S O F T W A R E \ M i c r o s o f t \ W i n d o w s \ C u r r e n t V e r s i o n \ M e d i a C e n t e r ]   " E n a b l e R e f r e s h R a t e C h a n g e " = d w o r d : 0 0 0 0 0 0 0 0"

Derefter satte jeg skærmen til en refresh rate på 75Hz og Nvidia decoder til Force PAL. Nu er bevægelserne silkebløde og rulletekster fungerer glimrende igen. Håber I kan bruge det også.

Til top Vis whoopsdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whoopsdk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes