Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 10:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: XBOX360 extender op i mod en MCE desktop. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 November 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har siddet og tænkt lidt over hvordan jeg skal sætte min løsning op hjemme så det er optimalt. Min HP Media Center som har 1x200GB + 1x300Gb data vil helt klart være "basen" i min løsning. MEN da jeg også skal have en xbox360 i soveværelset skal den jo have fat i MCE maskinen for at jeg kan lytte til de 40Gb musik og 100Gb optaget tv som jeg har. Dette kræver vel at MCE maskinen altid står tændt. Det koster mig så omkring 1500 om året i strøm og her kommer jeg så til at tænke på om XBOX'en kan "starte" MCE maskinen op når den skal have adgang til data?? En form for wake-on-lan?? eller hvad?? Hvad Har I andre tænke på her?? Hvordan ville I bruge det??

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 November 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hej Jeppe

Jeg har tænkt samme tanke, i det hele taget ville det være rart med en funktion som sætter MCE i standby hvis den ikke har været aktiv en periode eg.

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 November 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Wake on Lan kræver normalt at man sender en trigger til computeren....Dette er en speciel TCP pakke, som så starter computeren. Jeg tror ikke at det er muligt at sende en sådan trigger fra en Xbox med mindre at du har hacket den. Jeg agter heller ikke at finde ud af det.....Det er næsten billigere at lave sig endnu en MCE box og købe sig en billig netværksharddisk. Xbox extenderen har jo monster mange begrænsninger mht funktionalitet.

Mht strømregningen kan du bruge MS scheduler til at tænde og slukke din PC fra eksempelvis kl 2 til 6 om natten til hverdag og andre tidspunkter i weekenden.

Mht standby osv.....Det finder du i poweroptions > Systemstandby after 1 hour osv.....Det virker fint nok også når du kører MCE.

mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Hej Anders og Techno283,

Havde fat i 360 xboxen igår og prøvede om den kunne vække mce maskinen og det kan jeg ikke få den til. Så der skal måske et hack til for at få det til at virke. Desuden så larmer 360 rimelig meget og bliver mega varm så den kan heller ikke gemmes i skuffen.

Hvis du sætter maskinen til at stå tændt ved hjælp af scheduler så går den heller ikke i standby når den ikke bliver brugt vel?!

Er der nogle af jer der har prøvet at optage programmer til en netværksdisk via MCE? Virker det? det kunne jo være en del af løsningen så xboxen kan hente data derfra og ikke behøver at gøre brug af mce maskinen.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvis du har indstillet den til at gå i standby i poweroptions efter say 1 time går den i standby forudsagt at maskinen ikke bliver brugt. Det er vel det du vil ikke?

Scheduler er såmænd bare hvis man ikke vil bruge standby funktionen, hvis for eksempel man har en server eller andet og du har en ekstender! På den måde kan du sikre dig at den går i standby om natten(når der kun er tvshop i kassen) tænder om dagen(når der er pacific blue ;-p) osv......Måske var det uklart hvad jeg skrev....men en kombiløsning af de to ting ville ikke værre særlig hensigtsmæssig, det er svært at forestille sig et sådant scenarie for mig i hvert fald.....

Hvordan i rent praktisk vil sætte det op det gider jeg ikke at blande mig i....Men disse to værktøjer kan det der efterspørges i første og anden tråd

Mht den ekstender + WOL så kan du finde forklaringen på hvorfor det ikke virker her.....

http://gsd.di.uminho.pt/jpo/software/wakeonlan/mini-howto/wo l-mini-howto-2.html#ss2.2

Som jeg sagde skal der sendes en trigger(i grove træk en avanceret ping pakke) fra extenderen....Men da du ikke har mulighed for at køre applikationer som sådan, fra en X-box, bliver denne opgave vanskelig(ingen console eller lignende).....Et netværks adapter starter ikke bare en computer fordi man prøver at browse netværket......

mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes