| Forfatter |
|
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg har en Compaq NC6000 som jeg vil lave om til en "slags" HTPC - den skal være i stuen ved tv med en remote.
Jeg har XP på den - og udover dvd vil jeg afspille filer som jeg har liggende på en anden remote pc (trådløst neværk)...
...spørgsmålet er, om jeg bør købe en Media Center version af XP til den bærbare? Hvad ville jeg få ud af det?
Tak
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Du vil helt klar få problemer med grafikken, jeg tror bestemt ikke det er godkendt af mce. Hvad er din egen grund til at det skulle være mce?
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...tjjaaa. Det ser jo ud til at være et lækkert userinterface når man har det på fjernsynet - og brugervenligt.
Men spørgsmålet om kvaliteten af afspilningerne bliver ændret/bedre med MCE?
Hvad mener du med problemer med grafikken?
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg mener med grafikken er at det kort som sidder i en nc6000 ikke er understøttet af MCE2005 hvilket betyder at du ikke kan køre MCE2005.
Men hvis det bare er en god gui du er ude efter så er der så mange andre muligheder derude vil jeg tro. MCE er jo mere end bare en gui så hvis du ikke ønsker at gøre brug af de funktionaliteter der ligger i, så drop mce.
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er slevfølgelig problematisk hvis kortet ikke er understøttet...det kan være det bliver hen ad vejen??
Og mht. funktionalitet, så var det faktisk lige netop det jeg gerne ville høre om. For rigtignok så er der mange GUI's....men hvad er det for en funktionalitet jeg 'går glip af' uden MCE?
Er det en helt alm XP - bare med nogle gode add-ons? eller?
Tak
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tag et kig forbi Microsoft.com og kig lidt på mce, her kan du få den helt store tur. Jeg tvivler på at nc6000 grafikkortet på noget tidspunkt bliver understøttet. Enten så er det eller også er det ikke og bliver heller ikke. Formålet er jo ikke at køre det via en bærbar. Der har du jo media playeren og Itunes som et alternativ. I mine øjne er det helt forkert at bruge en bærbar. Så hellere bruge en lille pc med det rigtige udstyr siddende i.
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
pagi: Nu findes der jo bærbare med Media Center, men det er helt sikert fordi at grafikkortet skal være af en rimelig ny og ordentlig kvalitet for at køre tilfredsstillende, og derfor er der krav til det fra Microsoft's side.
Problemet med bærbare er at grafikkort stort set altid er nogle gamle og utidssvarende modeller (delvist fordi det er her der spares, og delvist fordi mobility modellerne på grafikkort kommer noget senere).
Så må man købe en bærbar til Media Center - AverTV har også lavet et TV kort i PCMCIA format der understøttes af MCE.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok - forstår hvad i siger. Men husk min bærbare er en "gate" ind til den "store" pc hvor filer ligger...tv-kortet til optagelser er også i den anden...
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|