Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 09:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: StreamTV på MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
whoopsdk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 18 November 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Det er lykkedes mig at få StreamTV (http://www.streamtv.dk) til at virke med Microsoft Media Center 2005. Alle kanalerne bliver lagt i More Programs hvorfra man kan starte afspilningen af dem via VLC i fullscreen med bob deinterlacing. Et tryk på tilbage knappen på fjernbetjeningen og VLC lukker og man hopper tilbage til MCE.

Hvis der er andre derude der også bruger StreamTV, vil jeg gerne lave en guide, så hvis der er nogen så sig til.

Til top Vis whoopsdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whoopsdk
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 18 November 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Men bruger MCE ikke MPEG2 formatet? Kan man på nogen måde bruge MCE's funktionaliteter imens man bruger streamtv.dk? Jeg tænker her på optagning, start, stop etc...

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 18 November 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

det ser da spændende ud - hvordan er kvaliteten på det signal du modtager ?
Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 
whoopsdk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 18 November 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Jo, den bruger mpeg2. Man kan godt starte, stoppe, optage osv. Man kan dog _ikke_ timeshifte og man kan ikke programmere en optagelse fra programguide osv. For at optage skal man åbne kanalen og så bruge record knappen på fjernbetjeningen og selv stoppe igen når programmet er færdigt.
Til top Vis whoopsdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whoopsdk
 
whoopsdk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 18 November 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Kvaliteten er faktisk ganske god. Ikke ligeså god som via den alm. tuner, man absolut værd at kigge på. Den er noget bedre end via quicktime playeren som de bruger på streamtv.dk's side.

Jeg kan lige her senere prøve at optage lidt fra en kanal og lægge op.

Til top Vis whoopsdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whoopsdk
 
tpon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Til Whoopsdk

Jeg er meget interesseret i at høre hvordan du har fået StreamTV til at virke i MCE.

mvh

tpon

Til top Vis tpon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tpon
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes